Nou projecte internacional “Comenius” sobre bones pràctiques

En el marc de la cooperació educativa internacional, un grup de directors de Lleida (Institut Caparrella, Escola del Treball, Joan Oró, Josep Lladonosa, Manuel de Montsuar, Maria Rúbies i Màrius Torres) participen en un projecte internacional (Comenius multilateral) de recerca d’estratègies comunes europees per a la prevenció de l’abandonament escolar prematur (número de persones de 18 a 24 anys sense títol post-ESO).

Aquest projecte es concreta en un treball en xarxa amb instituts d’Hongria, Finlàndia, Bulgària i Noruega per compartir i debatre bones pràctiques al voltant del tema. El propòsit principal és estudiar quins factors tenen influència en que els estudiants abandonin el sistema educatiu a l’acabar l’ESO i no continuïn amb estudis postobligatoris. També es fixa com a objectiu buscar estratègies per a disminuir aquest percentatge d’alumnat que abandona prematurament els estudis, actualment 15% de mitjana a la UE, i contribuir amb les conclusions extretes a intentar assolir les fites fixades (10% de mitjana a la UE) en les estratègies de Lisboa (Consell Europeu de Lisboa, any 2000).

Finalment, també es vol estudiar la relació que hi pot haver entre diferents tipus de gestió dels centres educatius (diferents països) i resultats obtinguts. Veure si augmentar el grau d’autonomia en la gestió dels centres educatius té una correlació positiva amb els resultat educatius i poder comparar de primera mà, diferents sistemes educatius.

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà