CREA ELS TEUS TRENCACLOSQUES

A partir  de les teves pròpies imatges o dibuixos pots crear trencaclosques amb diferents formes de peces, quantitat i altres variacions. Imagineu quantes possibilitats et pot oferir aquest recurs per treballar a l’aula.

JIGSAWPLANET

 

imatge del trencaclosques extreta de: https://pixabay.com/es/photos/ni%C3%B1a-beb%C3%A9-ni%C3%B1o-lindo-la-infancia-4293202/

PETITS FOTÒGRAFS

Imatge extreta de: https://pixabay.com/es/photos/ni%C3%B1o-c%C3%A1mara-fot%C3%B3grafo-fotograf%C3%ADa-2364849/

La fotografia forma part de la vida dels infants. Ara els nens inclús abans de néixer ja tenen un munt de fotos etiquetades amb el seu nom. En l’època en que vivim resulta molt fàcil realitzar instantànies de tot allò que anem veient en un dia. Els petits habitants del món no només estan exposats a veure fotografies per tot arreu sinó que veuen a tots els fotògrafs improvisats fent fotos i ells mateixos moltes vegades són objecte d’aquestes imatges. Per què no poden ser ells aquests fotògrafs improvisats que utilitzin el mòbil dels pares o una tauleta? Perquè no poden col·locar-se ells darrera la càmera i mostrar-nos aquelles coses que li criden l’atenció, algunes de les quals, que de ben segur com adults no hi hem parat atenció. Ser fotògrafs ens ajuda molt a posar atenció a buscar allò que volem guardar en forma d’imatge.

Les fotografies que realitzen els més menuts tenen una part molt màgica, però també molt sincera. Perquè ells no busquen un “like” a Instagram, ni pensen quines normes hi ha estipulades per fer bones fotos… simplement fan la foto perquè volen captar aquell objecte, animal, persona. Aquestes instantànies tenen un gran valor potser no estètic, però si per als propis infants i per aquelles persones que estem al seu voltant compartint el dia a dia. Una fotografia pressa lliurement pot ser un gran punt de partida d’una conversa i donar molta informació sobre com aquell infant veu el món i com es sent.

També podem utilitzar la fotografia com a recurs educatiu donant una consigna. Pot ser una eina per a qualsevol àrea de treball. Per exemple, sortim a fer un tomb pel poble i els infants han de fotografiar els números que vegin. Es pot fer un diari de l’hort i demanar als infants que vagin fotografiant un cop per setmana les plantes que hi ha a l’hort…

Com a docents hem de facilitar que els infants s’expressin i la fotografia és un gran recurs sobretot quan encara no té dominat el seu traç.

Hola, món!

Benvinguts/des al meu bloc!

Em dic Carolina Fierro i sóc tutora de P5 B a l’Escola Sant Cristòfor de Begues. Enguany, el grup està format per 23 alumnes que han decidit que volien ser la classe de la neu.

L’escola està situada en un poble del Baix Llobregat ubicat al massís del Garraf. És un centre públic de dues línies, ara bé, hi ha un parell de cursos triplicats. Per accedir al municipi s’ha de conduir per una carretera de corbes que et permeten visualitzar Barcelona i la costa del Baix Llobregat.

A infantil ja fa molts anys que es van treure els llibres “de fitxes” i cada vegada es van introduint i millorant noves maneres de treballar i aprendre. A l’escola es treballa per racons de joc simbòlic, matemàtic, llenguatge verbal i escrit, es fan dos projectes per trimestre, fa dos cursos es va introduir la metodologia d’ambients que es realitza dues tardes a la setmana, també es segueix el programa Glifing d’aprenentatge de la lectoescriptura.

En l’àmbit de les noves tecnologies tenim una PDI a l’aula on realitzem diferents activitats d’aprenentatge i les rutines del Bon dia. També treballem amb tauletes en petits grups i amb Bee bots, que són uns robots amb forma d’abella.

Si voleu conèixer més aquí us deixo un enllaç al web del centre.