Activitat 1: La castanyera.

A partir del blog conèixarem amb més profunditat la festa tradicional de la castanyera i la tardor.

Objectius:

– Conèixer la festivitat de la castanyera i els seus elements, i les seves cançons.

– Associar la festa de la castanyera amb la tardor i els seus elements.

– Adquirir elements per la orientació temporal.

– Apropar els alumnes al mon de les TAC.

Metodologia: Durant la classe d’informàtica ( hi van la meitat el Dimarts i l’altre meitat del Dimecres, aproximadament uns/es 10 nens/es a l’aula) s’ensenyaran per grups de dos les diferents imatges i vídeos penjats sobre la festivitat de la castanyera. Aquesta activitat es realitzarà el últim quart d’hora de la classe d’informàtica. El Dimecres, quan els dos grups hagin vist el blog, es passarà a comentar el blog la última hora de la tarda mentre es veu amb la pissarra dígital.

Temporalització:La duració final serà de 1 hora ( 15 min veure i interactuar amb el blog + 45 min de comentar-lo a classe).

Paper dels alumnes: Els alumnes interactuant amb el blog en un inici. A l’aula primer se’ls demanarà que expliquin allò que han estat veient i després la mestra els hi ensenyarà els diferents recurosos. Després es parlarà de la castanyada, respectant els diferents torns de parula. S’aprofitarà per parlar de quin dia es farà aquesta festivitat a l’escola per tan de que ells pugin anar fent-se una idea tenir més capacitat de previsió ( sobretot per l’alumne amb TGD.)

Recursos necessàris: Cinc ordinàdors. La pissarra dígital i l’ordinador corresponent. El blog.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *