4rt ESO

Presentem les eres geològiques dins la Història de la Terra

Aquests dies a classe hem estat treballant les característiques geològiques de les diferents eres de la història de la terra.

EscalaTempsGeologics

Imatge extreta de:

 

Què heu de fer?

En aquest mateix blog farem una exposició de les eres geològiques, que consistirà en presentacions que vosaltres creareu, per grups de 3. Cada grup escollirà una era geològica (Precambrià, Paleozoic, Mesozoic o Cenozoic), de manera que només es podrà repetir un cop,  i en crearà una presentació que posteriorment exposarà a classe. Abans de començar la tasca cal que indiqueu en aquest tauler quina era ha escollit. Cada grup ha d’indicar els seus noms i posar el nom de l’era que ha escollit. Es tracta que només es pot repetir un cop, per tant, si l’era que heu escollit, ja hi és dos cops, n’heu d’escollir una altra.

Quan ja hagueu penjat el nom de l’era al mural podeu començar a fer la presentació. Com a eines us recomano  l’Slidehare o el Prezi.

En les vostres presentacions hi ha d’apareixer la següent informació:

  • En totes les presentacions, haureu d’incloure-hi una taula geològica del temps completa.
  •  Nom de l’era geològica i a quin Eó pertany la vostra Era escollida.
  •  Esdeveniments geològics de l’era.
  • Disposició de la Península Ibèrica en l’era escollida (quin lloc ocupava al mapa durant aquella etapa geològica).
  • Biosfera (animals i plantes) que hi havia en aquesta era.
  • Per ajudar-vos a la presentació podeu fer servir videos de youtube o imatges creative commons de l’era geològica. Cal que indiqueu la font de la imatge.
  • Els vostres noms, classe, matèria i curs.

Quan hagueu acabat la presentació m’heu d’enviar l’enllaç al correu. Posteriorment fareu la presentació en les dates indicades a classe, i un cop hagueu fet l’exposició oral el deixareu com a comentari en aquest post. (Us deixo un enllaç d’un institut per guiar-vos de com fer una bona exposició oral):  Com fer una presentació i com s’avalua.

 

Avaluació

Aquest treball valdrà 4 punts de la nota d’aquest tema i l’avaluarem conjuntament següint aquesta rúbrica:

Aspectes Pobre (0,25) Regular (0,5) Bé (0,75) Molt bé (1)
Aspecte i multimèdia Aspecte pobre. Només hi ha una imatge Aspecte correcte. Hi ha dos elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte atractiu. Hi ha tres o més elements que poden ser imatge, so o vídeo. Aspecte motl atractiu. Hi ha tres  o meś elements que poden ser imatge, so o vídeo. Es citen les fonts de les imatges.
Informació S’inclou el nom, la classe de l’anima i una informació més Hi ha quasi tota la informació que es demanava però falta alguna cosa. Hi ha tota la informació que es requeria Hi ha tota la informació requerida i a més a més s’ha buscat informació extra.
Correcció Hi ha més d’un error conceptual o moltes faltes d’ortografia. Hi ha un error conceptual i alguna falta d’ortografia. No hi ha cap error conceptual. hi ha un màxim de dues faltes d’ortografia. No hi ha cap error. La presentació és impecable.
Exposicióoral Us expliqueu sense connectors i no teniu cap guió Seguiu un guió però les idees que exposeu no són clares Us expliqueu en claretat però llegiu tota l’estona del guió Us expliqueu en claretat i l’exposició s’entén perfectament

Per la vostra informació, al fer aquesta tasca estem treballant la competència digital en les següents dimensions:

Instruments i aplicacions:

2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia, tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals.

Tractament de la informació i organització dels entorns digitals de treball

4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital adient per al treball a realitzar, tot considerant diverses fonts i mitjans digitals.

5. Tractar la informació mitjançant aplicacions digitals per a la construcció de nou coneixement personal.

Comunicació interpersonal i col·laboració

7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació.

Ciutadania, hàbits, civisme i identitat digital

11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat, i d’identitat digital.