Activitat 6. El carnestoltes.

Realitzarem diverses activitats de la xtec relacionades amb el carnaval. Podem accedir-hi al següent enllaç:

El carnaval

Objectius:

– Treballar la orientació temporal i espaial.

– Aprendre a adquirir autonomia davant l’ordinador.

– Treballar la percepció i l’atenció.

Metodologia:

Es realitzarà a l’aula d’informàtica. Amb mig grup primer i després amb l’altre mig grup. Ensenyarem primer a els/les nens/es a clicar el botó per anar a internet explorer,( com la pàgina xtec està configurada a tots els ordinadors del centre com la pàgina d’inici aniran directament allà on ens interessa). Els ensenyarem a clicar les activitats de carnestoltes que em triat previament, que seran:

http://www.edu365.cat/infantil/jocs/flipbook.swf

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/carnaval/carnaval.swf ( tan el joc 1 com el 2.)

Després cada nen/a nirà al seu ordinador i realitzarà les activitats.

Temporalització: Una hora.

Paper dels alumnes: Escoltar la explicació inicial i realitzar les activitats de la manera més autonomament possible.

Recursos necessàris: 10 ordinadors amb accés a internet.

 

Activitat 5: El conte”la vella quaresma i el rei carnestoltes”.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oOc2mD-Fliw[/youtube]

Conte:\” La vella quaresma i el rei carnestoltes\”.

Mirar el conte i parlar sobre aquest.

Objectius:

– Treballar diferents moments temporals: el carnestoltes, la quaresma, la primavera.

– Veure els elements dels diferents moments temporals.

– Treballar els valors. ( abarícia, ser garrepa,….).

– Afavorir l’expressió oral.

Metodologia:

Amb la pissarra dígital podrem veure el conte. Després introduirem diferents preguntes als alumnes per tal de parlar del conte, donant importància als moments temporals i els valors.

Temporalització: Una hora.

Paper dels alumnes: Escoltar i mirar el conte. Comentar i parlar sobre el conte respectant el seu torn i respondre les diferents preguntes formulades.

Recursos necessàris: Pissarra dígital amb el seu ordinador i accés a internet.

Activitat 4: El carnestoltes.

El Glogster del carnestoltes!

A partir del glogster, els alumnes podran accedir als diferents recursos: vídeos, música i veure imatges relacionades amb el carnestoltes. Després s’accedirà a una pàgina webb on es veuran diferentes propostes per treballar a llenguatge plàstic i realitzar una màscara.

Objectius:

– Conèixer la festivitat del carnestoles i conèixer els seus elements i característiques.

– Afavorir la orientació temporal i la previsió dels dies consegüents.

– Interactuar i aprendre a utilitzar diferents recursos TAC.

– Treballar la psicomotricitat fina.

– Construir un element del carnestotles, fer una màscara.

– Afavorir la presa de decisions.

Metodologia:

Aquesta activitat es realitzarà dins l’aula d’informàtica.El grup es dividirà amb dos subgrups, cada subgrup anirà en moments diferents a l’aula d’informàtica. En aquesta aula anirem al glogster que podem veure a sobre i cada nen/a de manera individual amb el seu pròpi ordinador podrà veure els diferents vídeos, les imatges i escoltar les diferents músiques. Mentre els alumnes van veient els diferents recursos, els anirem cridant un per un i els hi ensenyarem el enllaç del glogster: http://krokotak.com/category/vsitchko-za- praznika/karnavalni-maski-i-shapki/ i es miraran les diferentes màsqueres triant i imprimint la que posteriorment voldran pintar.

Durant la tarda del Dijous es realitzaran les màsqueres. Ells les pintaran amb ceres i després amb subgrups aniran possant porpurina, paper cel·lofan, ….

Temporalització: 3 hores ( 1 informàtica + 2 ll. plàstic)

Paper dels nens/es: Interactuar amb el glogster, escollir una màscara, pintar la màscara i decorar-la.

Recuros necessàris: Aula d’informàtica que disposi de 10 ordinadors i impressora.  glogster preparat. ceres de colors, paper, paper cel·lofan, purpurina.

