PROJECTE ÒLIBA (fase 1: busquem informació!)

Aproximadament fa un mes vam iniciar el projecte Òliba, un dels més engrescadors per a tots nosaltres. On els alumnes de 6è i EI3 compartiriem coneixements, espais de joc, moments de treball i la criança d’òlibes facilitades pel centre de Vallcalent.

Primerament us vam demanar informació, la vam analitzar i vam aprendre moltes coses sobre elles (com són, que mengen, com viuen,…).

Agrair-vos a tots la vostra col·laboració!!


EI4 – HEM VIST FLORS A L’HORT

AVUI HEM ANAT A L’HORT A REGAR. I QUAN HEM ARRIBAT ENS HEM TROBAT UNA SORPRESA:

  • LES PESOLERES TENEN FLORS BLANQUES!!! ESPEREM AMB ÀNSIA QUE CREIXIN ELS PÈSOLS.
  • ELS ESPINACS ESTAN MOLT GRANS I A ALGUNS ELS HA SORTIT MOLTES FLORS PETITES.
  • TAMBÉ HEM VIST FLORETES BLANQUES A LES MADUIXERES.

 

DESPRÉS DE TOTS AQUESTS DESCOBRIMENTS NO ENS HEM OBLIDAT DE REGAR-HO TOT.

NENS I NENES DE LA CLASSE DELS GATS

Anem al TEATRE: EMBOLIC A LA GRANJA – EI5

AQUEST DIMARTS 11 DE MARÇ ELS NENS I NENES D’EI 5 , ÓSSOS I CIGONYES, HEM ANAT AL TEATRE ESCORXADOR PER VEURE L’OBRA: “EMBOLIC A LA GRANJA“. EN PINYOT I EN CARABASSOT ENS HAN EXPLICAT UNA HISTÒRIA MOLT DIVERTIDA DELS ANIMALS EN UNA GRANJA: EL CORB, LA GALLINA, EL GALL, EL PORC, EL XAI, LA VACA, EL RATOLÍ, EL GAT,…
POC A POC VAN BUSCANT PISTES DE LA DESAPARICIÓ D’UN OU , BUSQUEN EL CULPABLE, MALPENSEN,… AL FINAL DESCOBREIXEN QUE L’OU JA ERA UN POLLET I HAVIA MARXAT DEL NIU. EL CORB VA SALVAR AL POLLET.
A PARTIR D’AQUELL FET ELS ANIMALS DE LA GRANJA VAN SER MOLT MÉS AMICS.
PODEU VEURE ALGUNA FOTO.

CREIXEN LES LLAVORS!

UN DIA VAM PRESENTAR AL NENS/ES DE EI3 LES LLAVORS I VAM FER HIPÒTESIS DE QUÈ EREN. POSTERIORMENT VAM ARRIBAR A LA IDEA QUE EREN LLAVORS I VAM OBSERVAR LES DIFERENTS CARACTERÍSTIQUES, VEIENT QUE N´HI HA DE GRANS, PETITES, ARRODONIDES, ALLARGADES, ROSADES, MARRONS,…
VAM ESCOLLIR LLAVORS DE DIFERENTS TIPUS I LES VAM SEMBRAR TOTES JUNTES EN UN MATEIX RECIPIENT (UNA AMPOLLA DE 2L DE PLÀSTIC TALLADA PER LA MEITAT), POSANT-HI EL NOM DE CADA UNA I TAPANT-HO AMB UN TROS DE CARTOLINA. CADA DIA L’ANÀVEM REGANT I OBSERVANT SI VEIEM ALGUN CANVI. AL CAP D’UNA SETMANA VAM DESTAPAR-LES I VAM PODER OBSERVAR EL QUÈ HAVIA PASSAT.
VAM VEURE LLAVORS QUE HAVIEN ESCLATAT I ALTRES NO, ALGUNES PLANTES CREIXIEN MOLT RÀPID I D’ALTRES EREN MÉS LENTES I VAM ARRIBAR A UNA CONCLUSIÓ MOLT IMPORTANT: SI LES LLAVORS SÓN DIFERENTS, LES PLANTES QUE SURTEN TAMBÉ SÓN DIFERENTS!
POSTERIORMENT CADA NEN/A VA SEMBRAR TRES LLAVORS EN UN RECIPIENT PETIT QUE ES VA ENDUU CAP A CASA, ESPERANT QUE D’AQUELLES LLAVORS SORTISSIN UNES MONGETERES.
ALTRAMENT TAMBÉ VAM SEMBRAR LES LLAVORS SOBRANTS EN EL NOSTRE HORT. ARA ESPEREM QUE LES NOSTRES MONGETERES FLOREIXIN I SURTI EL SEU FRUIT!


C a R N e S T o L T e S !!!

EL CARNESTOLTES HA VINGUT A L´ESCOLA ALBA.

 HEM CANTAT CANÇONS I COM LA MÚSICA NO PARAVA DE SONAR… ENS HEM POSAT A BALLAR.

PORTAVA UNA MÀSCARA DAURADA I UN BARRET MOLT ALT AMB PLOMES .

