La primavera ha posat un vestit nou al nostre hort

Amb el treball constant que setmana a setmana  hem anat fent des de les classes i la Isabel al migdia amb els alumnes voluntaris que s’hi han engrescat, hem aconseguit que el nostre hort torni a fer goig. Mireu si no quins enciams tan preciosos han fet créixer els nens i nenes de primer. I quines faveres tan ufanoses han aconseguit els alumnes de segon.

I no parlem dels hortolans i hortolanes experts de cinquè que amb la Carme al capdavant ens han omplert l’hort de tomaqueres, patateres, alls, cebes, api, raves…

Les aromàtiques han desplegat tot el seu encant i ens han omplert l’hort d’olors i colors, al costat de les petúnies i la caputxina.

La caputxina treu el nas sota l'espígol

La caputxina treu el nas sota l’espígol

P4100125P4100126 Enciams plantats pels nens i nenes de primer.

Enciams plantats pels nens i nenes de primer.

Més imatges de l’hort

L’hort es torna a posar en marxa

Al setembre repreníem les tasques de l’hort per tornar-lo a deixar preparat per poder tornar a plantar.
Després de l’estiu cada any trobem un hort ben diferent de com l’hem deixat al juny en marxar de vacances i ens cal tornar-lo a posar a punt.
Ara ja estem preparant la terra per que cada classe pugui sembrar o plantar allò que desitgi.

treballant a l'hort                                           traien males her

hort set 2013

Abans d’entrar a la primavera

Ja som a les portes de la primavera i abans del canvi d’estació us volem mostrar unes quantes fotos del nostre hort aquest hivern. Encara que ara ens quedi lluny, també ha fet fred, fins i tot ens va nevar, i ens va caldre protegir algunes plantes de les gelades.
Els enciams de les nenes i nens de primer, han anat creixent, i comencen a fer força goig, per això els han hagut de protegir d’algun intrús que ja se’ls començava a menjar!

Així estava l’hort al setembre

Quan vam arribar a l’escola després de les vacances d’estiu, el nostre hort era una petita selva, on difícilment podíem distingir les diferents plantes que hi teníem plantades. Les males herbes senyorejaven per tot arreu, havien envaït fins l’últim racó i tot havia crescut en un total desordre. Aquest és el testimoni que ens ha fet arribar la Lola, la mare del Daniel Natividad, que va ser prou valenta d’ entrar  la primera a posar-hi una mica d’ordre.

Ja hem plantat enciams

Els nens i nenes de primer, ja hem començat a treballar a l’hort. Per començar hem plantat una vintena d’enciams.

Primer a la classe vam observar el planter i vam fer un dibuix al natural dels petits enciam.

Benvinguts al nostre hort

Els reis que són molt generosos ens han portat un bloc pel nostre hort. Des d’aquí podreu anar seguint els seus canvis al llarg del curs i aportar els vostres comentaris i suggeriments.

Em fa molta il·lusió encetar aquest nou espai, que espero sigui una finestra oberta per donar a conèixer aquesta petita part de les activitats de l’escola.

Al llarg d’aquest primer trimestre, hem preparat l’hort per poder tornar-hi a plantar després de la pausa de l’estiu. Hem hagut d’arrencar les males herbes, remoure una mica la terra, adobar-la, tornar a marcar les feixes, podar les herbes aromàtiques i els arbusts que hi tenim plantats… I un cop ho hem tingut tot a punt hem començat per plantar algunes flors que hi donin color, i els nens i nenes de primer ja hi han plantat uns quants enciams.

Des d’aquí vull donar les gràcies a la Lola, al Ricard, a la Montse, a la Mireia…i a tots els pares i mares de la comissió de l’hort que ens han donat i ens donen un cop de mà perquè això sigui possible.

Publicat dins de General | 5 comentaris