OBJECTIUS
– Fomentar la relació entre etapes educatives (Educació Infantil i Cicle Superior) i la interacció entre alumnes de diferents edats.
– Augmentar l’autonomia, la responsabilitat i la implicació de l’alumnat.
– Afavorir l’atenció individualitzada.
– Practicar les habilitats del treball experimental.
– Aconseguir guanys cognitius, socials i emotius.
DESENVOLUPAMENT DE L’EXPERIÈNCIA
Un cop a la setmana durant la sessió de racons, un petit grup d’alumnes del Cicle Superior (6è) i de forma rotatòria, ensenya a fer trencaclosques, encaixos, dòminos….als nens i les nenes de P3.
Els grans fan pensar, adopten i adapten el llenguatge dels petits a un vocabulari més precís però sempre proper i els fan manipular els materials d’acord amb un ordre i unes pautes fruit de la seva pròpia experiència com a alumnes .
RESULTATS
Aquest recurs metodològic, diferent de la pràctica tradicional, aporta beneficis socials, cognitius i emotius a tots els participants. L’avaluació del projecte ens porta a afirmar que les diferències de nivell entre l’alumnat ajuden a progressar els implicats.
No només aprèn l’alumnat de P3 per l’ajuda que rep dels companys de 6è, sinó també els nois i les noies de 6è , ja que ensenyar és una bona manera d’aprendre.