Tot i que la notícia es va publicar la primera setmana de setembre sempre és bo destacar la rellevància del fet i més quan es parla de projectes i tasques desenvolupades al centre. Concretament, es destaca el projecte pilot que s’està duent a terme al centre sobre el Porfoli Europeu de les Llengues:
L’institut Joan Oró, de Lleida, és un altre referent. Els cursos de primer i segon d’ESO, per exemple, estan implementant el Portfolio Europeu de les Llengües, una iniciativa europea per promoure la reflexió i l’autoavaluació. És un dels tres centres pilot que ho apliquen a Catalunya i això els ha portat a presentar el seu projecte per Espanya. Montse Irun, professora, apunta que la situació és molt diferent a la de vint anys enrere: “Ensenyàvem anglès com si els aprenents volguessin ser filòlegs. La gramàtica era el més important. Ens passàvem hores omplint buits en frases descontextualizadas que avorrien al professor i a l’alumne. Després vam veure que entendre i expressar-se era més important, i treballàvem cançons, vídeos, revistes… Nosaltres estudiàvem amb paper i boli, i ells ho fan amb l’ordinador i el mòbil connectats, i llibres i papers, i parlant per Facebook amb els seus amics”.
També hem de destacar que la Montse va fer una xerrada a la Delegació Territorial d’Ensenyaments de Lleida el proppassat dia 2 d’octubre adreçada als responsables dels centres de primària i secundària que acullen assistents de llengua anglesa o francesa amb l’assistència d’unes 40 persones de tot el territori. Podeu consultar el contingut de la xerrada en aquest enllaç.