PRODUCTE FINAL
PROJECTE CIMENT
En el nostre projecte sobre el ciment hem tingut un expert en la matèria.
L’avi del Pablo ens ha portat tots els elements per poder fer ciment, ens ha explicat com es fa i l’hem fet. Amb el ciment que hem fet i uns gots de plàstic, hem creat els nostres propis blocs de ciment, que els hem deixat secar i després els hem decorat amb pintura.
També ens ha fet formigó i ens ha ajudat a tapar un forat que hi havia al pati de l’escola.
Ha estat una experiència que ens ha permés aprendre molt i experimentar i vivenciar com es fa el ciment.
Moltes gràcies per ajudar-nos.
COSMOCAIXA – CLIK
Mireu que bé ens ho vam passar al Cosmocaixa i les coses que vam poder experimentar en el CLIK
COLLIM PATATES
Després de plantar patates al nostre hort, juntament amb els alumnes de l’escola Iris, ja ha arribat el moment de collir-les. Hem pogut collir unes quantes, les hem portat a la cuina de la nostra escola i ens les han bullit. Després, a classe, les hem pelat i les hem pogut tastar.
VISITA A L’ESCOLA IRIS
Hem acabat el nostre APS amb l’Escola Iris. Hem pogut anar a conèixer el seu hort, ens han explicat tot el que tenen plantat, fins i tot hem collit carbassons. I com cloenda ens han convidat a esmorzar entrepans i sucs.
Moltes gràcies, aula 6 de l’Escola Iris!!!
LA PRIMERA CARPETA D’APRENENTATGE
Amb l’últim projecte que hem fet, hem aprés coses dels éssers vius i de com són els cactus, hem pogut fer la nostra primera carpeta d’aprenentatge. Cada nen i nena ha personalitzat la seva carpeta, i en finalitzar el projecte, a nivell individual hem recollit, en la nostra carpeta, aquelles feines que més ens han ajudat a aprendre.
COLLIM ENCIAMS
Amb els alumnes de l’aula 6 de l’Escola Iris, hem fet un joc d’endevinalles de verdures que podem plantar a l’hort i després hem anat a collir els enciams del nostre hort. Segur que que estan boníssims.
2a TROBADA APS ESCOLA IRIS
Avui ens han tornat a visitar els alumnes de l’aula 6 de l’Escola Iris, com que plovia, hem estat a l’aula, però ens han explicat un conte molt xulo, LA SOPA DE PEDRA, i hem pogut participar tots i totes en l’elaboració de la sopa.
A més, ens han portat un regal… Ens han deixat unes maduixeres i més patates, per a que les plantem al nostre hort.
Ens agrada molt que ens vinguin a veure i poder fer coses conjuntes.
APS i4 – ESCOLA IRIS
Avui hem iniciat el nostre projecte de l’Hort, juntament amb alumnes de l’escola Iris. Ens hem conegut, hem fet uns jocs a la classe per saber que haviem de plantar i després, tots junts, hem anat a l’hort i hem plantat enciama, cebes, bledes, espinacs i patates. Hem aprés a plantar-les i ja sabem com poder cuidar el nostre hort per poder recollir tot el que hem plantat.
Després hem ensenyat als nostres nous amics, l’Hort del Senyor Pastanaga.
Ens ho hem passat molt bé i ens ha agradat molt aquesta activitat. Us esperem molt aviat!!
PREMI HÀBITS SALUDABLES
La nostra classe, el primer trimestre d’aquest curs, va guanyar el certamen d’hàbits saludables. El nostre premi ha estat que els nens i nenes de la classe de 5è, ens han preparat, al menjador de l’escola, una Fruit Salad. Amb poma, pera, plàtan, pinya i taronja, entre les nenes i nens de les dues classes, hem fet les broquetes, i després les hem esmorzat junts.
VISITEM LA BIBLIOTECA LES VOLTES
Avui hem visitat la Biblioteca Les Voltes.
Hem conegut a les seves mascotes, ens han explicat uns contes i també hem pogut mirar molts contes.
A partir d’ara ja coneixem un nou espai on poder compartir amb els amics i les famílies moments de contes.
COMPARTIM JOGUINES
Despres de les vacances d’hivern, tots els nens i nenes de classe hem portat una joguina i les hem pogut compartir-les i jugar molt amb elles. Ens ho hem passat molt bé!!!