 ELS NENS I NENS GRANS S’HAN DISFRESSAT  I L’HI HEM DEMANAT:

  • COCA-COLA PER DINAR, GELATS, MOLTA XOCOLATA.
  • UNA PISCINA, UNA ROTONDA I PISSARRES DIGITALS.
  • CANVIAR LES SABATES I NO PORTAR BATES.
  • NI LLAPIS NI FULLS, NO FER DEURES…

VOLEM JUGAR, CANTAR I BALLAR !!!

 

 CADA DIA HAUREM DE COMPLIR ELS SEUS MANAMENTS:

“EL DIMECRES NO VINGUIS DISFRESSADA …  PERÒ PORTA LA CARA BEN PINTADA

“EL DIJOUS UN BARRET AL CAP… O UN ORIGINAL PENTINAT

 “EL DIVENDRES LA ROBA D’UN COLOR… QUE FAREM FESTA MAJOR!!”

Revista TOT I RES: Els nens i les nenes del món

La revista de la nostra escola, TOT i RES, dedica aquesta edició als “Nens i nenes del món”. En els seus articles, descobrireu diferents activitats que s’han dut a terme en els cicles: totes relacionades amb costums, creences i tradicions d’altres països. Cuba, Brasil, Rússia, Japó, Gàmbia… Us convidem a llegir la revista i a descobrir-ho vosaltres mateixos!

EI 4 … EL NOSTRE PÈSOL CAU

AVUI HEM ANAT A VEURE EL NOSTRE HORT I HEM VIST QUE EL NOSTRE PÈSOL S’ESTÀ FENT MOLT GRAN… I CAU!!!

HEM PROVAT D’AGUANTAR-LO UNA ESTONA AMB LA MÀ… PERÒ QUAN EL DEIXÀVEM TORNAVA A CAURE!!!

HEM ESTAT PENSANT QUÈ PODEM FER PER A QUE S’AGUANTI:

  • AGUANTAR-LO AMB LA UN NEN O UNA NENA…
  • BUSCAR UNA MÀQUINA D’AGUANTAR PLANTES QUE NO NECESSITI PILES…
  • AMB UNA BRANCA
  • AMB UNA CORDA

ENS HEM TROBAT QUE:

  • EL NEN O NENA ES CANSA… I QUAN ANEM A CLASSE NO EL PODREM AGUANTAR.
  • NO TENIM MÀQUINES D’AGUANTAR PLANTES… POTSER EL JAUME, PERÒ NO L’HEM TROBAT AL DESPATX, DEMÀ HI TORNAREM.
  • LA BRANCA CAU… POTSER HEM DE PROVAR AMB UNA MÉS GRAN O MÉS GRUIXUDA.
  • NO SABEM ON LLIGAR LA CORDA.

SEGUIREM INVESTIGANT… ENS PODEU AJUDAR ???

GRÀCIES!!!

NENS I NENES DE LA CLASSE DELS CONILLS

EI 4 … PINTEM EL MÓN

AQUESTS DIES ESTEM APRENENT MOLTES COSES DELS NENS I LES NENES DEL MÓN:

  • COM SÓN, DE QUIN COLOR TENEN ELS CABELLS I LA PELL…
  • COM ES DIUEN: INUITS, AFRICANS, CATALANS, XINESOS, INDIS, RUSSOS…
  • ON VIUEN, QUIN TEMPS FA ALLÍ I COM SÓN LES SEVES CASES…

HEM VIST LLIBRES I MOLTES FOTOS, I ELS HEM DIBUIXAT.

TAMBÉ HEM PINTAT UNA BOLA DEL MÓN MOLT GRAN I HEM FET ELS PAÏSOS AMB LES NOSTRES MANS PINTADES DELS COLORS DE LA PELL DELS NENS.

 

EI 4… HEM APRÉS COSES DE CUBA

AVUI HA VINGUT LA MARE DE L’ALEJANDRO A L’ESCOLA I ENS HA EXPLICAT MOLTES COSES DE CUBA.

  • ÉS UNA ILLA I ESTÀ MOLT LLUNY. PODEM ANAR-HI AMB VAIXELL O AVIÓ.
  • HEM VIST FOTOS DELS ANIMALS: COCODRILS, OCELLS… N’HI HAVIA DE MOLTES CLASSES: ÀNECS, COTORRA, COLIBRÍ, …
  • ELS NENS DE CUBA TENEN LA PELL DE COLOR XOCOLATA O DE COLOR CARN, I LES NENES TENENS ELS CABELLS LLARGS I DE COLOR NEGRE.
  • LES SEVES CASES SÓN BAIXES I ELS INDÍGENES VIUEN EN CABANES QUE FAN AMB FULLES DE PALMERA.
  • LA BANDERA ÉS DE COLOR BLANC, BLAU I VERMELL, i TÉ UNA ESTRELLA DE COLOR BLANC.
  • A CUBA PARLEN CASTELLÀ.

DESPRÉS HEM FET UNA ROTLLANA, ENS HEM AGAFAT LES MANS I HEM CANTAT I BALLAT UNA CANÇO DE L’AMISTAT.

MOLTES GRÀCIES PER VENIR A EXPLICAR-NOS COSES DE CUBA!!!