Aprofitant que vam anar a observar la riera de Rellinars vam agafar una mostra d’aquesta aigua. Després d’això alguns nens de la classe que anaven a diferents rius, fonts,… Portaven mostres d’aquelles aigües per poder-les comparar.
Quan ja vàrem tenir varietat d’aigües, d’Artés, aigüa destil·lada, de Manresa, de l’aixeta de l’escola, del mar de Castelldefels, de Can Códol, de Terrassa, de Caldes de Montbui, de l’Embassament de Prades, de l’estany de casa l’Ian, de la peixera de l’escola, … vam procedir a fer-ne un anàlisi.
Aquest anàlisi consistia en mirar els clorurs o el que és el mateix que salinitat i la duresa de l’aigua.
Per a mirar el els clorurs necvessitàvem: cromat de potàssi, nitrat de plata i la mostra d’aigua.
I per mirar la duresa necessitàvem el reactiu EDTA, indicador negre d’ericrom T, dissolució amortidora de pH10 i les mostres d’aigua.
Hola grans,
avui amb els petits ens hem estat mirant un got que teníem amb aigua de l’aixeta a la classe que se’ns va evaporar. Resulta que ens han quedat molts sediments, potser vosaltres ens podríeu ajudar a esbrinar de què són.
Moltes gràcies! 🙂