PROJECTE DE LES ROSES
PLANIFICACIÓ
Durant el curs ens hem encarregat de cuidar el nostre hort del pati d’infantil. Allà també tenim moltes plantes diferents. Com que estem aprenent tant, vam decidir que el nostre segon projecte seria sobre les plantes, per votació va sortir les Roses.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Identifica les parts de la planta
Coneix que necessiten per viure
Aprendre característiques sobre les roses
METODOLOGIA I IMPLANTACIÓ
Vam començar fent una conversa sobre les plantes, si en tenim a casa, com s’han de cuidar.. etc. A partir d’aquí van sorgir moltes preguntes sobre el que voliem investigar de les plantes i en especial sobre les roses.
Vam anar a la biblioteca de l’escola i vam triar uns llibres que ens donavem molta informació sobre les plantes.
Hem pogut fer dos experiments, un amb llavors i un altre amb un api i aigua de color.
Podeu veure les fotos
PRODUCTE FINAL
Coma producte final ens vam emportar la nostre planteta a casa i a més vam fer una sortida a Catalunya plants per comprar un roses i plantar-lo al nostre hort.
LA VEU DELS ALUMNES
Hem gaudir molt aprendre sobre les plantes i sobretot sobre les roses. A la sortida del garden vam poder veure moltíssim dels tipus de roses que existeixen. Hem après com tenir cura d’una planta i tots ens vam sorprendre quan vam investigar perquè les roses tenen espines.
El què més ha agradat ha estat la sortida al Garden.
PROJECTE EL PLANETA MART
PLANIFICACIÓ
Aquest curs d’I4 hem començat fent un projecte sobre el planeta Mart, que és el nom de la nostra classe. A tots i a totes ens va semblar molt bona idea començar a investigar sobre aquest planeta.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Conèix característiques sobre aquest planeta.
Pot explicar informació rellevant.
Observa i compara amb el nostre planeta.
Sap on podem trobar el planeta mart.
METODOLOGIA I IMPLANTACIÓ
Vam començar la nostre investigació cercant imatges a internet. Vam trobar moltes imatges i a partir d’aquí vam començar a observar les seves caracterítiques. També vam buscar videos on explicaven molt bé com és el planeta Mart i a on està situat.
Hem pintat el planeta Mart per aprendre els colors, hem descobert que té dues llunes i alguns vocans. El més important es diu Mont Olimp.
També hem pogut realitzar el mètode cientific, fent explotar un volcà. Com que és un experiment molt fàcil us podeu animar a fer-ho a casa.
Gràcies als videos i a les nostres investigacions hem pogut aprendre molta informació sobre aquest planeta tan meravellós.
us deixem unes fotos perquè veieu algunes de les tasques que hem fet.
Com a producte final hem fet una sortida al Cosmocaixa on hem pogut visitar el planetari. Ens han explicat moltes coses importants sobre el sistema solar i el planeta Mart.
LA VEU DELS ALUMNES
A tots i totes els ha agrdat molt aprendre sobre aquest planeta, ho han trobat molt interessant i durant la recerca d’informació i el desenvolupament de les propostes s’han mostrat molt motivats. Una de les propostes que més els hi ha agradat a estat fer l’experiment del volcà.
PROJECTE DE L’AIGUA
PLANIFICACIÓ
Per triar el projecte en el que treballariem aquest darrer trimestre, vam fer una pluja d’idees. Després vam recordar les que més ens hi havien agradat i per majoria vam decidir aprendre molt sobre l’aigua.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
Coneix característiques de l’aigua.
Pot explicar per a què la necessitem
Sap on podem trobar aigua.
Reconeix l’aigua que és saludable per beure.
METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ
El primer que fam fer és una conversa sobre el què sabiem de l’aigua. Vam parlar de les seves caracteístiques, del llocs on podem trobar-ne o per a què la fem servir.
Vam fer una sortida al riu llobregat de Sant vicenç dels horts amb un qüestionari on anavem contestant algunes de les preguntes que voliem investigar.
Setmanalment hem anat treballant en cada una de les preguntes que vam sorgir.
Un dia vam fer moltes barreges i vam observar la força que té l’aigua envers altres materies. També vam fer d’exploradors i exploradores per l’escola buscant els llocs on podriem trobar aigua. Vam veure que a la font, a la mànega del pati, a les aixetes… i vam fer una observació directa on vam concloure que l’aigua és líquida i és transparent.
També hem fet el métode científic, on hem descobert que si deixem al sol aigua de mar en un plat, aquesta s’evapora deixant restes de sal!
A partir d’aquí, vam começar a tenir moltes idees de per a què necessitem l’aigua i la cura que hem de tenir-ne. També vam fer alguns experiments com barrejar-la amb sabó en la que vam gaudir molt fent bombolles.
També un dia vam veure dos cartells amb un missatge, després de pensar i cadascú dir el que pensava que voliem dir, vam descobrir que ens indicaven quan l’aigua era potable per a veure i quan no, on hem de tenir molta cura.
Aquí teniu unes fotos d’alguns moments
PRODUCTE FINAL
Com a producte final, vam decidir fer una llimonada ben fresqueta. Així que vam fer un tastet de llimones i després vam exprimir-les totes. Era bonissíma!!! vam gaudir molt i a més ens van refrescar amb una beguda saludable.
