ENS VISITA EL RODÓ

Els nens i nenes grans del Rodó passen el matí amb nosaltres.
La classe de P5 fa la benvinguda i els regala una bosseta d’olor, feta amb herbetes que hem collit tots del nostre pati.
P 5 marxa i ens quedem POPS i ÓSSOS amb ells.
Juguem a la sala de joc. el porxo, el pati i la classe de P3.
Ens fa un regal molt bonic!!!! Dues estels que penjarem al passadís.

SORTIDA AL PARC DELS BOMBERS

Aquesta ha sigut l’última sortida del curs i ens ho hem passat genial!!! Al arribar vam veure que tenien uns quants camions de bombers aparcats i ens van explicar que si sentíem una sirena havíem de sortir ràpidament del costat dels camions perquè això significava que havia una emergència i sortirien ràpid amb els camions. Després ens van explicar perquè servia cada camió: Un era per apagar focs y tenien moltes mànegues i molts accessoris per adaptar-lo a les diferents situacions que es poden trobar a l’hora d’anar a apagar un foc. És impressionat veure quants tipus de material poden cabre en tots els raconets que tenen al camió. Després de veure aquest camió, ens vam pujar i ens van donar una volta per allà a prop amb les sirenes posades. Va ser molt divertit!!! També hi havia un camió amb una escala que es podia desplegar moltíssims metres, per arribar als edificis més alts. I un altre camió que era per anar als accidents de trànsit, per treure la gent que potser s’havia quedat atrapada. Ens van ensenyar unes tisores que fan servir per trencar els cotxes… Aquestes tisores pesen uns 27 kilos. Han d’estar molt preparats físicament per poder ser bombers. Van aprofitar aquest moment per dir-nos que es passen 24 hores seguides treballant(i tres dies de festa) i ens van ensenyar com es la casa(el parc de Bombers) per dins. El primer que ens van ensenyar va ser el gimnàs, després la cuina, una sala amb sofàs i tele, les habitacions amb els seus llits, els vestuaris, els lavabos… i per últim ens van ensenyar que tenen una barra per baixar quan hi ha alguna emergència. A la tele que tenen allà ens van posar un vídeo de dibuixos animats d’uns nens que estant a casa seva, detecten un incendi i ens ensenyen que hem de trucar al 112 quan tinguem alguna emergència. Ha sigut molt interessant veure com treballen aquest súper herois que estan sempre a la disposició del poble!!!!

 

EDUCACIÓ INFANTIL VISITA EL MNAC

Les fades i els follets, molt presents en l’imaginari infantil i en algunes obres de la Col·lecció d’Art Modern del MNAC, ens serveixen per apropar els infants al fet artístic.

El taller de fades i follets

• Descripció del que veiem

• Els personatges que es poden observar en les obres escollides

• Un cop realitzat el recorregut per les sales, ens proposen fer l’exploració corporal d’alguns dels personatges representats en les obres que hem vist durant el recorregut.

L’acollida i la presentació de l’ activitat és duta a terme per un titella, la fada Goteta d’ Aigua. Aquest personatge fantàstic introdueix els infants al món de les fades i els follets i els explica breument en què consisteix l’ activitat.

Hola nenes i nens, Em dic Goteta d’ Aigua i sóc la fada de l’ aigua.

Us he volgut fer una sorpresa i he vingut al Museu perquè sabia que veníeu a conèixer les fades, els follets i els nans màgics que hi ha pintats en alguns dels quadres que veureu.

Sóc una fada molt important perquè com ja us he dit abans, sóc la fada de l’aigua.

Nosaltres, les fades, tot i ser màgiques, també necessitem l’aigua per viure, com vosaltres les persones, és per això que ens podem ajudar entre tots a tenir cura de l’aigua.

Per què necessiteu l’aigua vosaltres?

Us vull explicar que sóc una fada molt treballadora i que viatjo per tot el país de les fades i per tot el món per vigilar que a ningú li manqui aigua i que aquesta aigua estigui ben neta.

Últimament tinc molta feina ja que cada vegada l’aigua està més bruta i hi ha indrets on n’hi ha massa i a d’altres llocs no n’hi ha. Per sort, els meus amics els follets, les fades i els nans m’ajuden a tenir cura de l’aigua i a no embrutar-la. Jo sé que sou uns nens i unes nenes molt responsables i bons minyons i segur que també em voleu ajudar a tenir cura de l’aigua.

Nens i nenes, sabíeu que no tothom té la sort de conèixer-me i, sobretot, de veure aquests personatges que viuen en els quadres. Per això us demano que obriu els ulls i us fixeu bé en què veieu. Saludeu les fades, els follets i els nans de part meva. Entreu a les sales sense fer soroll per no espantar-los i donar-los una sorpresa agradable.

