28.02: Seguim treballant el mapa competencial

Poc a poc, anem donant forma al mapa competencial.

Això és el que hem fet fins ara:

Cb Subcompetència
Comunicativa lingüística i Audiovisual 1. Comunicar en diferents llengües, suports i formats explicacions, pensaments, emocions i vivències per establir vincles amb sensibilitat, esperit crític i empatia.
2. Comprendre missatges de diferent tipologia i en diferents suports, formats i llengües, per tal d’entendre’s un mateix, els altres, els fenòmens que ens envolten i els diferents contextos culturals, podent incidir així de forma crítica i constructiva.
Artística i cultural 3. Utilitzar destreses artístiques (plàstiques, corporals i musicals) per expressar emocions i sentiments.
4. Respectar i valorar les manifestacions artístiques i culturals.
5. Valorar i respectar el nostre patrimoni cultural per aconseguir una major cohesió social.
Tractament inforCompet. digital 6.Cercar, seleccionar i processar informació de diverses fonts, per transformar-la en coneixement significatiu.
7.Transmetre la informació obtinguda utilitzant diferents sistemes comunicatius per compartir el coneixement. 

 

8. Fer ús amb criteri de les tecnologies digitals per desenvolupar-se en la societat de la informació i el coneixement.
Matemàtica 

 

9.Interpretar la informació a través d’eines matemàtiques per posar en pràctica processos de raonament.
10. Resoldre amb eines matemàtiques problemes i situacions relacionades amb la vida quotidiana per a assolir una bona integració social.
11.Analitzar i interpretar resultats matemàtics per a comprovar la validesa dels raonaments.
Aprendre a aprendre 12. Autoavaluar-se per identificar els encerts i els errors per seguir aprenent.
13.Activar estratègies d’aprenentatge (amb l’ús de tècniques i eines variades) per integrar de manera òptima tots els coneixements.
14. Aplicar els coneixements a situacions diverses de la vida real de manera espontània i intencional
15. Desenvolupar una actitud permanent d’interès, curiositat i esforç per aprendre.

    Autonomia i iniciativa personal 16. Ser capaç de gestionar les pròpies emocions i resoldre conflictes.
    17. Tenir iniciativa per fer-se preguntes, per ferr propostes, i donar solucions. 

     

    18. Fixar-se objectius assequibles per poder-los assolir.
    19.Tenir flexibilitat i una actitud positiva cap els canvis per aconseguir l’adaptació constant a l’entorn.
    Coneixement i interacció amb el món físic (pendent de revisió)
    Identificar “fenòmens, fets, situacions,…” de l’entorn que ens creïn interès per fer-los objecte d’estudi.
    Cercar i resumir informació per poder mostrar-la i/o comunicar-la..
    Veure la incidència que té en nosaltres o en el nostre entorn (més proper o més ampli) per poder dissenyar i portar a terme (si s’escau) actuacions que tinguin un benefici
    Anar coneixent el mètode científic per poder fer experimentacions o anàlisis concrets.
    Social i ciutadana (pendent de revisió)
    Practicar el diàleg i la negociació per arribar a acords com a forma de resoldre conflictes.
    Expressar les seves idees i escoltar la dels companys per millorar col·lectivament la comprensió de la realitat.
    Responsabilitzar-se de les decisions adoptades per a crear un ambient solidari i tolerant.

    Deixa un comentari

    L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *