FEM DE CIENTÍFICS!
Aquest dijous els nens i nenes de tota l’etapa d’educació infantil han fet de científics.
Ja que una de les maneres per a que puguin entendre la ciència, és mitjançant l’experimentació: tocant, olorant, barrejant …
Així doncs …
Amb la mestra Andrea han fet unaTORRE DE LÍQUIDS
NECESSITEM:
Pot o ampolla de vidre
Oli de girasol
Aigua
Mel
Alcohol 96
colorant alimentari (per donar color a l’aigua i a l’alcohol)
COM HO FEM?
En primer lloc fem unes marques al pot per tal de posar la mateixa quantitat de cada líquid. a continuació tirem l’oli de girasol, després l’aigua amb el colorant roig, tot seguit hi afegim la mel i, per acabar l’alcohol amb el colorant blau. Ho deixem reposar uns minuts i….ja està feta la torre de colors!
Amb la mestra Virginia han fet FOCS ARTIFICIALS EN UN POT DE VIDRE
Necessitem:
Aigua a temperatura ambient
Oli vegetal
Colorant alimentari: blau, groc i vermell
Escuradents
Plats
Pots de vidre
Primer hem omplert tres quarts dels pots de vidre amb aigua. A part, en un plat, hem posat oli i unes gotes de colorant alimentari de cada color. Ho hem barrejat amb l’ajuda d’escuradents, de manera que les gotes de colorant alimentari quedessin dividides en moltes més gotes petites, i hem posat la barreja en el pot de vidre. Hem pogut observar com l’oli no es barrejava amb l’aigua perquè és menys dens; en canvi les gotes de colorant alimentari, al pesar més que l’oli, s’han submergit en l’aigua i han simulat els focs artificials que acostumem a veure al cel.
Amb la mestra Cecília han fet un experiment titulat ESPELMA QUE S’APAGA , AIGUA QUE PUJA
Dins d’un bol amb aigua tenyida , s’encen una espelma
- Posem un got de cap per avall
- Esperem que oxigen dintre del got es consumeixi
- L’espelma s’apaga i l’aigua puja dintre el got.
El foc de l’espelma escalfa l’aire i consumeix l’oxigen, quan l’espelma s’apaga l’aire calent de dintre el got es refreda, per tant, la pressió torna a baixar. I l’atmósfera de l’exterior “empeny” l’aigua per equilibrar la pressió.
Amb la mestra Lídia han fet un COET A REACCIÓ
Necessitarem
Un globlus
2 cilindres de plàstic
Un cordill llarg
Cinta adhesiva
Enganxem els dos tubs amb cinta adhesiva, de manera que quedin una mica separats entre ells. En un dels tubs posem un globus a la punta i per l’altre tub hi fem passar el cordill. Una persona aguanta amb la mà l’extrem del cordill i una altra l’altre extrem. Ara inflem el globus a través del tub i deixem anar el coet. Sortirà disparat i recorrerà la corda fins a arribar a l’altre extrem.
Amb la mestra Iolanda han fet un LLUM DE LAVA CASOLÀ
Amb aquest experiment hem aconseguit fer un llum de lava amb ingredients purament casolans: aigua, oli, pintura i pastilles efervescents.
Els infants han gaudit molt realitzant aquest experiment, ja que han vist com les bombolles de la pastilla efervescent han fet pujar la pintura acolorida i han format figures espectaculars; en arribar a l’oli tornen a baixar. Per això, el nostre experiment sembla un volcà en erupció que llança amunt lava de color.
Amb la mestra Isabel han fet NÚVOL DINS D’UNA AMPOLLA
Necesitarem:
Una “manxa” d’aire
Una ampolla de plàstic
Alcohol de 96
Un tap de suro
Cinta aillant
Primerament taparem l’ampolla amb el tap de suro envoltat de cinta aillant fins que tapi molt ajustat. Seguidament foradarem aquest tap perquè hi passi l’ agulla per a inflar l’ampolla . Després ja podem ficar uns dos dits d’alcohol a l’ampolla i ho remenarem. Tot seguit tapem l’ampolla amb el tap de suro i injectem aire amb la “manxa”. Quan destapem rapidament es condensen els gasos produits per l’alcohol dins l’ ampolla i es forma el núvol. Al tornar-hi a injectar aire el núvol desapareix.
Amb la mestra Belinda han experimentat amb GLOBUS i altres materials:
Deixa un comentari