Poc a poc, anem donant forma al mapa competencial.
Això és el que hem fet fins ara:
Cb | Subcompetència |
Comunicativa lingüística i Audiovisual | 1. Comunicar en diferents llengües, suports i formats explicacions, pensaments, emocions i vivències per establir vincles amb sensibilitat, esperit crític i empatia. |
2. Comprendre missatges de diferent tipologia i en diferents suports, formats i llengües, per tal d’entendre’s un mateix, els altres, els fenòmens que ens envolten i els diferents contextos culturals, podent incidir així de forma crítica i constructiva. | |
Artística i cultural | 3. Utilitzar destreses artístiques (plàstiques, corporals i musicals) per expressar emocions i sentiments. |
4. Respectar i valorar les manifestacions artístiques i culturals. | |
5. Valorar i respectar el nostre patrimoni cultural per aconseguir una major cohesió social. | |
Tractament inforCompet. digital | 6.Cercar, seleccionar i processar informació de diverses fonts, per transformar-la en coneixement significatiu. |
7.Transmetre la informació obtinguda utilitzant diferents sistemes comunicatius per compartir el coneixement.
|
|
8. Fer ús amb criteri de les tecnologies digitals per desenvolupar-se en la societat de la informació i el coneixement. | |
Matemàtica
|
9.Interpretar la informació a través d’eines matemàtiques per posar en pràctica processos de raonament. |
10. Resoldre amb eines matemàtiques problemes i situacions relacionades amb la vida quotidiana per a assolir una bona integració social. | |
11.Analitzar i interpretar resultats matemàtics per a comprovar la validesa dels raonaments. | |
Aprendre a aprendre | 12. Autoavaluar-se per identificar els encerts i els errors per seguir aprenent. |
13.Activar estratègies d’aprenentatge (amb l’ús de tècniques i eines variades) per integrar de manera òptima tots els coneixements. | |
14. Aplicar els coneixements a situacions diverses de la vida real de manera espontània i intencional | |
15. Desenvolupar una actitud permanent d’interès, curiositat i esforç per aprendre.
|
|
Autonomia i iniciativa personal | 16. Ser capaç de gestionar les pròpies emocions i resoldre conflictes. |
17. Tenir iniciativa per fer-se preguntes, per ferr propostes, i donar solucions.
|
|
18. Fixar-se objectius assequibles per poder-los assolir. | |
19.Tenir flexibilitat i una actitud positiva cap els canvis per aconseguir l’adaptació constant a l’entorn. | |
Coneixement i interacció amb el món físic (pendent de revisió) |
Identificar “fenòmens, fets, situacions,…” de l’entorn que ens creïn interès per fer-los objecte d’estudi. |
Cercar i resumir informació per poder mostrar-la i/o comunicar-la.. | |
Veure la incidència que té en nosaltres o en el nostre entorn (més proper o més ampli) per poder dissenyar i portar a terme (si s’escau) actuacions que tinguin un benefici | |
Anar coneixent el mètode científic per poder fer experimentacions o anàlisis concrets. | |
Social i ciutadana (pendent de revisió) |
Practicar el diàleg i la negociació per arribar a acords com a forma de resoldre conflictes. |
Expressar les seves idees i escoltar la dels companys per millorar col·lectivament la comprensió de la realitat. | |
Responsabilitzar-se de les decisions adoptades per a crear un ambient solidari i tolerant. |