Article de Susana Herrera Damas (07/07/2010)

Per això, aquest tipus de tecnologia sol requerir un ordinador i una webcam a la qual es mostri la imatge física que es vol enriquir. De vegades, depenent de l’aplicació, s’utilitzen també certes targetes que s’han d’imprimir abans de començar, o determinats dispositius com mòbils, cascos o ulleres especials amb sistemes de GPS que permeten que l’experiència sigui més creïble.
Atesa la versatilitat que ofereix aquesta nova tecnologia, són diverses les disciplines que han volgut treure partit dels seus avantatges. Així passa, per exemple, en medicina, en arquitectura, en museografia o en publicitat.
L’educació tampoc ha volgut quedar-se enrere i també s’ha sumat a aquesta tecnologia. La idea: oferir espais interactius més versemblants que afavoreixin una major immersió per part de l’alumne i, d’aquesta manera, un aprenentatge més significatiu.
Els següents videos són només un exemple d’algunes de les possibilitats actuals, encara que és molt probable que, al seu torn, aquestes només siguin una metàfora del potencial educatiu que oferirà la realitat augmentada en uns pocs anys.
e-Learning with Augmented Reality
Augmented Reality in the Classroom
Augmented reality. Education
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/eJIFkYK4lRs" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
by Joan Calvo