Arxiu de l'autor: erovira1
El segon temple de Bàrcino
Bàrcino podria haver tingut un segon temple. Notícia de EL PERIÓDICO
Nigra sum. Oh happy day! 2013
Nigra sum, sed formosa, filiae Jerusalem, ideo dilexit me rex, et introduxit me in cubiculum suum et dixit mihi: “surge, amica mea, et veni. Iam hiems transiit, imber abiit et recessit; flores apparuerunt in terra nostra; tempus putationis advenit”. Alleluia.
‘Lacrimosa’ a Oh happy day!
Lacrimosa dies illa Qua resurget ex favilla Iudicandus homo reus. Huic ergo parce, Deus: Pie Jesu Domine, Dona eis requiem. Amen.
Lluites a mort de gladiadors.
A l’edició 2013 de Tàrraco Viva s’hi recreen lluites a mort dels gladiadors i altres aspectes de la vida cotidiana dels romans de finals de la República.
La necròpolis de Tarraco obre les seves portes
La necròpolis de Tàrraco obre le seves portes després de 21 anys. Està situada a l’antiga fàbrica de Tabacalera Española. Els seus responsables van conservar aquest patrimoni que estava tancat al públic des del trasllat de la fàbrica. Ara quan … Continua llegint
La primera autopista de Roma
La Via Apia que anava de Roma a a Brindisi era coneguda com ”APPIA LONGARUM TERITUR REGINA VIARUM” Vols saber per què?
La porta de l’avern
Vols saber on està la porta de l’avern? Vols visitar els estatges de Pluto? Llegeix l’article publicat a l’ABC i la informació de Terra Antiqva.
Breu visita a l’exposició
Breu reportatge de TV3 sobre l’exposició de Pompeia al British Museum. La vida en l’instant en què la lava va sepultar-ho tot.
Vida i mort a Pompeia i Herculà
A la pàgina web de l’exposició podem veure el video presentació de l’exposició que el Museu Britànic inaugurarà el proper dijous i algunes peces destacades de l’exposició.