UN DIA VAM PRESENTAR AL NENS/ES DE EI3 LES LLAVORS I VAM FER HIPÒTESIS DE QUÈ EREN. POSTERIORMENT VAM ARRIBAR A LA IDEA QUE EREN LLAVORS I VAM OBSERVAR LES DIFERENTS CARACTERÍSTIQUES, VEIENT QUE N´HI HA DE GRANS, PETITES, ARRODONIDES, ALLARGADES, ROSADES, MARRONS,…
VAM ESCOLLIR LLAVORS DE DIFERENTS TIPUS I LES VAM SEMBRAR TOTES JUNTES EN UN MATEIX RECIPIENT (UNA AMPOLLA DE 2L DE PLÀSTIC TALLADA PER LA MEITAT), POSANT-HI EL NOM DE CADA UNA I TAPANT-HO AMB UN TROS DE CARTOLINA. CADA DIA L’ANÀVEM REGANT I OBSERVANT SI VEIEM ALGUN CANVI. AL CAP D’UNA SETMANA VAM DESTAPAR-LES I VAM PODER OBSERVAR EL QUÈ HAVIA PASSAT.
VAM VEURE LLAVORS QUE HAVIEN ESCLATAT I ALTRES NO, ALGUNES PLANTES CREIXIEN MOLT RÀPID I D’ALTRES EREN MÉS LENTES I VAM ARRIBAR A UNA CONCLUSIÓ MOLT IMPORTANT: SI LES LLAVORS SÓN DIFERENTS, LES PLANTES QUE SURTEN TAMBÉ SÓN DIFERENTS!
POSTERIORMENT CADA NEN/A VA SEMBRAR TRES LLAVORS EN UN RECIPIENT PETIT QUE ES VA ENDUU CAP A CASA, ESPERANT QUE D’AQUELLES LLAVORS SORTISSIN UNES MONGETERES.
ALTRAMENT TAMBÉ VAM SEMBRAR LES LLAVORS SOBRANTS EN EL NOSTRE HORT. ARA ESPEREM QUE LES NOSTRES MONGETERES FLOREIXIN I SURTI EL SEU FRUIT!
És fantàstic poder veure el dia a dia de les activitats dels nostres fills. Se que sempre us poso el mateix, però és el que penso de debò. Gràcies a les aportacions que feu, podem el Guillem i jo, juntament amb la Daniella, fer un repàs de tot el que s’ha après i explicar-li a la peque.
No deixeu mai de fer el que feu, perquè és una tasca que encara dura, és molt bonica.
Mil gràcies!!!!!
Cada dia una nova aventura, una nova recerca, una nova activitat, un motiu més per anar a escola a aprendre i divertir-se.
Gràcies per la labor que esteu fent amb els nostres fills i filles.