Us deixem unes fotos
LA VEU DELS ALUMNES
Ens ha agradat mot aprendre sobre l’aigua i fer tots els experiments. La majoria ha coincidit que el que més els hi havia agradat és fer gel, fer bombolles i la llimonada!
PROJECTE LES GALLINES
PLANIFICACIÓ
Observem diferents fotos d’animals de granja. Per poder triar fem una votació on van sortir més votades les gallines. A partir de la observació de la imatge van començar a generar-se moltes preguntes per a resoldre-les.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Observar com son les gallines.
- Saber quina és la seva alimentació.
- Conèixer com neixen.
- Aprendre on viuen.
METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ
La primera pregunta que ens vam plantejar és si les gallines són éssers vius. Seguidament, vam decidir fer un recull de preguntes a investigar i així vam marcar el nostre full de ruta.
Vam observar moltes fotografies a internet i vam veure molt videos, però voliem observar una gallina de més a prop. Així que vam tenir la idea de convidar a una família perquè en portés a l’aula una. Vam observar com son amb totes les seves parts, i a més van conèixer molta informació.
Com que teniem dubtes de l’alimentació de la gallina, vam veure videos i fotos sobre el què mengen, a més la família col·laboradora ens va deixar pinso per a gallines.
Per saber com neixen les gallines, vam veure videos de gallines posant ous i covant-los. En un video vam poder observar com neixien els pollets, va ser molt emocionant! A més, van veure un altre video de com es formava un pollet dins l’ou!
Amb el mètode científic, vam fer un experiment amb ous. Vam trencar un ou i vam observar la clara i el rovell. Volien saber què passaria si deixavem un ou en aigua freda i un altre en aigua calenta. D’aquesta manera, vam bullir un ou i vam comparar el resultat dels dos. Vam poder observar com el que haviem escalfat havia fet transformació.
Clique a la imatge i podreu veure les fotos del nostre experiment.
PRODUCTE FINAL
Per completar les nostres preguntes, vam visitar una granja i vam veure on vivien les gallines. Així que ja sebem que poden viure en granges i en galliners.
A més, a l’aula vam elaborar un titella de gallina i un dossier amb el recull de les preguntes que ens haviem plantejat.
LA VEU DELS ALUMNES
A totes i tots els ha agradat molt conèixer sobre les gallines. Va estar molt emocionant quan en vam rebre la visita d’una a l’aula. A més, han estat molt participatius a totes les propostes plantejades. Van gaudir molt la visita a la granja i poder veure on viuen les gallines. A més el mètode científic ha estat molt enriquidor per investigar com poden canviar els aliments d’estat.
Amb un dibuix final i una reflexió conjunta sobre el què haviem après de les gallines els ha convertit en tot uns experts i expertes.
ELS PIRATES
PLANIFICACIÓ
Com que haviem de triar un nom per la classe i aquest curs treballem els còmics, entre tots i totes vam fer votacions i finalment va sortir el conte de “Barbosa, el pirata”.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
- Aprendre com vesteixen els pirates.
- Identificar quins objectes pertanyen als pirates.
- Conèixer el mitjà de transport.
- Saber verbalitzar el que ha après dels pirates.
METODOLOGIA I IMPLEMENTACIÓ
A partir del conte sobre el pirata Barbosa, vam decidir investigar molt sobre els pirates i així vam començar a planificar diverses propostes. Vam voler saber quina roba porten els pirates i quins objectes fan servir. Hem après un nom molt difícil al descobrir que mirem per la “ullera de llarga vista” i així poden trobar illes i tresors. Com que es va agradar tant vam decidir fer-ne una per nosaltres. Vam conèixer que els pirates viatgen en vaixells i també vam veure un conte que es diu “Daniela la pirata” i així vam poder treballar la coeducació.
Com que voliem comprobar quines coses poden surar iguals que els vaixells, vam fer un experiment molt divertit amb molt objectes que vam trobar per la classe.
A poc a poc, hem anat creant un tauler amb fotos i tota la informació, fins i tot vam penjar una disfressa de pirata.
En el nostre racó de la classe, vam deixar gorros, mocadors, ulleres de llarga vista, pegats i un tresor ple de monedes. A més, vam afegir mapes de pirates.
A la sessió de psicomotricitat vam fer un circuit de pirates i ens ho vam passar super bé. A més, vam aprendre una cançó sobre els pirates que ens agrada moltíssim.
PRODUCTE FINAL
Un dia vam arribar a la classe i ens vam adonar que el nostre tresor pirata no hi era. Penjat ens haviem deixat un mapa amb pistes d’on podriem trobar el nostre tresor. De seguida, ens vam posar el nostre barret pirata i vam agafar la ullera de llarga vista amb el mapa que ens haviem deixat. Vam seguir les pistes que indicava el mapa fins que finalment a l’hort de l’escola vam trobar el nostre tresor i dins hi havia una gran sorpresa!
LA VEU DELS ALUMNES
A tothom ha agradat molt aprendre sobre els pirates, quina roba porten, quins objectes tenen, com viatgen, etc. L’activitat de buscar el tresor els va agradar molt, tots i totes vam gaudir moltíssim.
Si cliqueu a la imatge podreu veure moltes fotos