1r de Batxillerat/ Ciències per al Món Contemporani

TEMA 0

Esquema ciència-pseudociència

Diferències ciènca-pseudociència

El Mètode Científic. pdf

TEMA 1

TEMA 2

L’estructura de la Terra. pdf

Tectònica de plaques.pdf

TEMA 3

Salut i malaltia.pdf

TREBALL SINCROTRÓ ALBA

 

Guió Treball Sincrotró Alba.pdf

Informació Sincrotró. Gencat.

Video Sincrotró Alba. Youtube.

Més informació. Cells.

TEMA4

Video Estructura de l’ADN

Video  Herència: de pares a fills

les-3-lleis-de-mendel.pps

Conceptes de Genètica.Editorial Santillana. pdf

Conceptes de Genètica. Antoni Cassany i  Penalba. pdf

Problemes de Genètica.pdf

TEMA 5

 

TEMA 6

Nanotecnologia.pdf

 

 

GUIÓ TREBALL CENTRAL NUCLEAR DE VANDELLÓS I.pdf

 

Aquí us mostrem les fotografies realitzades durant la visita a la central nuclear Vandellós I que es troba en la fase 2 del seu desmantellament. Es va inagurar el 1967, va funcionar durant 17 anys i després d’un incendi que va malmetre les turbines i alternador, es va decidir el seu desmantellament l’any 1998. La primera fase va durar fins l’any 2003. Ara es troba en la segona fase o fase de latència, on s’està esperant que els residus del nucli del reactor (cobalt 60) perdin la seva radiactivitat (25 anys), de manera que a l’any 2028 es realitzarà la tercera i definitiva fase de desmantellament total.

 

 

 

 

20081010_smalllVISITA AL SINCROTRÓ ALBA DE Cerdanyola del Vallès

El proper divendres dia 29 d’octubre, els alumnes de 1r de Batxillerat aniran a visitar les instal·lacions del Sincrotró ALBA,

l’Accelerador de partícules més modern d’Europa, inaugurat el 22 de març de 2010, on els científics explicaran el seu funcionament i les seves aplicacions.

Aquesta sortida servirà per a complementar el currículum de l’assignatura de Ciències per al Món Contemporani.

Si voleu més informació, podeu clicar A Q U Í

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

 
Go to Top