1. B. γ. Tipus d’efectes especials: efectes òptics

Efectes òptics: consisteix en la manipulació d’una imatge fotografiada.

  • Stop motion: és una tècnica d’animació que consisteix en capturar fotografies consecutives d’un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que, visualitzant-les ràpidament, es crea l’efecte de l’bjecte amb moviment.

Exemple de stop motion

  • Retropojecció:  és un procés que consisteix en projectar una imatge durant el rodatge per a que actuï com a fons de l’escena, col·locada a la part posterior amb pantalla translúcida.

Retroprojecció

  • Rotoscòpia: és una tècnica d’animació que consisteix a calcar els fotogrames d’una imatge real  per tal de convertir-la en una animació.

Animació mitjançant la rotoscòpia

  • Escenografia virtual: substitució de l’escena per un fons, normalment verd, per projectar altres escenes.

Efecte de la escenografia virtual

  • Efecte de la maqueta flotant: s’interposa una maqueta entre la camera i un fons veritable, sovint un decorat, la qual cosa permet tenir un fons de tres dimensions. 
  • Motion control photography: la camera es mou al voltant de la maqueta mentre aquesta està fixa i immòbil.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *