Archive for 15 d'octubre de 2018
CONCURS APILO XII
0El curs passat la nostra escola va participar en la quarta edició de la missió APILO XII, en la què vam fer participar a tothom per recollir piles, bateries i acumuladors esgotats, per tal que aquests es reciclin correctament. Recordeu que trobàveu caixes per tots els establiments?
Gràcies al vostre esforç, vam aconseguir 442 Kg. i ens vam col·locar en la 7ª posició del rànquing. Per aquest motiu, des de l’Agència de Residus de Catalunya, ens han fet arribar aquest DIPLOMA que volem compartir amb tots vosaltres.
Aprofitem també per deixar-vos el conte Apilo XII, en el què ens expliquen d’una manera divertida, com d’important és reciclar piles i acumuladors.
[youtube]https://youtu.be/Vm0cLIPV3H8[/youtube]
TALLERS INTERCICLE P4 i P5
0Com cada any, els divendres per la tarda els alumnes de P4 i P5 fan tallers (al segon trimestre també s’hi uniran els i les alumnes de P3).
Primer ens dividim en grups, cadascun dels quals té un gomet de diferent color. I cada setmana fem un taller diferent fins que ja els hem fet tots.
El passat divendres 5 d’octubre ja vam començar amb aquesta roda i a continuació us mostrem algunes de les fotografies per a que pugueu veure que bé ens ho vam passar!!!
JUGUEM I APRENEM AMB DIFERENTS MATERIALS MATEMÀTICS
Utilitzant material molt divers com ara: uns quants geoplans, reglets, tangrams, entre d’altres, ens ho passem pipa i aprenem reproduint figures, alhora que ens n’inventem d’altres. I sinó us ho creieu, cliqueu a sobre de la següent imatge per veure’n fotografies.
TALLER DE RITME
En aquest taller coneixerem en Pepet, un titella molt trempat que va interactuant amb els infants al ritme de la música. Aprendrem a fer ritmes binaris utilitzant mobiliari de l’aula (taules, cadires,…) i fent els cops amb les seves pròpies mans, així també treballem la coordinació, la lateralitat i el concepte dreta-esquerra. tots els ritmes van acompanyats de bases instrumentals com ara “We will rock you” de Queen.
JUGUEM AMB L’ORDINADOR
En aquest taller, així com també en el que trobareu més avall, utilitzem els portàtils que es converteixen en ordinadors. En aquest taller identificarem i relacionarem diferents conceptes tot fent diverses activitats i utilitzant la pantalla tàctil de l’ordinador.
DIRECCIONALITAT AMB EL COS
En aquest taller treballem la direccionalitat utilitzant material molt divers, des de cèrcols, fent circuits amb les vies dels trens, fent el nostres propis camins, etc… Mireu que bé ens ho passem!!
TANGRAM/GEOPLÀ/SIMETRIES/COMPOSICIONS O CONSTRUCCIONS
Els nens i les nenes han composat un gat, un os, un cigne i una girafa amb el tangram. També han fet les seves composicions amb els blocs lògics. Han intentat fer la simetria d’una figura donada. Finalment han jugat lliurement amb el geoplà i les gomes.
IMATGE I REPRODUCCIÓ
En aquest taller presentem diferents materials, a partir dels quals els infants experimenten, construeixen i reprodueixen una sèrie de construccions a partir d’algun model.
CONSTRUCCIONS AMB DIFERENTS MATERIALS
Es tracta de presentar als nens diferents materials reciclats per a la realització de construccions, amb les que hauran de deixar volar la seva imaginació tot combinant els recursos que se’ls ofereixen per fer una creació conjunta ben alta.
La seva creativitat serà la clau per aconseguir-ho.
GRAFOMOTRICITAT AMB ELS PORTÀTILS
Tal i com s’ha dit anteriorment, aquest és un altre dels tallers que fem utilitzant els portàtils, convertibles en tauletes. En aquest taller practicarem el grafisme (línies rectes, corbes, grafies,…) mitjançant l’ús dels portàtils tàctils.