 

 

 

Activitat 3: “La vella i els lladres”.

conte “la vella i els lladres”

S’escoltarà aquest conte a classe i després es parlara de diferents qüestions. La realització del conte per part de la seva mestra li donarà un valor afegit.

Objectius:

– Afavorir la comprensió i expressió oral.

– Treballar els valors.

– Extreure conslusions temporals a partir dels elements d’aquests.

– Afavorir la psicomotricitat fina.

– Millorar la capacitat de representació.

Metodologia:

Escoltar el conte la vella dels lladres i comentar els diferents aspectes, donant importància al fred i a la llar de foc per tal de que endevinin en quin moment de l’any transcurria el conte, així com també a la importància de la inteligència de la vella. Després de comentar el conte es realitzarà un dibuix per la representació d’aquest conte.

Temporalizació:

1 hora i mitja, la tarda del Divendres.

Paper dels alumnes: Escoltar el conte. Parlar sobre el conte i els diferents elements ja comentats.

Recuros necessàris: L’ordinador, altaveus, fulls, llapís i colors.

Activitat 2: Les nostres rutines.

les rutines diàries

Amb la pissarra dígital veurem de manera ràpida i sorprenent un conjunt de diapositives on es mostren imatges de les diferents rutines de l’aula. Parlarem d’aquestes rutines entre tots i observarem com tot allò que tenim a l’aula es pot acavar plasmant amb una fotogràfia i veure-ho a partir de la pissarra dígital.

Objectius:

– Adonar-se que es poden plasmar diferentes parts de la realitat de l’aula i es poden observar a la pissarra dígital.

– Ser més conscients de les diferents rutines que es realitzen a l’aula.

– Treballar la expressió oral dels alumnes.

Metodologia:

Amb la pissarra dígital es veran les diferents imatges. Se’ls hi presentarà als alumnes com una activitat d’endevinar què ensenya aquella fotografia i s’aprofitarà per parlar-ne més profundament.

Temporalització: Durarà 45 minuts. Es farà els Dimecres després del patí.

Paper dels alumnes: Parlar i expressar les seves idees, respectant el torn de paraula.

Recursos necessàris: La pissarra dígital, el seu ordinador, la diapositiva amb les diferents rutines.

Activitat 1: La castanyera.

A partir del blog conèixarem amb més profunditat la festa tradicional de la castanyera i la tardor.

Objectius:

– Conèixer la festivitat de la castanyera i els seus elements, i les seves cançons.

– Associar la festa de la castanyera amb la tardor i els seus elements.

– Adquirir elements per la orientació temporal.

– Apropar els alumnes al mon de les TAC.

Metodologia: Durant la classe d’informàtica ( hi van la meitat el Dimarts i l’altre meitat del Dimecres, aproximadament uns/es 10 nens/es a l’aula) s’ensenyaran per grups de dos les diferents imatges i vídeos penjats sobre la festivitat de la castanyera. Aquesta activitat es realitzarà el últim quart d’hora de la classe d’informàtica. El Dimecres, quan els dos grups hagin vist el blog, es passarà a comentar el blog la última hora de la tarda mentre es veu amb la pissarra dígital.

Temporalització:La duració final serà de 1 hora ( 15 min veure i interactuar amb el blog + 45 min de comentar-lo a classe).

Paper dels alumnes: Els alumnes interactuant amb el blog en un inici. A l’aula primer se’ls demanarà que expliquin allò que han estat veient i després la mestra els hi ensenyarà els diferents recurosos. Després es parlarà de la castanyada, respectant els diferents torns de parula. S’aprofitarà per parlar de quin dia es farà aquesta festivitat a l’escola per tan de que ells pugin anar fent-se una idea tenir més capacitat de previsió ( sobretot per l’alumne amb TGD.)

Recursos necessàris: Cinc ordinàdors. La pissarra dígital i l’ordinador corresponent. El blog.

EL FIL CONDUCTOR

Per tal d’unificar totes les tasques el fil conductor d’aquest projecte serà la orientació temporal, on inclourà aquelles rutines associades al dia a dia que ajuden a orientar-se a les diferents activitats dutes a terme al llar del dia, així com també les rutines associades a les diferentes festivitats i estacions de l’any que va assolint poc a poc.