Setmana d’escalfament del projecte “Jo sóc lector… I tu?”

Un any més, un curs nou i vells costums que no volem pas abandonar per tot allò que ens aporten, per aquells bon moments que ens regalen, per aquelles vides que ens permeten viure, pels somnis que ens desvetllen…

A l’INS Joan Oró continuem, i , en certa manera, consolidem un curs més la proposta de les hores de lectura sistemàtica a les aules per augmentar la competència comunicativa lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels nostres alumnes. Es tracta de reservar trenta minuts del nostre temps d’aula durant tres dies a la setmana per llegir i parlar del que s’ha llegit.

Prèvia a la posada en funcionament d’aquesta activitat hi ha una setmana d’aquest mes d’octubre que dediquem a la sensibilització i l’escalfament de l’hàbit lector, Jo sóc lector… i tu? (Llegir per plaer). Durant tota la setmana volem compartir experiències lectores entre tota la comunitat educativa, volem fomentar la lectura fins a convertir-la en un hàbit quotidià i, sobretot, volem engrescar perquè el fet de llegir per plaer sigui un gest voluntari i espontani, una alternativa més al nostre temps de lleure. Per aconseguir-ho hem organitzat una sèrie d’activitats, molt diverses, que demanaran la implicació de tot l’equip docent dels grups de primer i segon d’ESO:

  • Reivindicació dels drets dels lectors; tots els alumnes porten un adhesiu que els identificarà com a lectors.
  • Els professors i tutors expliquen i mostren als alumnes quin llibre estan llegint en aquests moments i justifiquen per què han fet aquesta tria. Es tracta de parlar de la lectura d’una manera distesa i motivadora i de respondre a curiositats que els alumnes manifesten. Es pot aprofitar també per llegir algun fragment o fer alguna recomanació. El modelatge i el fet de tenir un referent és una eina importat perquè el nostre alumnat pugui canalitzar les seves inquietuds.
  • Debat sobre què vol dir ser lector, i difusió dels powers, pòsters o murals relacionats amb la lectura i logos a l’aula.
  • Dissenyi d’un punt del llibre personalitzat, que serà el que deixaran al llibre que estiguin llegint a l’aula, un cop iniciat el projecte (el temps de lectura a l’aula).

Relaxa’t! Recull-te! Allunya de tu tot altre pensament.

Deixa que el món que t’envolta s’esvaeixi en l’indistint.

Lídia Bell-lloc

Aquest article ha estat publicat en General, Projectes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà