En David Guiu, professor de català del centre, presenta la seva Tesi Doctoral.

En David rebent la felicitació del tribunal

El proppassat divendres 9 de març el nostre company David Guiu va presentar al seva tesi doctoral amb el títol  “Usos i prestigi sociolingüístic entre l’alumnat d’ensenyament postobligatori de Catalunya“.
Fa sis anys que en David, motivat pels seus interessos amb la situació lingüística i cultural del país, va iniciar el treball de camp i, amb molt de mereixement, ha rebut una qualificació d’excel·lent cum laude.

Segons ens comenta, el que més ha costat del treball realitzat ha estat mantenir la regularitat i la constància durant aquests sis anys d’investigació. De les conclusions cal destacar que  “la valoració social del català és molt alta a Catalunya, fet i fet, la immensa majoria de la mostra analitzada (gairebé un 83%) afirma que el català és la llengua més prestigiosa a Catalunya, al mateix temps que la llengua catalana és la que té major reconeixement en els contextos formals com, per exemple, l’ensenyament, l’administració pública o el laboral.
També destaca que com a professor de l’Aula d’Acollida,  li agradaria saber què en pensen les persones nouvingudes i com perceben aquesta coexistència de llengües.
Finalment vol agrair als directors de la tesi, l’Enric Llurda i el Miquel Pueyo, el temps que hi han dedicat.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà