ANEM AL MUSEU BLAU

Divendres teniem tots els punts perquè la sortida no anés bé: forta ventolera, núvols amb amenaça de pluja,un eclipsi d’allò més inoportú, un parell de cinturons de l’autocar que es resistien a ser cordats (ho vam aconseguir), un autocar que semblava que no volia marxar de Molins, molt transit….

Ufffff!!! Malgrat tot, la sortida va anar bé!!! Óssos, Pops i Taurons van quedar molt satisfets de la visita al Museu.

“Planeta Vida” és l’exposició de referència del Blau, aquesta mostra és una exaltació a la preservació del medi natural.El fons patrimonial té una extensa mostra d’espècies  vegetals i animals. Els ÓSSOS, POPS i TAURONS van tenir oportunitat de reconèixer alguns dels animals treballats en el Projecte dels Animals de Collserola.

Tots i totes estaven molt emocionats, tanta emoció (juntament amb el vent, els núvols i…l’eclipsi) ens desborda , criden, s’esvaloten, riuen….tenen pipi a cada moment…les mestres passem l’estona comptant nens i nenes….si , tots.

Ja és hora de tornar cap a l’escola, uns dormen,altres xerren,s’expliquen…comparteixen….

Tornem cansats però contents!!!

 

EDUCACIÓ INFANTIL : PARLEM DE ” ESFORÇ”

EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA,HA CREAT UN ESPAI WEB, “FAMÍLIA I ESCOLA”,ON DONA ORIENTACIONS QUE PODEN SER D’UTILITAT A LES FAMÍLIES.

LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM FET UN RECULL DE L’ETAPA 3-6 ANYS.

ES TRACTEN DIFERENTS TEMES BREUMENT,BEN SEGUR QUE MOLTES DE LES COSES QUE ES DIUEN NO SERAN NOVES PERÒ POT AJUDAR-VOS A REFLEXIONAR O REFORÇAR EL QUE JA ESTEU FENT AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES.

Esforç

En aquesta edat els vostres fills ja han assolit un grau bastant important d’autonomia pel que fa a les necessitats bàsiques de la seva vida quotidiana. Al començament, les activitats que suposen un esforç són vistes com un joc. Més tard, però, acostumen a demanar ajut, encara que siguin capaços de fer la feina per ells mateixos, i quan no se’n surten poden reaccionar amb tossuderia. És aquí on heu de començar a ser exigents amb les seves petites responsabilitats diàries. En aquesta etapa, des dels 3 o 4 anys, el vostre fill comença a ser capaç d’autocontrolar-se, però necessita normes de conducta per ajudar-lo a controlar els seus impulsos i fomentar-li l’esforç. També és important saber valorar les seves accions i fer-li saber que les valoreu.

Per fomentar el valor de l’esforç en els vostres fills, en aquesta edat seria convenient que:

  • Els ajudeu a marcar-se petits objectius en diferents àmbits (tasques de casa, deures de l’escola, activitats extraescolars…).
  • Els demaneu un esforç personal per aconseguir el seu objectiu.
  • Els acostumeu des de ben petits a veure que les coses sovint costen i no surten a la primera, que cal constància per aconseguir-les.
  • Els demaneu constància i responsabilitat quan comencen una activitat i no la volen acabar perquè els costa.
  • Els acostumeu a veure que els seus desitjos no són ordres ni drets, que no sempre poden fer el que volen sinó el que és convenient en aquell moment.
  • Els doneu explicacions, però mantenint-vos ferms.
  • Es vesteixin sols en un temps raonable.
  • Es banyin tots sols amb la supervisió de l’adult.
  • Se’n vagin a dormir acceptant els diferents horaris familiars.
  • S’esforcin per menjar tota classe d’aliments encara que no els agradin.
    Es rentin les dents sense rondinar.
  • Participin en petites tasques de la llar: parar la taula, ajudar els pares en alguna feina senzilla de la cuina, fer-se el llit amb ajuda, endreçar l’habitació…
  • Marqueu normes de conducta per ajudar-los a controlar els seus impulsos i fomentar-los l’esforç.
  • Valoreu les seves actituds positives i la feina feta.
  • Els expliqueu contes o històries on, gràcies a l’esforç, els protagonistes puguin aconseguir els objectius que persegueixen.

P3- LES ABELLES

LA CARLA, LA MAR I EN POL DE 6è, HAN VINGUT A EXPLICAR-NOS COSES DE LES ABELLES.HAN FET UN POWER POINT.
HO HAN FET GENIAL!!!
HEM POGUT VEURE COM SÓN LES ABELLES REINES,ABELLOTS…COM ÉS UN RUSC, LA CARLA S’HA POSAT UN BARRET PROTECTOR, ENS HA EXPLICAT QUAN ES FA SERVIR I…. PER ACABAR…UN TASTET DE PA I MEL.
MMMMMMMMMMM!!! BONÍSSIMA!!!

