Poc a poc, anem donant forma al mapa competencial.
Això és el que hem fet fins ara:
| Cb | Subcompetència |
| Comunicativa lingüística i Audiovisual | 1. Comunicar en diferents llengües, suports i formats explicacions, pensaments, emocions i vivències per establir vincles amb sensibilitat, esperit crític i empatia. |
| 2. Comprendre missatges de diferent tipologia i en diferents suports, formats i llengües, per tal d’entendre’s un mateix, els altres, els fenòmens que ens envolten i els diferents contextos culturals, podent incidir així de forma crítica i constructiva. | |
| Artística i cultural | 3. Utilitzar destreses artístiques (plàstiques, corporals i musicals) per expressar emocions i sentiments. |
| 4. Respectar i valorar les manifestacions artístiques i culturals. | |
| 5. Valorar i respectar el nostre patrimoni cultural per aconseguir una major cohesió social. | |
| Tractament inforCompet. digital | 6.Cercar, seleccionar i processar informació de diverses fonts, per transformar-la en coneixement significatiu. |
| 7.Transmetre la informació obtinguda utilitzant diferents sistemes comunicatius per compartir el coneixement.
|
|
| 8. Fer ús amb criteri de les tecnologies digitals per desenvolupar-se en la societat de la informació i el coneixement. | |
| Matemàtica
|
9.Interpretar la informació a través d’eines matemàtiques per posar en pràctica processos de raonament. |
| 10. Resoldre amb eines matemàtiques problemes i situacions relacionades amb la vida quotidiana per a assolir una bona integració social. | |
| 11.Analitzar i interpretar resultats matemàtics per a comprovar la validesa dels raonaments. | |
| Aprendre a aprendre | 12. Autoavaluar-se per identificar els encerts i els errors per seguir aprenent. |
| 13.Activar estratègies d’aprenentatge (amb l’ús de tècniques i eines variades) per integrar de manera òptima tots els coneixements. | |
| 14. Aplicar els coneixements a situacions diverses de la vida real de manera espontània i intencional | |
| 15. Desenvolupar una actitud permanent d’interès, curiositat i esforç per aprendre.
|
|
| Autonomia i iniciativa personal | 16. Ser capaç de gestionar les pròpies emocions i resoldre conflictes. |
| 17. Tenir iniciativa per fer-se preguntes, per ferr propostes, i donar solucions.
|
|
| 18. Fixar-se objectius assequibles per poder-los assolir. | |
| 19.Tenir flexibilitat i una actitud positiva cap els canvis per aconseguir l’adaptació constant a l’entorn. | |
| Coneixement i interacció amb el món físic (pendent de revisió) |
Identificar “fenòmens, fets, situacions,…” de l’entorn que ens creïn interès per fer-los objecte d’estudi. |
| Cercar i resumir informació per poder mostrar-la i/o comunicar-la.. | |
| Veure la incidència que té en nosaltres o en el nostre entorn (més proper o més ampli) per poder dissenyar i portar a terme (si s’escau) actuacions que tinguin un benefici | |
| Anar coneixent el mètode científic per poder fer experimentacions o anàlisis concrets. | |
| Social i ciutadana (pendent de revisió) |
Practicar el diàleg i la negociació per arribar a acords com a forma de resoldre conflictes. |
| Expressar les seves idees i escoltar la dels companys per millorar col·lectivament la comprensió de la realitat. | |
| Responsabilitzar-se de les decisions adoptades per a crear un ambient solidari i tolerant. |