Ja ha arribat la segona part de la selecció d’enllaços i recursos per la PDi.
http://blocs.xtec.cat/presentaciopdi
http://pizarramaxica.craescuela.net/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=3&Itemid=3
http://www.sesamo.com/colouring/index.html
Direm: “les postres” i no pas “els postres”.
�
“el revolt” i no pas ” la curva”.
�
“la tempesta” i no pas “la tormenta”.
�
“m’han traït” i no pas ” m’han traïcionat”.
�
“me’n penedeixo i no pas “me’n arrepenteixo”.
�
“rodet de fotos” i no pas “carret de fotos”.
�
“sentir olor (de) gas” i no pas “sentir olor (a) gas”.
�
“tenim (el) costum…” i no pas “tenim (la) costum…”.
�
�
El Català correcte passa’l !!!
Doncs au , aquí teniu algunes de les paraules que normalment diem malament. Són tretes de la campanya “El català correcte” de Rac1 que fan enmig de les pauses publicitàries.
�
Direm: ex: ” les postres ” i no pas “els postres”.
�
” ” i no pas ” la curva”.
�
” ” i no pas “la tormenta”.
�
” ” i no pas ” m’han traïcionat”.
�
” “i no pas “me’n arrepenteixo”.
�
” ” i no pas “carret de fotos”.
�
” ” i no pas “sentir olor (a) gas”.
�
” ” i no pas “tenim (la) costum…”.�
OMPLIU ELS BUIT!! El Català correcte passa’l !!!
Després d’això podeu entrar al vostre bloc i aumentar el nombre d’articles.
Gràcies a la col·laboració de mestres i professorat que comparteixen el seu treball, Alexandria compta ja a la seva biblioteca amb més de 260 activitats dissenyades específicament per treballar amb la PDI a l’aula. Us portem una selecció d’alguns dels treballs més destacats:
Infantil:
El nostre cos. Un recurs pensat per complementar el treball del cos que es fa a l’aula d’educació infantil.
Educació Primària:
Les dites i les estacions de l’any. Proposta didàctica adreçada al Cicle Inicial. Treballa diverses competències: comunicativa lingüística, artística, conviure i habitar el món
Les plantes amb flor. Una unitat didàctica pensada per a l’alumnat de 4t de primària, dins de l’àrea curricular del Medi Natural.
Carrera del geni. Diverses activitats de lògica matemàtica presentades de forma atractiva per als cicles mitjà i superior.
ESO:
El nombre enter. Unitat didàctica per a 1r d’ESO sobre els nombres enters. Comprensió i representació.
Els models atòmics i l’estructura atòmica. Adreçada a alumnes de 3r d’ESO. Els continguts que es treballen en aquest projecte són l’explicació de la teoria atòmicomolecular, els diferents models i l’estructura de la matèria.
Si utilitzeu aquests o d’altres recursos d’Alexandria a l’aula, recordeu després d’anar a la fitxa i afegir els vostres comentaris i valoracions, són molt útils a l’hora d’orientar la tria quan després tots plegats fem cerques.
Per començar des del principi, la realitat augmentada és una nova tecnologia que permet afegir contingut virtual 3D en un entorn físic, de manera interactiva i en temps real. A diferència del que passa amb la realitat virtual, la augmentada no substitueix la realitat física, sinó que sobreimprimeix dades informàtiques sobre el món real, de manera que l’usuari té la sensació d’estar present físicament a l’escenari que veu reflectit en el seu pantalla. Així es pot veure en el famós vídeo Augmented Reality by HitLab.
Per això, aquest tipus de tecnologia sol requerir un ordinador i una webcam a la qual es mostri la imatge física que es vol enriquir. De vegades, depenent de l’aplicació, s’utilitzen també certes targetes que s’han d’imprimir abans de començar, o determinats dispositius com mòbils, cascos o ulleres especials amb sistemes de GPS que permeten que l’experiència sigui més creïble.
Atesa la versatilitat que ofereix aquesta nova tecnologia, són diverses les disciplines que han volgut treure partit dels seus avantatges. Així passa, per exemple, en medicina, en arquitectura, en museografia o en publicitat.
L’educació tampoc ha volgut quedar-se enrere i també s’ha sumat a aquesta tecnologia. La idea: oferir espais interactius més versemblants que afavoreixin una major immersió per part de l’alumne i, d’aquesta manera, un aprenentatge més significatiu.
Els següents videos són només un exemple d’algunes de les possibilitats actuals, encara que és molt probable que, al seu torn, aquestes només siguin una metàfora del potencial educatiu que oferirà la realitat augmentada en uns pocs anys.