GRÀCIES PADRINS DE 6È!!!!!

EDUCACIÓ INFANTIL : PARLEM DE “COMUNICACIÓ”

EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA,HA CREAT UN ESPAI WEB, “FAMÍLIA I ESCOLA”,ON DONA ORIENTACIONS QUE PODEN SER D’UTILITAT A LES FAMÍLIES.
LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM FET UN RECULL DE L’ETAPA 3-6 ANYS.
ES TRACTEN DIFERENTS TEMES BREUMENT,BEN SEGUR QUE MOLTES DE LES COSES QUE ES DIUEN NO SERAN NOVES PERÒ POT AJUDAR-VOS A REFLEXIONAR O REFORÇAR EL QUE JA ESTEU FENT AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES.

Comunicació
En l’etapa dels 3 als 6 anys els nostres fills ja parlen i dominen molt més la comunicació amb els altres. Comencen l’etapa dels “per què?”. Demanen per què moltes vegades, no tant per saber la resposta correcta, sinó per sentir-nos parlar a nosaltres i ampliar el seu vocabulari: els agrada aprendre paraules noves.
Cal parlar-los amb claredat, donant-los a conèixer el nom de cada cosa, tal com és, tal com sona. Així els ajuden a aprendre a utilitzar el vocabulari amb correcció.
Els farem preguntes obertes, del tipus “què heu fet a l’escola?”, amb la finalitat que puguin respondre a la seva manera i es puguin allargar tant com vulguin. També és convenient habituar-se a parlar dels propis sentiments i del que pensem.
Expressar els sentiments i posar nom al que els passa és un exercici saludable per als nostres fills perquè els ajuda a gestionar les seves emocions.
En aquesta etapa és important consolidar els hàbits socials de bona educació, com són dir “bon dia” o “bona tarda” quan arribem a un lloc, donar les gràcies, demanar les coses amb un “si us plau” o “per favor”, etc.

EDUCACIÓ INFANTIL : PARLEM DE “RESPECTE”

EL DEPARTAMENT D’EDUCACIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA,HA CREAT UN ESPAI WEB, “FAMÍLIA I ESCOLA”,ON DONA ORIENTACIONS QUE PODEN SER D’UTILITAT A LES FAMÍLIES.
LES MESTRES D’EDUCACIÓ INFANTIL HEM FET UN RECULL DE L’ETAPA 3-6 ANYS.
ES TRACTEN DIFERENTS TEMES BREUMENT,BEN SEGUR QUE MOLTES DE LES COSES QUE ES DIUEN NO SERAN NOVES PERÒ POT AJUDAR-VOS A REFLEXIONAR O REFORÇAR EL QUE JA ESTEU FENT AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES.