TIO DE NADAL
L’últim del trimestre ha estat ple d’emocions, primer va venir una Patge Real a l’escola i li vem donar la nostra carta de bons desitjos.
El Tió havia marxat de la classe i després de buscar-lo una estona pel pati de l’escola, el vem trobar, i s’havia engreixat!!. Després de picar-lo i cantar-li la cançó, ens va cagar neules i torrons.
Moltes gràcies Tió, fins l’any vinent.
CAN RIBAS – FEM PASTA DE SAL
Amb el nostre projecte de la sal, hem anat d’excursió a Can Ribas, allà hem fet un taller i hem après que amb la sal també es pot fer pasta, i amb aquesta pasta hem fet figuretes, que en uns dies ens arribaran a l’escola.
També hem visitat un bosc màgic, on hem trobat bolets i diferents elements de la tardor.
I en un laberint ens ho passat super bé.
Cliqueu la foto i podreu veure les imatges.
EDUCACIÓ MUSICAL A I3
La importància de gaudir fent música. El primer que s’ha de tenir en compte és que l’Educació Musical parteix de tres pilars base que són: l’escolta, la interpretació musical i el moviment. En l’etapa d’Infantil és molt més lliure, sensorial i intuïtiva que a primària. L’objectiu és musicalitzar-los i fer-los gaudir de la música mitjançant el joc i l’experimentació. Us deixo un resum en imatges i vídeos del curs 23-24.
I3 EL VIATGE DEL RECUC
El passat divendres 3 de maig van rebre a l’escola una visita ben curiosa: el Recuc una pell de taronja que ens va endinsar en el món del reciclatge.
Des de l’escola ja anem fent el nostre aprenentatge en aquest camp però l’ajuda d’aquesta activitat que ens brinda l’AMB ens ha permès practicar i fixar coneixements.
I3 PROTAGONISTA: Em vols conèixer?
Durant el curs hem rebut la visita de totes les famílies de la classe “SOL I LLUNA”. Cada infant amb l’ajut de la família han fet la seva presentació dient el nom, els anys que té, la joguina preferida i a més la família ha explicat un conte al grup. Moltes gràcies a totes les famílies per fer possible aquesta activitat. Us mostrem uns bonics records.
I3 Filosofia amb la MARIETA FILO
Introduim el projecte de filosofia a través de contes, jocs i art. En aquestes sessions es potencia reforçar les habilitats de pensament en els infants. Amb el titella Marieta Filo es crea un ambient adient per a potenciar l’oralitat, a aprendre a escoltar les opinions dels altres, a observar. Hem treballat el conte del Patufet, hem parlat sobre les emocions: l’alegria, la tristesa, l’obra d’art que hem observat és un quadre de Picasso: Nena amb vaixell, hem fet jocs i activitats divertides per aprendre a pensar millor. Cliqueu aquí per a veure unes imatges.
I3 FEM PSICOMOTRICITAT
I ENS ENCANTEN TOTES LES PROPOSTES!
MIREU QUÈ BÉ QUE ENS HO PASSEM!
I3 LA CARA. Filosofia
El grup d’ I3 s’inicia a les estones de Filosofia. S’introdueix el tema sobre la cara per: adquirir consciència de com som i conèixer-nos una mica més, per tal d’iniciar-se en la creació del propi autoconcepte, el treball de l’esquema corporal, l’acceptació de les pròpies característiques i les dels altres, pel respecte envers la diferència. Aprenem aquest poema.
I3 EL NOM PROPI
Aprendre a escriure, és un procés d’investigació i exploració que pot resultar fascinant per als nens/es. La motivació per escriure es desperta quan aprenen a escriure paraules que els resulten molt properes i que tenen per a ells un significat especial: com és el seu nom i el dels companys/es.
