RECORDS D’UN DÍA DIVERTIT

TELENOTICIES

Per finalitzar l’unitat didàctica es realitzarà un telenotícies amb el croma on els diferents presentadors aniran sortint per explicar les diferents disfresses que han desfilat a la rua de carnaval i altres activitats que s’han realitzat durant la setmana del carnestoltes.

La proposta necessitarà de 4 sessions per poder acabar-la amb èxit.

– La primera sessió es realitzarà amb el gran grup reunit a la rotllana per parlar de la setmana de carnaval, quines coses ens han agradat més, les que menys, ha passat alguna cosa interessant… Es proposarà als infants de gravar un Telenotícies per que els pares i els altres companys de l’escola puguin recordar la festa de carnaval. Entre tots anirem escollint com a mínim 12 moments per elaborar el nostre telenotícies i ho escriurem a la PDI. Depenent del temps també s’escollirà entre tots les imatges corresponents a cada moment que volen presentar.

Per aquesta activitat es necessitarà la PDI

– En la segona sessió, es gravaran les diferents entrades de vídeo pel telenotícies. Aquesta activitat es realitzarà a l’aula de psicomotricitat amb l’estudi de croma muntat (també es pot fer servir només una tela verda, però cal tenir una bona il·luminació a la classe per evitar tenir ombres al croma).

Imatge extreta d’Amazon

La gravació la realitzaran en grups de 4, primer una parella gravarà i l’altra farà la presentació, desprès és canviaran, d’aquesta manera aniran passant tots els alumnes per tots els papers. Sempre respectant que algun infant no vulgui ser gravat o parlar davant la càmera. Els alumnes que estiguin a la sala de psicomotricitat treballaran amb la mestra de reforç, la resta estaran a l’aula jugant a 4 raconets un dels quals serà per preparar allò que volen dir i “arreglar-se”.

Per realitzar aquesta activitat es necessitarà: un estudi de croma, un trípode per tauletes, una tauleta, la PDI, corbates, pintes, llaços, collarets…

 

– En la tercera sessió es farà la capçalera del Telenoticies i es realitzarà amb la tècnica de StopMotion. Serà d’una durada aproximada de 2h.

És realitzarà a l’aula i es dividirà als alumnes en grups de 6 (per taules). Cada taula tindrà una tasca per construir els elements que sortiran a les imatges (lletres carnestoltes i tres personatges).

Un cop preparats tots els materials es començaran a fer les fotografies amb el HUE, que permet tenir la càmera fixa i anar veient a l’ordinador l’imatge (com si fos una web cam). En fer una nova imatge aquest programa et permet veure la posició de l’element en l’anterior imatge, així saps on estava col·locat i no es fa un salt de moviment molt gran).

Per realitzar aquesta activitat necessitarem un portàtil, un HUE animation Studio (és una petita càmera que va connectada a l’ordinador i queda fixada a la taula) i el programa que inclou la càmera. Desprès també caldrà tenir paper, tisores, retoladors i confetis.

Imatges extretes d’Amazon.

 

La tasca d’edició de vídeo la realitzarà la mestra amb el programa filmora amb el Pc  o si ho fa a la tauleta amb el kinemaster .

Les imatges que es faran servir pel muntatge del vídeo seran les que ells han gravat durant la festa i la setmana prèvia.

– En l’última sessió visionarem conjuntament el vídeo i decidirem si volem afegir algun efecte o algun altre detall. Aquesta activitat la realitzarem de manera conjunta a la PDI.