Família i Escola
3-6 anys

Respecte
En aquesta edat els nens tenen la necessitat de provar els límits que els marqueu i sovint s’hi oposen dient “no”. Per aconseguir que els respectin és molt important que no canvieu d’opinió i sigueu coherents en les actuacions.
És important que els pares valoreu i feliciteu els vostres fills quan actuen correctament: no cridar ni fer massa soroll per no molestar els altres, no tocar el que no és adequat a la seva edat, no dir paraules malsonants… Aquesta actitud els fa estar contents amb el que fan i els ajuda a anar agafant seguretat.
En aquesta edat, cada cop els agrada més establir relacions amb els altres. Per aquest motiu cal que els demaneu que comencin a utilitzar pautes de relació social i de comportament, com saludar o donar les gràcies, no molestar els germans quan fan deures, no agafar les coses dels altres, cuidar espais comuns, no cridar, portar-se bé a l’escola…
Heu de transmetre aquestes normes amb paraules clares i senzilles i acompanyar-les de gestos o expressions coherents amb les paraules que els nens puguin comprendre fàcilment. És preferible anar-ho introduint de mica en mica per tal que sigui més fàcil el seu compliment. De la mateixa manera, els pares heu de saber dir “no” davant de conductes que puguin comportar un perill per a ells o per als altres, o que representi qualsevol actitud poc respectuosa.
La cura i el respecte a la natura s’aprenen a partir de vivències. Val la pena aprofitar el temps de família per gaudir de la natura amb respecte. També podeu regar les plantes de casa amb ells o mirar i llegir contes sobre el tema.
De mica en mica poden començar a col·laborar amb vosaltres en les tasques de classificar residus i portar-los als contenidors, reutilitzar objectes, reduir el consum d’aigua i llum…
En general, per desenvolupar el respecte en els vostres fills és convenient que:
Valoreu i reforceu els aspectes positius dels vostres fills, felicitant-los i ajudant-los a millorar les seves capacitats.
Ajudeu-los a esforçar-se a acceptar les seves limitacions, acompanyant-los i animant-los en el seu esforç.
Mostreu una actitud d’escolta davant les manifestacions de sentiments i emocions dels vostres fills, ajudant-los a pensar sobre el que els passa i com canviar les conductes si cal.
Els feu adonar de les seves pròpies emocions i les dels altres, parlant amb ells, utilitzant contes, jocs… que els ajudin a reconèixer aquests sentiments i a posar-se en el lloc de l’altre.
Mostreu afecte i consideració pels altres i accepteu les diferents opinions per tal de demostrar als vostres fills la importància de ser respectuosos amb tothom.
Parleu amb ells amb un to de veu adequat i escolteu amb atenció les seves opinions; així els ensenyeu que us escoltin amb la mateixa atenció.
Utilitzeu un llenguatge correcte davant dels vostres fills, fent de model perquè després el facin extensiu en totes les seves relacions.
Els ensenyeu a respectar els espais i les coses dels altres: no entrar a l’habitació dels germans o pares sense demanar permís, no prendre les coses dels altres…
Els ensenyeu a utilitzar normes bàsiques de cortesia (gràcies, si us plau…) amb els vostres fills per tal que les interioritzin i comencin a utilitzar-les progressivament.
Eviteu perdre els nervis en situacions conflictives. Espereu a trobar el moment oportú per parlar amb ells serenament i doneu exemples de com haurien de comportar-se.
Els ensenyeu a escoltar i a obeir la gent gran.
Manifesteu la vostra autoritat sent constants, coherents i pacients, però també ferms a posar límits i normes.
Els feu conscients que hi ha conseqüències quan no compleixen les normes, renyant-los, deixant-los sense una cosa que els agrada o uns minuts a la seva habitació perquè pensin, fent una acció reparadora…
Reforceu el seu comportament respectuós amb comentaris positius i corregiu-lo sempre que no sigui l’adequat.
Respecteu davant d’ells les decisions dels seus mestres. En cas de desacord, és bo parlar amb els mestres directament. D’aquesta manera els ensenyeu a tenir una actitud respectuosa amb els mestres i afavoriu el seu èxit escolar.
Establiu algunes normes que impliquin tenir cura de l’espai familiar, com recollir les joguines, ajudar a parar taula… i d’altres que respectin els espais socials, com no pujar dempeus als seients dels transports públics, llençar els papers a la paperera, no cridar…
Els acostumeu a cuidar l’entorn: les plantes, flors dels parc, la natura…
Els consciencieu de mica en mica, a través de contes i històries, sobre la situació actual del planeta.
Feu que us ajudin a reciclar els objectes o deixalles de casa.
Expliqueu als vostres fills contes o històries perquè vegin la importància de reciclar i reutilitzar els objectes per evitar despeses innecessàries i malgastar els recursos naturals del planeta.

P3- TENIM UNA VISITA MOLT ESPECIAL.

LA CLASSE DELS ÓSSOS HA TINGUT UNA VISITA MOOOOOLT ESPECIAL. HAN VINGUT…GERMANS PETITS,MOLT PETITS.
LA DANA GERMANETA DE L’HUGO,L’ALBERT GERMANET DE L’ÀLEX ALAMINOS I L’ARLETTE GERMANETA DE L’ÀLEX BARBA.
HA SIGUT MOLT DIVERTIT!!!
NOSALTRES QUE SOM GRAAAAAANS ELS HEM CUIDAT MOLT BÉ!!!
ENS AGRADAVA ACARONAR-LOS,ENSENYAR LES COSES DE LA CLASSE…QUE PETITETS QUE SON….I NOSALTRES SEMBLEM GEGANT, HEM CRESCUT MOLTÍSSIM !!!
ENS HAN PORTAT CARAMELS I ENTRE TOTS ELS ÓSSOS HEM FET UNS SONALLS AMB BOTONS DE COLORS I GOMETS.
ENS HA AGRADAT MOLT CUIDAR DELS GERMANETS PETITS.

P3- LA BRUIXA COLORAINA

A LA CLASSE DELS ÓSSOS ENS AGRADA MOLT EL CONTE DE LA BRUIXA COLORAINA!!!

“VET AQUÍ QUE UNA VEGADA HI HAVIA UN PAÍS ON TOT ERA NEGRE I GRIS: EL CEL, LA MUNTANYA, L’HERBA, EL SOL I LA ROSELLA.I TOTS ESTAVEN TRISTOS, MOLT TRISTOS… FINS QUE UN DIA VA PASSAR PER ALLÀ UNA BRUIXA QUE ES DEIA… BRUIXA COLORAINA, PERQUÈ ERA LA BRUIXA DEL COLOR.

