Aquesta pràctica m’ha permés visitar diferents blocs que ens han estat indicats en el mòdul, però d’altra banda n’he visitat molts d’altres a la recerca de models, idees i material per entendre exactament totes les possibilitats dels Blocs i les seves possibles aplicacions a l’aula.
M’agradaria comentar que els blocs indicats en les pràctiques els he trobat molt més indicats al treball dels educadors i mestres i professors que no tant als alumnes, per això i donat el caràcter de l’exercici, arrel de la informació estreta i dels blocs localitzats en la web de la Xtec he decidit fer el meu comentari dels següents blocs:
El Bloc de cinquè de Pau Casals http://blocs.xtec.cat/paucinque/
Sóc Mestre http://blocs.xtec.cat/socmestre/
Respecte al Primer , el Bloc de cinquè de Pau Casals:
Que pot fer l’alumne |
Es treballa aquest aspecte |
Pot crear els seus textos i ser llegit | Si els alumnes poden crear els textos i ser llegits. Si més no aquesta sembla ser la proposta de l’administrador. |
El bloc li permet exposar un tema treballat | Pel que he pogut veure si. Se li demana la col·laboració i l’exposició d’opinions a partir d’un tema. |
Potencia la reflexió i el debat | Si, donat que d’alguna manera estableix l’eina del bloc com a font d’informació per al debat. |
Permet el treball col·laboratiu | Si donat que ha de tenir en compte les aportacions dels altres. |
El bloc li serveix per reflexionar sobre la feina feta i autoavaluar-se | Si crec que ajuda a reflexionar, i respecte a l’autoavaluació la proposta d’anglès em sembla molt bé, incentivant i divertida pels alumnes. |
El bloc facilita l’estructuració d’idees i continguts | Si més no ho proposa i la distribució i composició pot ajudar a l’exercici d’estructuració. |
Ajuda a integrar les competències TIC amb la familiarització dels hipervincles, elements multimèdia… | Si evidentment ajuda, donat que són eines pròpies del bloc. |