Ah! A vosaltres us agrada ballar? Doncs, esteu de sort perquè just avui al Museu celebrem la festa de les fades i els follets fent la dansa de les fades i estic segura que també hi voldreu participar abans de tornar a l’escola.

Ara entreu de puntetes per no fer soroll i espantar als nostres amics màgics. Espero que us ho passeu molt bé. Molts petons i gotetes d’aigua per a tots i totes.
Fada Goteta d’Aigua

Anem a l’Auditori

El passat divendres tot Infantil vam anar a l’Auditori a veure la obra: “Els colors dels metalls”. Prèviament a l’activitat la mestra de música, la Mireia, ens havia explicat què veuriem a la obra, ens havia mostrat diferents músiques que escoltaríem… D’aquesta manera, el divendres nosaltres coneixíem les peces musicals que van sonar i així ho vam poder gaudir molt més!

El concert està dissenyat per a sentir i experimentar la sensació màgica de viure embolcallats pel so i els seus intèrprets. Va ser realment màgic!

Després vam tornar a agafar l’autocar i vam anar a Cornellà del Llobregat, al Parc de Can Mercader. Allà vam poder dinar envoltats d’un entorn molt bonic! Vam veure una bassa, vam passar per sobre d’unes vies del tren, i fins i tot vam pujar a dalt d’un vaixell pirata!

Aquí us deixem un fragment extret de la pàgina de l’Auditori on podreu veure algunes de les peces que vam escoltar.

AVUI PARLEM DE “EDUCACIÓ SOCIOEMOCIONAL”

EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA,HA CREAT UN ESPAI WEB, “FAMÍLIA I ESCOLA”,ON DONA ORIENTACIONS QUE PODEN SER D’UTILITAT A LES FAMÍLIES.
LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM FET UN RECULL DE L’ETAPA 3-6 ANYS.
ES TRACTEN DIFERENTS TEMES BREUMENT,BEN SEGUR QUE MOLTES DE LES COSES QUE ES DIUEN NO SERAN NOVES PERÒ POT AJUDAR-VOS A REFLEXIONAR O REFORÇAR EL QUE JA ESTEU FENT AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES.

Educació socioemocional

En aquesta etapa ja tenen un nivell de llenguatge que els permet començar a posar paraules al que senten. Són capaços de reconèixer les seves emocions (orgull, culpa. enveja, inseguretat, humilitat, confiança…) i sentiments, així com també els dels altres (personatges de contes o de pel·lícules, els germans…).
Sovint, encara tenen dificultat per controlar els seus impulsos i actuen sense pensar. Comencen a entendre que les situacions desagradables produeixen emocions negatives i les agradables donen lloc a sensacions de benestar.
En aquest sentit, és l’època de les rebequeries, que han d’aprendre a controlar. Algunes de les emocions que manifesten més sovint en aquesta etapa solen ser ràbia, gelosia, vergonya, orgull, alegria, tendresa, tristesa… Poden començar a aprendre habilitats socials com demanar disculpes, esperar el torn…, encara que els costi i se’ls hagi de recordar.
En general, per desenvolupar l’educació socioemocional en els vostres fills és convenient que:
Els feu petons i abraçades; l’expressió física d’afecte és bona per a ells; els dóna seguretat en ells mateixos al mateix temps que enforteix els vincles amb vosaltres.
Sigueu conscients del vostre estat emocional i mireu de no transmetre’ls emocions negatives perquè sou un exemple a imitar. Mantingueu en tot moment una actitud serena.
Els expliqueu quan esteu contents, enfadats, tristos… i el perquè en les diferents situacions diàries.
Els ajudeu a expressar el que senten i doneu la vostra visió amb alguna frase que expliqui el que vosaltres considereu que ha passat; per exemple, “entenc que estàs molt enfadat perquè vols aquesta joguina, però ara no te la puc comprar”.
Mostreu atenció a les manifestacions de sentiments i emocions dels vostres fills.
Espereu a conèixer totalment la situació que us explica el vostre fill i com se sent, abans d’intervenir.
Anomeneu les emocions bàsiques que senten els vostres fills perquè les identifiquin millor i que els ajudeu, si cal, a modificar-les.
Reflexioneu amb ells sobre els sentiments que experimenten i ajudeu-los perquè entenguin com afecta el seu comportament posterior. Podeu donar la vostra visió amb alguna frase que expliqui el que considereu que ha passat; per exemple, “ja sé que estàs trist; és normal perquè se t’ha trencat la joguina… però en tens d’altres, o ja la intentarem arreglar”…
Els ensenyeu que facin servir les normes més senzilles de relació: saludar i acomiadar-se, demanar les coses per favor, donar les gràcies…
Tingueu en compte que les conductes socials que manifesten els vostres fills estan influïdes pels valors que els volem transmetre i les normes de conducta que es practiquen a casa.
Els ensenyeu a posar-se en el lloc de l’altre per entendre el que senten i el que pensen en qualsevol situació.
Els ensenyeu a ajudar i a compartir les seves coses amb els amics, els germans… i a veure que també poden aprendre d’ells.
Els ajudeu a buscar diferents solucions davant d’un problema i a acceptar les conseqüències perquè aprenguin a superar les adversitats.
Poseu al seu abast llibres de contes, històries, programes de televisió o situacions reals on puguin identificar les emocions i els sentiments dels personatges i els seus propis.
Els ensenyeu a saber defensar les seves idees, acceptant i respectant alhora les dels altres.
Els feu adonar quan actuen bé o malament, i així de mica en mica aniran aprenent com han d’actuar en qualsevol situació.
Estimuleu l’expressió del que senten amb activitats artístiques com el dibuix, la pintura, la música, la dansa.
Feu activitats junts, com sortides, excursions, visites a museus, anar al cinema…, per tal que aprenguin a compartir emocions i sentiments amb la resta de la família.

