Volem fer una intervenció en un espai públic que hi ha al costat de l’institut, el carrer de l’Església. Abans era un passeig amb dues vies, una per vehicles i altre per vianants, separades per un petit desnivell i per una filera d’arbres. Ara aquest ordre l’han canviat.
L’activitat es portarà a terme amb alumnes de 4t d’ESO a la tercera avaluació i serà tot el grup classe el que hi participarà en la mateixa.
Una vegada exposat el tema de la unitat i haver vist diferents procediments artístics i autors/es, l’alumnat busca més artistes que treballen en aquests camps.
S’exposa l’activitat a fer, animant-los a que són ells els protagonistes, els artistes i que ho veurà tota la gent del poble. Tots tenen cabuda en aquest projecte, d’alguna manera, perquè hi ha molta feina i variada i es pot escollir en què s’hi vol participar.
Es comenta els elements que hi ha en aquest espai i el seu entorn:
- Pas de vianants
- Acera i calçada
- Arbres
- Institut i Escola de Primària a banda i banda
- La resta paisatge de conreu i paisatge natural
Ens fem preguntes per conèixer millor l’espai a intervenir:
- La funció que tenia abans
- la que té ara
- la que pot tenir o tindrà
Seguim fen-nos preguntes, què es pot fer en l’espai triat. Comencem per buscar una finalitat a l’activitat: denúncia, crítica, proposta, divertiment, embelliment, etc.
Després es fan grups de quatre o cinc alumnes i una posada en comú.
Segons com vagi l’experiència, el professor ha de tenir la seva proposta a punt per si és necessari.
Aquest és un punt bastant delicat, hi ha que anar amb molta cura en no espatllar-ho i ser molt sensible amb totes les propostes que s’hi fan.
Estigui la idea concretada o no del tot, parlem ara de fer la memòria de tot aquest treball. Es una obra d’art efímera i volem que quedi constància sobre el fet:
- Fotografia
- Vídeo
- Dibuixos i collages
- Texts, etc.
- Só
La memòria es pot exposar a l’Institut i fins hi tot es pot proposar fer-la al Casal de Joves o la Casa de la Vila. Això els hi fa molta il·lusió als alumnes/as
Seguidament es donen les pautes a seguir per dur a terme la intervenció.
- Recerca d’informació:altres artistes, obres d’art en la natura o entorns urbans.
- Concretar intenció de la proposta
- L’activitat a dur a terme en l’espai.
- Demanar dia i hora per anar a l’ajuntament
Fer un escrit per ser rebuts i que volem fer
Preguntar s’hi ha un pla urbanístic d’aquest espai.
S’hi ha canvis per motius de la crisi.
Relació entre la gent del poble i l’ajuntament.
Demanar permís per una intervenció.
Quedar per un altre dia amb una proposta més concreta si cal.
- Si ens poden ajudar econòmicament amb materials per dur a terme l’activitat.
- Es pot fer una enquesta del què vol la gent i què en pensa d’aquest espai
- Fer cartells de l’esdeveniment. Si és possible, posar-se en contacte amb la radio, televisió i altres.
Dividir la feina entre tot l’alumnat.
Hem de pensar en fer el pressupost del projecte per presentar i adjuntar a la carta adreçada a l’Ajuntament.