Fem un taller de llaminadures a EI3!

Ahir i avui, 24 i 25 de març, hem fet un taller amb l’Isa la mare de la Laia de la classe dels caragols. En una primera part hem observat diferents aliments i l’Isa ens ha explicat la propietat més important de cada un d’ells. Després amb la seva ajuda els hem classificat, podent observar que hi ha aliments importants per la vista, altres per tenir molta energia, altres per a que ens funcioni millor la panxa, altres per a pensar millor,…
Després ens hem dividit en tres grup i hem elaborat llaminadures de maduixes. Tot seguit us expliquem com:
1. Rentem bé les maduixes.
2. Tallem les maduixes en trossos i les passem per la batedora. Hem d’aconseguir 300gr de puré de maduixes.
3. Pesem el sucre moreno (150gr), l’afegim al puré i barregem.
4. La barreja obtinguda la posem a foc lent (5-10 minuts) sense deixar de remenar i afegim 2 sobres de gelatina neutra en pols (20 gr. en total) i 1 sobre de gelatina de maduixes en pols (85 gr en total). És important que la barreja no bulli.
5. Deixem refredar la cassola 2 minuts.
6. Aboquem la barreja en motlles de silicona tova i refrigerem dues hores.
7. Traiem les llaminadures del motlle i ja estan llestes per menjar! Ummm… boníssimes!!

Us recomanem que les feu a casa!

Gràcies Isa per tot!!! Ens ho hem passat genial!!


APRENEM AMB L’ASSOCIACIÓ GALGOS 112!

AVUI ELS ALUMNES D’EI3 I 6è ENS HEM RETROBAT DE NOU PER FER UNA ACTIVITAT CONJUNTA QUE S’INCLOU DINS DE LA FILOSOFIA DE L’ESCOLA DE TREBALLAR I TRANSMETRE VALORS ENTORN AL MEDI AMBIENT: EL RESPECTE, L’ESTIMA I LA RESPONSABILITAT.
L’ASSOCIACIÓ GALGOS 112 ENS HA EXPLICAT LES CARACTERÍSTIQUES D’AQUESTA RAÇA DE GOS I DEL PODENC, COM TENIR CURA D’ELLS I ENS HA PRESENTAT 5 DELS SEUS GOSSOS D’ACOLLIDA. COM JA SABEU, EL GALGO I EL PODENC ES CRIEN I COMERCIALITZEN PER UN TIPUS MOLT CONCRET DE TASQUES. MALAURADAMENT QUAN JA NO SÓN ÚTILS PER AQUESTA FUNCIÓ, MOLTES VEGADES PATEIXEN MALTRACTAMENTS, ABANDÓ O FINS I TOT LA MORT.
VOLEM DONAR LES GRÀCIES A L’AINA, UNA ALUMNA DE 6è, QUE HA PROPOSAT AQUESTA ACTIVITAT I TAMBÉ A L’ASSOCIACIÓ GALGOS 112 PER OBRIR-NOS UNA NOVA FINESTRA A MOLTS I MOLTES DE NOSALTRES.
US PROPOSEM QUE VISITEU EL SEU LLOC WEB: www.galgos112.es


EI4… L’ESPAI

HOLA FAMÍLIES!!

COM JA SABEU ESTEM MOLT EMOCIONATS DESCOBRINT COSES DE L’ESPAI… COMPARTINT ELS MATERIALS I LES INFORMACIONS QUE HEM BUSCAT AMB VOSALTRES, FENT EXPERIMENTS I APRENENT TOT JUNTS!!!

AVUI ENS HA SORGIT UN DUBTE QUAN PARLAVEM DE LES ESTRELLES… ALGUNS PENSEM QUE SÓN DE COLOR BLANC, ALTRES DE COLOR GROC I FINS HI TOT HI HA COMPANYS QUE DIUEN QUE PODEN SER ROGES O BLAVES!!!

ENS PODEU AJUDAR??

GATS I CONILLS

EL DIMARTS…UN PENTINAT ORIGINAL PORTARÀS!!!

SEGUINT LES ORDRES DEL REI CARNESTOLTES…AVUI PER L’ESCOLA PODEM VEURE UNS PENTINATS BEN ORIGINALS: ALGUNS PINTATS DE DIFERENTS COLORS, AMB CRESTES,CAPS PLENS DE TRENES I CUES ACOLORIDES, TRENES A L’ESTIL PIPI LANGSTRUM…
EM SEMBLA QUE EL REI CARNESTOLTES ENS DÓNA PER MÉS QUE COMPLERTA LA SEGONA CONSIGNA…I DEMÀ MÉS!!!!


LA CONSIGNA DE DEMÀ ÉS: FOSCOS DE LA PART DE BAIX I LA CARA PINTADA SEGONS LA DISFRESSA DE CADA NIVELL.

ARRIBA EL CARNESTOLTES A L’ESCOLA!!!

JA HA ARRIBAT EL CARNESTOLTES…EL REI DELS POCA SOLTES…I PER DONAR-LI LA BENVINGUDA HEM FET UNA FESTA!!!
ELS NENS I NENES DE CINQUÈ HAN LLEGIT EL PREGÓ DONANT PER COMENÇATS AQUESTS DIES DE CARNAVAL,I SOBRETOT RECORDANT QUE… PER CARNAVAL TOT S’HI VAL!!!
DESPRÉS HEM FET UNA MICA DE GRESCA I DISBAUXA AMB DIFERENTS CANÇONS D’AQUESTA FESTA.

ARA ENS TOCA GAUDIR DEL CARNAVAL!!! I, SOBRETOT, ESTAR PENDENT DE LES CONSIGNES DEL REI CARNESTOLTES PER TAL DE COMPLAURE’L I QUE POGUEM GAUDIR AMB ELL D’AQUESTES FESTES ESBOJARRADES!!!

TREBALLEM LES EMOCIONS AMB EL MONSTRE DE COLORS!

Aprofitant que arribava el dia de la Pau, els nens i nenes d’ EI3 vam començar a treballar les emocions. Per fer-ho ens hem basat en el conte “El monstre de colors” de la il·lustradora Anna Llenas.
En aquest conte, el protagonista és un monstre ben diferent als altres, aquest no fa por i no sap que li passa, té un garbuix d’emocions i ara toca desfer l’embolic. Una nena l’ajudarà a diferenciar i separar les diferents emocions.
Aquest conte ens ajuda a treballar i identificar les diferents emocions a partir dels colors i ens dona peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions experimentem.
També hem elaborat entre tots un monstre de cada color per representar-les (groc: alegria, blau: tristesa, roig: ràbia, negre: por i verd: calma) i al passadís hem creat un espai on per petit grups anem a explicar com ens sentim i perquè. Després agafem un paper del color de la nostra emoció i el posem en el pot corresponent. També reflexionem sobre quines són les emocions que més i menys tenim.
De ben segur que tots/es us podran explicar de quin color es troben avui!


Ara vé Nadal…

Com cada any el desembre ens acosta el Nadal i a l’escola també l’hem volgut viure i compartir diferents aspectes tradicionals d’aquesta festa: cagar el Tió,fer postals, diverses manualitats,…
Avui hem acabat d’arrodonir-ho amb un Teatre musical on el fil conductor eren uns avis que ens recordaven les costums nadalenques de fa uns quants anys…alternant velles nadales amb d’altres de més modernes interpretades per tots els nens i nenes de l’escola.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=MlInuMl6t5w[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=i7uY7MWys_I[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-KTfkGmHEoA[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ZLDfiNTRcYM[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mfWNVzzbiok[/youtube]

Us desitgem que passeu molt BONES FESTES!!!