Quines són les funcions de la cap d’estudis?

El recull més exhaustiu de les funcions de la cap d’estudis el trobem en el DECRET 198/1996, de 12 de juny, pel qual s’aprova el reglament orgànic dels centres docents públics que imparteixen educació infantil i primària.
Tot i que hi ha normativa posterior, el llistat de funcions que hi apareix és molt clar:

Article 17.Competències del cap d’estudis.

17.1. Correspon al cap d’estudis la planificació, el seguiment i l’avaluació interna de les activitats del centre, i la seva organització i coordinació, sota el comandament del director del col·legi.
17.2. Són funcions específiques del cap d’estudis:
a) Coordinar les activitats escolars reglades, tant en el si del propi centre com amb els centres públics que imparteixen l’educació secundària obligatòria, als quals estigui adscrit. Coordinar també quan s’escaigui, les activitats escolars complementàries i dur a terme l’elaboració de l’horari escolar i la distribució dels grups, de les aules i altres espais docents segons la naturalesa de l’activitat acadèmica, escoltat el claustre.
b) Coordinar les activitats extraescolars en col·laboració amb el consell escolar del centre i les associacions de pares. Coordinar les relacions amb els serveis educatius del Departament d’Ensenyament i especialment amb els equips d’assessorament psicopedagògic.
c) Substituir el director en cas d’absència.
d) Coordinar l’elaboració i l’actualització del projecte curricular de centre i vetllar per l’elaboració de les adequacions curriculars necessàries per atendre la diversitat dels ritmes d’aprenentatge i la singularitat de cada alumne, especialment d’aquells que presentin necessitats educatives especials, tot procurant la col·laboració i participació de tots els mestres del claustre en els grups de treball.
e) Vetllar perquè l’avaluació del procés d’aprenentatge dels alumnes es dugui a terme en relació amb els objectius generals d’àrea i d’etapa, i en relació amb els criteris fixats pel claustre de professors en el projecte curricular de centre. Coordinar la realització de les reunions d’avaluació i presidir les sessions d’avaluació de fi de cicle.
f) Vetllar per la coherència i l’adequació en la selecció dels llibres de text, del material didàctic i complementari utilitzat en els diferents ensenyaments que s’imparteixen en el col·legi.
g) Coordinar la programació de l’acció tutorial desenvolupada en el centre i fer-ne el seguiment.
h) Coordinar les accions d’investigació i innovació educatives i de formació i reciclatge del professorat que es desenvolupin en el col·legi, quan s’escaigui.
i) Aquelles altres que li siguin encomanades pel director o atribuïdes per disposicions del Departament d’Ensenyament.

En el  DECRET 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius, trobem una altra  definició de les funcions:
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/5686/1108859.pdf

Article 32Cap d’estudis1. El o la cap d’estudis és nomenat/da per la direcció del centre, per un període no superior al del mandat de la direcció, entre el professorat que és destinat al centre, com a mínim, per un curs sencer.2. Correspon al o a la cap d’estudis exercir les funcions que li delegui la direcció d’entre les previstes a l’article 147.4. …
Article 147.4  El director o directora pot delegar en els membres de l’equip directiu les funcions establertes pels apartats 5.b, 5.c, 6.a i 7.e de l’article 142.
Article 142:
5. Corresponen al director o directora les funcions de direcció i lideratge pedagògics següents:
b) Vetllar perquè s’aprovin un desplegament i una concreció del currículum coherents amb el
projecte educatiu i garantir-ne el compliment.
c) Assegurar l’aplicació de la carta de compromís educatiu, del projecte lingüístic i dels
plantejaments tutorials, coeducatius i d’inclusió, i també de tots els altres plantejaments
educatius del projecte educatiu del centre recollits en el projecte de direcció.
6.a) Vetllar per la formulació i pel compliment de la carta de compromís educatiu del centre.).

…. de la Llei d’educació i totes les altres que li encarregui la direcció, preferentment en els àmbits curricular, d’organització, coordinació i seguiment de la impartició dels ensenyaments i altres activitats del centre i d’atenció a l’alumnat, d’acord amb el que prevegi el projecte de direcció i s’incorpori a les normes d’organització i funcionament del centre.

3. Per raó de la diversitat dels ensenyaments o dels torns horaris, la direcció del centre pot encarregar funcions de les esmentades a l’apartat anterior a un òrgan unipersonal de direcció addicional que, en aquest cas, es podrà denominar cap d’estudis dels ensenyaments o torns que correspongui.

4. Llevat que les normes d’organització i funcionament del centre ho prevegin altrament, el o la cap d’estudis substitueix el director o directora en cas d’absència malaltia o vacant.

El Departament té una web on s’explica què fa cadascú en una escola:

Qui fa què a les escoles?