PARLEM DE “RESPONSABILITAT”

EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA,HA CREAT UN ESPAI WEB, “FAMÍLIA I ESCOLA”,ON DONA ORIENTACIONS QUE PODEN SER D’UTILITAT A LES FAMÍLIES.

LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM FET UN RECULL DE L’ETAPA 3-6 ANYS.

ES TRACTEN DIFERENTS TEMES BREUMENT,BEN SEGUR QUE MOLTES DE LES COSES QUE ES DIUEN NO SERAN NOVES PERÒ POT AJUDAR-VOS A REFLEXIONAR O REFORÇAR EL QUE JA ESTEU FENT AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES.

Responsabilitat

En aquesta edat comencen a ser més autònoms, però encara necessiten que els digueu constantment el que poden o no poden fer. Volen ajudar i fer petits encàrrecs, tenen desitjos d’agradar als adults i per això solen tenir iniciatives en aquest sentit. Aquest és un potencial que cal aprofitar per fer-los més responsables en el dia a dia.

Al final d’aquesta etapa poden mostrar-se rebels davant les pressions dels adults en assumptes com disciplina, autoritat o normes socials. És important llavors marcar límits i no cedir a les seves rebequeries.

Per fomentar el valor de la responsabilitat en aquesta edat és convenient que:

Reflexioneu amb ells sobre les seves responsabilitats i feu, conjuntament, llistats gràfics i atractius (dibuixos, adhesius…) per fer-ne el seguiment, marcant, per exemple, amb gomets les tasques realitzades…

Sigueu exigents amb les seves responsabilitats diàries; acostumeu-los a complir les seves obligacions i els compromisos adquirits.

Valoreu l’esforç dels vostres fills quan compleixen les seves petites responsabilitats.

Transmeteu als vostres fills que “poden fer-ho”, valorant la seva actitud responsable i la feina ben feta. D’aquesta manera aniran adquirint seguretat en ells mateixos.

Marqueu normes de conducta per ajudar-los a complir les seves responsabilitats.

Els acompanyeu en les seves activitats diàries, sense sobreprotegir-los, perquè cada cop siguin més autònoms i responsables: en la seva cura personal (vestint-se, calçant-se, rentant-se, anant sols al bany…); en menjar correctament, (acabar tot el que té al plat, utilitzar els coberts…); en endreçar els objectes que utilitzin (joguines, llibres, roba…).

Comenceu a marcar-los tasques que augmentin el seu grau de dificultat de manera progressiva, per tal que aprenguin a concentrar la seva atenció durant un temps.

Es vagin acostumant a realitzar alguna tasca dins de l’àmbit familiar, com pot ser ajudar a preparar els ingredients del menjar, parar taula i repartir el menjar en els plats, ajudar a rentar plats, col·laborar en fer-se el llit, encarregar-se  de donar el menjar a la mascota de casa, …

Els ajudeu a establir metes realistes adequades a les seves característiques, capacitats i interessos.

Els feu reflexionar sobre les conseqüències dels seus actes abans de prendre una decisió.

Demaneu constància i esforç quan comencen una activitat i no la volen acabar perquè els costa.

Els animeu en els seus intents per realitzar una activitat encara que no se’n surtin prou bé en un primer moment. Ajudeu-los a tolerar les petites frustracions en cas que no assoleixin els objectius de manera del tot satisfactòria o immediata.

Els expliqueu contes o històries on es doni valor a la responsabilitat.

Us mostreu responsables en les activitats que feu. Els vostres fills us imiten i aprenen d’allò que us veuen fer.