En aquesta edat els infants estan en plena construcció de la pròpia noció d’identitat. Potenciem el treball del nom propi perquè té un gran significat emocional, a l’igual que el dels seus companys i companyes i els que li són més propers. Podeu veure activitats diverses en aquestes fotos
I3 MOTRICITAT FINA
Fent activitats de motricitat fina potenciem habilitats manuals necessàries per a l’escriptura. Per exemple, es treballa la precisió, la força, la tonicitat i la pressió realitzades amb les mans i els dits. Tot seguit podeu fer-vos una petita idea
I3 GRUPS INTERACTIUS DE MATES
Ens organitzem en tres petits grups d’infants i un adult a cada grup. Gaudiu de les diferents activiats de matemàtiques en un clima de cooperació. Podeu veure que bé que ho fem en 3, 2, 1
I3 GRUPS INTERACTIUS DE LLENGUA
Durant les estones de grups interactius de llengua realitzem activitats de grafisme, del Buff, descobrim les lletres i molt més. Interactuem, ens comuniquem i tothom aprèn. Us ho mostrem AQUÍ
I3 LUDOTECA
La sessió que fem a la ludoteca és una estona molt divertida on juguem, imaginem, treballem l’expressió oral. Podeu gaudir de les Fotos
I3 EL PATI
A les estones d’esbarjo gaudim de tots els jocs i propostes que hi ha al pati d’infantil, compartint amb els nens i nenes de tot Infantil. Som-hi
I3 ANEM A L’HORT
Fem visites a “L’hort del Senyor Pastanaga”. Veiem què hi ha plantat. Reguem els arbres fruiters. Mirem el terra (també mirem el cel) Tenim fotos
APADRINAMENT D’I3 AMB TERCER
Compartim les estones d’Apadrinament amb els nens i nenes de tercer amb molta il.lusió. Cada un de nosaltres tenim el nostre padrí, padrina. El primer dia, ens coneixem i compartim les nostres joguines. En les següents sessions els nostres padrins ens expliquen un conte que han triat i preparat per a nosaltres i en acabat fem un dibuix. En gaudim mooolt. Mireu, mireu
Treball cooperatiu de tardor I3
El grup d’I3 es va iniciant en el treball cooperatiu amb una tècnica que es diu “Full giratori”. Fem Centres de taula de Tardor amb material natural divers aportat per les famílies dins uns plats de cartró. Entre tots els components de cada taula aconseguirem l’objectiu comú que és elaborar tres centres de taula ben bonics. Ho fem de manera ordenada: cada infant té el seu torn, agafant algun element i posant-lo al plat. El plat es passa al següent infant (en el mateix sentit que les agulles del rellotge) per a què vagi afegint elements. I així, fins que tots han participat deixant el treball acabat. Us convidem a veure com ho hem fet
Métode científic de tardor I3
Tenim moniatos, aigua, recipients transparents. Què creiem que passarà si posem el moniato en aigua? Fem prediccions (algun infant diu que creixerà fins el carrer, una altre que explotarà). Anem observant dia a dia, veiem que li surten arrels i una tija. Ohh està creixent molt, li surten fulles.
Tenim pinyes (seques, obertes), llenties, aigua i safates. Què creiem que passarà si posem llenties a dins les pinyes i posem les pinyes sobre les safates amb una mica d’aigua? Esperem i, al següent dia les pinyes s’han tancat. Algun infant diu que “se ha comido les llenties. Passat un temps, sorpresa, han sortit unes tiges de color verd… Ohh i també surten fulles, les tiges creixen, es fan altes, diu algú.
Podeu veure les fotos
ESTAMPACIÓ DE TARDOR I3
“Groc, taronja, vermell i marró són els colors de la tardor”. Fem estampació quan aprenem aquesta bonica dita de la Tardor. I també fem altres treballs. Per a veure fotos cliqueu aquí
ET CONVIDEM A LLEGIR I3
Benvolguts/des nens i nenes!
Sou bon lectors i lectores? Teniu pensat llegir-vos algun
llibre durant aquestes vacances d’hivern? Teniu algun llibre preferit? I autor/a
preferit/da?
els llibres que més us agradin!
Com ja sabeu formem part del programa ERASMUS+, és per això
que us demanem que publiqueu llibres d’autors/es que formin part de la unió europea.
També us deixem un vídeo tutorial perquè us ajudi a fer la
vostra publicació.
ENS HAN VISITAT NA COLOMA I EN VICENÇ!
Aquesta setmana passada, hem gaudit de la visita de na Coloma i en Vicenç, els gegants de Sant Vicenç dels Horts. Hem estat amb ells al gimnàs i hem pogut veure’ls i estar-hi ben a prop. Hem gaudit d’allò més!
ELS PRIMERS DIES
Ha començat l’aventura dels més petits de l’escola!
Els primers dies són intensos, plens d’emocions, de novetats. Coneixem nous companys i companyes, veiem els espais de l’escola, nous adults que ens acompanyen en tot moment. Si cliqueu sobre aquesta foto tan bonica podreu veure diferents moments del grup a dins de l’aula i al pati.