El grup

En els últims anys el Serveu Educatiu de l’Alt Maresme ha vist incrementada la demanda de valoració i assessorament per part dels centres educatius amb l’objectiu d’introduir l’ús de l’ordinador i de programes adaptats per alumnat amb  dificultats.

A partir de la nostra experiència, hem pogut comprovar que el treball realitzat ha tingut una diferent repercussió en cadascun dels centres que hem atès i que no sempre s’han complert les expectatives.

Aquesta situació ens ha fet replantejar la nostra intervenció buscant solucions efectives, ja que entenem que la fita que es persegueix difícilment podrà assolir-se sense la implicació dels diferents professionals que participen en el procés formatiu de l’infant.

Les nostres expectatives:

Els nostres objectius:

• Enriquir conjuntament el marc didàctic aprofitant les TAC, tenint en compte la visió de tots els professionals.
  • Realitzar protocols assolibles i efectius, mitjançant l’ús d’eines conegudes i aplicables a diferents perfils de necessitats.
  • Treballar sobre un cas pràctic .
  • Confegir un registre d’avaluació i seguiment sobre la incidència de l’actuació al centre.
  • Documentar les experiències i compartir-les amb altres docents.

Les nostres conclusions:

El treball desenvolupat pel grup ens ha servit per comprovar que és necessari comptar amb un equip multidisciplinar per tal de poder dissenyar materials que serveixin per tot l’alumnat.

També és important remarcar que es fa indispensable partir d’un objectiu comú per poder iniciar  la tasca del grup, ja que al existir uns perfils tant heterogenis  cadascú aporta uns interessos diferents sobre els quals es vol treballar.

Realitzem una valoració positiva ja que tothom ha aportat i intercanviat coneixements que han servit per aplicar a l’aula. A més a més, remarcar que la tasca s’ha desenvolupat a partir d’un perfil d’alumne considerant en tot moment les seves potencialitats i talents.

Creiem interessant treballar sobre un cas pràctic i a partir d’aquest crear un model per poder mostrar a diferents escoles.