PORTAVA UNA BOSSETA PLENA DE SORRA; PERÒ NO ERA UNA SORRA NORMAL, ERA MÀGICA: ELS GRANETS EREN DE TOTS ELS COLORS. N’HI HAVIA DE GROCS, VERMELLS, MARRONS, VERDS I BLAUS.

EN VEURE AQUEST PAÍS LA BRUIXA VA DIR: – OH, QUE TRIST! ON ÉS EL COLOR? I TOTS LI VAN EXPLICAR: – ÉS EL PAÍS DEL NEGRE I DEL GRIS. AIXÒ ÉS MOLT TRIST…

LLAVORS EL CEL VA DIR: – BRUIXA COLORAINA DÓNA’M EL COLOR, QUE VULL SER FELIÇ.

I LA BRUIXA, TRAIENT SORRA DE LA BOSSETA VA DIR: – D’ACORD! CUA DE GOS, PELL DE DRAGÓ, PAF! TÉ, EL COLOR! JA ETS BLAU!…………………PREGUNTEU ALS VOSTRES FILLS COM CONTINUA EL CONTE….

Happy Parc

Avui hem anat al Happy Parc i ens ho hem passat super-hiper-mega beeeeeeeeeeeeeé!!!!!!!!!!!!!!!
Hem estat a dintre de piscines de boles, hem escalat, ens hem tirat per tobogans i tubs enormes, hem estat saltant als matalassos i als inflables… i hem gaudit moltíssim amb els companys/es i les mestres i les monitores.
Avui dormirem tots molt però que molt bé!!!!!!

Projecte Dora la Regadora

Fa un mes els Óssos (P3) i els Pops (P4) vam començar a treballar el projecte Dora la Regadora. Tot va començar amb aquesta carta…

Dimarts 20 de Gener de 2015

Benvolgudes famílies,
Ens adrecem a vosaltres per a informar-vos del nou treball que realitzarem a l’escola. Es tracta d’un projecte que organitza l’ICE de la UAB. És un projecte d’investigació que s’adreça als nens i a les nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de primària de les escoles catalanes. Els grups classe que hi participen comparteixen una investigació científica (què necessita una llavor per créixer?) gràcies a l’entorn virtual que els permet compartir, publicar i contrastar l’evolució de les hipòtesis, investigacions, deduccions i resultats de cadascuna de les recerques dels nens i nenes participants.
Nosaltres partirem d’un conte que hem explicat als nens i nenes, i estarem en contacte constant amb la Dora la Regadora, que de ben segur ja us han parlat! Us presentem la Dora:

HOLA NENS I NENES!!! SÓC LA DORA.
SÓC UNA REGADORA I SEMPRE VAIG D’AQUÍ CAP ALLÀ CARREGADA AMB AIGUA. ESTIC A PROP DE LES PLANTES PERQUÈ QUI LES CUIDA, DE SEGUIDA, EM FA SERVIR. SI HI HA UN JARDÍ, ALLÀ M’HI TROBAREU…. SI HI HA UN TEST TAMBÉ ESTIC AL SEU COSTAT I ARA… SÓC AQUÍ PER AJUDAR-VOS A DESCOBRIR EL NAIXEMENT D’UNA PLANTA.
ÉS MOLT EMOCIONANT I SI PAREU ATENCIÓ I TREBALLEM PLEGATS, SEGUR QUE HO ACONSEGUIREM!.
ESTEU PREPARATS? DONCS,APA…ENDAVANT!

Mestres de P-3 i P-4

—–
Partint del conte del Joan i la Laia, hem fet hipòtesis, hem realitzat els experiments i hem verificat les nostres teories! A més a més, hem pogut compartir experiències amb nens i nenes d’altres escoles i també hem fet reunions entre nosaltres!

EXPERIÈNCIA DELS ÓSSOS

EXPERIÈNCIA DELS POPS

PRIMERA REUNIÓ POPS I ÓSSOS

SEGONA REUNIÓ ÓSSOS I POPS

Anem al Rodó

Els taurons de l’Alzina hem anat a ajudar als més grans de la Llar d’Infants El Rodó a plantar les plantes que van comprar amb les seves famílies per la Fira de la Candelera.
Ha sigut una bona experiència en la que ens hem sentit molt grans i responsables, ja que cadascú hem ajudat a un nen o nena a plantar la seva planta.
També els hem regalat un llibre i uns bulbs en mostra d’agraïment per deixar-nos anar a ajudar-los.
El millor de tot és que ells també vindran a la nostra escola a l’estiu i els tornarem a veure!