Dia de l’Educació Física al carrer

El passat 25 d’abril va tenir lloc la VII jornada del dia de l’educació física al carrer i una escola de Malgrat vam participar-hi. La idea és portar les nostres sessions al carrer perquè es pugui evidenciar una Educació Física innovadora i més participativa.20170425_093106

20170425_09410720170425_09530720170425_095650

Dia Mundial de l’activitat física 6 d’abril i Dia de l’Educació Física al carrer.

DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA 6 D’ABRIL . Anna Sicart

El dia 6 d’abril, amb motiu del dia mundial de l’activitat física, les escoles de Santa Susanna vam organitzar una trobada esportiva amb els alumnes de Primària.
Els nens/es van poder practicar diferents esports i jocs i la jornada va ser un èxit gràcies a la col•laboració dels pares, mestres i ajuntament.
Aquí teniu una petita mostra de la jornada…

Curses de sacs

Cros

Volei

Futbol

Acrosport

Bàsquet

Després de cremar unes quantes calories una mica de fruita per recuperar forces!!!

La jornada va ser un èxit!!!

DSC04726DSC04746

20170406_10154520170406_095529

ACROSPORT a CS

L’acrosport és una activitat acrobàtica que consisteix en formar figures humanes al terra. Integra aquests elements fonamentals: formació de figures o piràmides corporals, acrobàcies i elements de força, flexibilitat i equilibri.

L’acrosport és una disciplina tan innovadora com antiga, i a l’escola Santa Susanna  l’hem apropat més als nens i nenes de primària segons els seus interessos.
Es tracta d’una activitat inclusiva de l’àrea d’educació física, des d’on es treballen valors com la cooperació, el companyerisme, la confiança, la creativitat… de forma interdisciplinar i amb el recolzament i l’esforç de tothom.

Si ho volem fer més difícil també podem incloure-hi transicions acrobàtiques i música.

Les diferents figures es poden fer amb parelles, grups de tres, de quatre, de cinc, etc.. i es pot agafar models ja fets per començar i després els alumnes en poden inventar d’altres. S’ha d’anar augmentant el grau de dificultat progressivament a mesura que els alumnes van adquirint més confiança en si mateixos i en la resta del grup.

L’acrosport és una disciplina total i completament inclusiva, que fa un gir cap al nou currículum enfocat a activitats fonamentades en la cooperació i la participació de tothom, ja que els alumnes no solament aprenen a valorar les seves possibilitats, sinó també les dels altres companys mitjançant activitats no convencionals que generen sensacions úniques. Es treballa de forma efectiva mitjançant el joc cooperatiu i, per tant, inclusiu.

Hem valorat molt positivament l’experiència realitzada a tots els nivells. A més, el nostre alumnat ha millorat la seva competència social i comunicativa, al mateix temps que ha anat aconseguint un desenvolupament motriu global. És per aquest motiu que a l’escola Escola Santa Susanna s’ha decidit donar continuïtat a aquesta aventura tan màgica que és l’acrosport.
Us animo perquè ho proveu!

Jornades d’atletisme escolar ACELL 2017

Hola companys! Aquí us deixo un enllaç de Gavà TV on es poden veure imatges de la trobada entre escoles d’educació especial de tot Catalunya per practicar atletisme. Va ser la 34a edició amb la participació de més de 250 esportistes de 8 a 20 anys.

Va ser molt emocionant.

EQUILIBRIS COOPERATIUS

Amb l’alumnat de cicle mitjà hem treballat l‘equilibri de forma cooperativa i amb un material fàcil de crear. Uns petits regles de fusta d’uns 50-60cm pintats de diferents colors ens donen molt de joc a l’hora de fer nous jocs.

Vam començar la sessió experimentant lliurement amb el material; després vam fer salts variats (peus junts, peu coix,…) intentant mantenir l’equilibri a l’hora de fer la recepció; a continuació vam fer el joc de travessar el riu per parelles amb dos regles amb la variant posterior del saquets de sorra al cap; a continuació ho vam fer en petits grups.

EQUILIBRIS (5)

EQUILIBRIS (2)

Després ja vam començar amb els equilibris amb diferents parts del cos,
primer individualment i a continuació per parelles (Canviant cada x temps de parella). El contacte entre l’alumnat era necessari per poder aconseguir els diferents objectius que s’anaven fixant.

EQUILIBRIS

EQUILIBRIS (1)

EQUILIBRIS (3)20161115_093942

Finalment una estona de reflexió i de relaxió en gran grup són la millor forma d’acabar una sessió tan divertida.

RELAXACIÓ GRAN GRUP 3rA

Escola Jaume I (Pineda de Mar) Curs 2016-2017