ENS PREPAREM

En aquest apartat es mostra un seguit de propostes per treballar el carnestoltes abans de la festa.

  • El Dilluns quan arribem pel matí rebrem una vídeo trucada del Rei Carnestoltes i la Vella Quaresma (en el nostre cas seran dos membres de l’AMPA) utilitzant el Google Hangouts. Durant la vídeo trucada ens donarà les consignes a seguir durant la setmana i li podrem fer preguntes. L’activitat la realitzarem amb el gran grup a la rotllana amb la PDI, una WebCam i un micròfon.

Imatge de l’Escola Sant Cristòfor de Begues

  • Conjuntament els alumnes de les dues classes de P5 elaborarem un conte del Carnestoltes. Per realitzar l’activitat es farà servir la presentació de Gooogle a través del Drive. Primer es farà un visionat del conte “El Rei Carnestoltes i la Vella Quaresma” de Núria Figueras. Aquesta part de l’activitat es realitzarà de manera conjunta amb tot el grup.

     

    Posteriorment es repartirà el conte en 8 diapositives (4 diapositives per cada classe). Cada taula de la classe elaborarà 1 dibuix del conte amb la app “Pintura para dibuixar”. Un cop exportades les imatges al Drive es crearan les diferents pagines de la presentació.  A partir d’aquí per taules escriuran de manera conjunta els 6 alumnes de la taula amb l’ajuda de la tutora el text de cada diapositiva. El treball per taules es farà a l’estona de raconets amb dues persones a l’aula.  Un cop finalitzada la presentació es realitzarà la sessió de visionat i lectura amb els dos P5 junts a una classe utilitzant la PDI.

 

  • Es treballarà la dita popular “Disfressats pel Febrer sortim al carrer”. En grups de 4 realitzarem unes gravacions de la dita del mes de Febrer amb el programa d’Audacity. La gravació es realitzarà fora de l’aula amb un portàtil i un micro per evitar el soroll que hi ha inevitablement a dins de l’aula mentre la resta de companys fan altres activitats.

Gravació realitzada pels alumnes de la classe de la Neu.

 

  • Cares pintades i disfresses posades. Amb la app “Pintura para niños”  els nens es podran decorar la cara. Aquesta activitat es realitzarà a la sessió de TAC que es treballa només amb la meitat del grup. Mentre una taula realitzarà aquesta activitat a les tauletes, l’altra taula farà una activitat a la PDI del Jclic. Passats 20 minuts es realitzarà el canvi d’activitat i d’aquesta manera en una sessió hauran pogut realitzar les dues activitats.Primer de tot els alumnes que es pintaran la cara es faran una fotografia amb la càmera davantera amb l’ajuda del mestre. Un cop realitzada l’imatge obriran l’app per treballar i la mestra els guiarà perquè puguin escollir la seva imatge i decorar-la. Un cop pintada la seva cara podran fer fotos a altres companys de la classe.L’activitat de la PDI consistirà en escollir una disfressa i vestir al personatge amb aquella disfressa. Els alumnes ho hauran de fer per torns un cop vestit el personatge hauran d’intentar disfressar-se com el personatge amb unes teles i algunes peces de roba.

 

 

  • Per seguir preparant la festa crearem un ball de Bee Bots amb la música que farem servir a la rua.  Per preparar el ball de manera conjunta amb el grup partit (12 alumnes) utilitzarem la PDI amb el programa de SMART Notebook. Nen i nena serà l’encarregat de col·locar una acció a la graella de la pantalla. Un cop tinguem el ball composat, per parelles aniran prement les fletxes corresponents en el seu Bee bot. Quan ho tinguin tots els posarem en línia, engegarem la musica i premerem el boto GO!. Per dur a terme aquesta activitat necessitarem la PDI i 6 Bee bots.

A continuació us presento la plantilla elaborada amb el Smart Notebook. Les imatges dels botos tenen assignada la funció de reproduir infinit, d’aquesta manera cada vegada que es mou aquella imatge es crea una de nova igual.

Imatge de Carolina Fierro