TEATRE de TITELLES: La Granja

El dimecres 7 de febrer, els alumnes d’Infantil han anat a veure un conte de titelles al Teatre Nou de la Plaça de la Coma. L’obra era LA GRANJA, de la companyia Estaquirot Teatre.

Ens han ensenyat la granja de la Carmeta, els animals que hi tenia, i les coses estranyes que hi passaven…   Ens ha agradat molt.

Aquí en teniu un petit tast.

QUÈ ÉS LA PAU? PELS NENS I NENES DE P5

DESPRÉS D’UNA SETMANA MIRANT DIVERSOS  CURTMETRATGES, ELS NENS I NENES DE P5 VAN TANCAR LA SETMANA DE LA PAU AMB UNA CONVERSA, ON  VAN DECIDIR QUE ERA PER ELLS LA PAU. AQUÍ TENIU LES REFLEXIONS FINALS, ESCRITES I DIBUIXADES EN PARELLA. ELS TEXTOS SÓN FETS PER L’ALUMNAT AMB ORTOGRAFIA NATURAL.

(cliqueu  les  imatges  per  obrir  els  treballs fets)

FEM SUCS

Els nens i nenes de P4  hem  fet  una tarda  d’elaboració  i  tast  de  sucs  de  fruits  de  tardor: taronges, mandarines, llimones, pomes i peres.

Algunes mares  han vingut  a  ajudar-nos  amb  les fruites, les liquadores, les espremedores de cítrics…  Ens  ho  hem  passat  molt  bé  tallant  les  fruites, fent sucs, barreges, tastant-les…

Moltes gràcies “mames” per la col·laboració.

Cliqueu  la  imatge  per  veure  les  fotos  de  l’activitat.

ELS NENS I NENES DE P3 HEM COMENÇAT ELS ESPAIS

Ara fa uns dies els capdrics i els bombers ens hem iniciat en un nova aventura. Hem començat espais!!!

Hem començat a visitar i a voltar per les diferents aules d’infantil, a relacionar-nos  amb els nens i nenes de P4 i P5 i a conèixer i experimentar materials i jocs nous que ens ajuden a descobrir i a observar moltes coses noves.

Ens deixen decidir lliurement a quin espai volem anar cada matí, en tenim molts per triar i tots ells són bens diferents. Tenim l’espai científic, l’espai “de arte”, el de construccions i minimons, l’espai de mans fines i biblioteca on treballem més tranquil·lament. I si tenim ganes de moure el cos podem anar a l’espai de psicomotricitat, de “psyke and body”, de teatre o de joc simbòlic.

Estem disfrutant i gaudint al màxim d’aquestes estones. Ens passegem i voltem pels diferents espais sense timidesa. I a més, podem escollir en tot moment el que nosaltres necessitem i ens interessa conèixer i expressar.

Els nens i nenes de P3.

SORTIDA A LA GRANJA “MAS BES”

El passat divendres 17 de novembre els nens i nenes de P3 i P4 vam anar d’excursió a la granja Mas Bes a Salitja.

Quan vam arribar ens van donar un tall de coca i un got de llet per esmorzar, vam agafar força abans de començar la visita a la granja.

Ens van ensenyar moltes i moltes coses… vam veure les vaques i els hi vam donar herba fresca per menjar. Ens van deixar tocar diferents animals: els vedells, els conills, un poni i els ases. I vam munyir una vaca “de mentida”.

Ens van explicar com feien el menjar per les gallines i per acabar ens van deixar pujar a sobre dels diferents tractors vells que tenien.

Després de la visita vam seure a dinar i  vam anar a passar la tarda a L’ermita de les Fonts a córrer,saltar i a jugar.

ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!!!

Si vols veure les FOTOS clica a sobre de la vaca!!!

FESTA DE LA CASTANYADA

El dimarts 31 d’Octubre  a l’Aldric vam celebrar la Festa de la Castanyada.

Al matí vam realitzar diferents TALLERS relacionats amb la tardor : el tast de fruits, cançons/danses,  i una proposta de plàstica per decorar l’escola amb elements de l’estació.

A la tarda va arribar la Sra Castanyera i els seus ajudants, i vam menjar castanyes i sucs. Els alumnes de 6è ens van acompanyar per ajudar-nos a pelar les castanyes.

Volem agrair a l’AFA per la col·laboració en la festa i per torrar les castanyes. I felicitem als alumnes de 2n de Cicle Inicial per organitzar-la. Molt bona feina.

(cliqueu sobre la imatge per veure les fotos del matí de tallers, la castanyada a la tarda i el treball sobre la festa elaborat pels alumnes de P4B)

SORTIDA A VEURE ELS GEGANTS I A LA BIBLIOTECA

Noticia SortidaP4 Gegants i Biblioteca

El dilluns  23 d’octubre, els  grups  de  P4  vam  fer  una  sortida  a  la  biblioteca  municipal  i  a  veure  els  gegants i  tota  la  faràndula  de  capgrossos  exposats  a  la  Sala Galà.

Les  bibliotecàries  ens  van  mostrar  el  funcionament  i  les  normes  d’aquest  espai,  tot  animant-nos  a  anar-hi  en  família,  ens  van  explicar  un  parell de contes  molt  bonics,  i  vam  entretenir-nos  a  mirar-ne  un  munt.   És  una  biblioteca  molt  acollidora.

Després,  com  que  som    les  classes  dels  cavallets  i  en  Baldufó,  ens  feia  molta  il·lusió  veure  els  gegants  de  Cassà ,  i  tots  els  personatges  i capgrossos  que  els  acompanyen (Baldufó, drac  Cassiano, bombers, egipcis,  cavallets, taps, aglà, músics…).  Els  alumnes van  poder  tocar-los  i  veure’ls  de prop.

Volem  agrair  la  tasca  de  les  bibliotecàries,  la  disposició  i  el  seu  temps.  I  també  la  paciència  de  les  mares i l’àvia  que  ens  van  acompanyar  a  la sortida.

VEURE FOTOS SORTIDA P4. VISITA BIBLIOTECA i GEGANTS.