FEM UN CIRCUIT

El dia 6 de març vam fer un circuit amb un transportador d’angles i una cinta mètrica. Com que els tranportadors d’angles eren molt petits vam haver de fer-ne uns de més grans amb cartró. Va ser força difícil, perquè no teníem un compàs tan gran. Per fer el semi-cercle, alguns vam utilitzar un compàs fet per nosaltres: amb un tros llana i un llapis a un extrem; d’altres van fer una fotocòpia del transportador petit ampliada; i d’altres amb un cercle d’EF.

Un cop teníem el transportador i havíem fet els graus, vam començar a inventar  un recorregut amb pistes en un full. Per exemple : 90º a l’esquerra, 10 m endavant, etc… L’objectiu era trobar una pista per saber on havien amagat la fotografia firmada del Kilian Jornet.

Què vam apendre?

Com fer servir el transportador d’angles,  a mesurar els graus, a organitzar algunes pistes, etc…

Ens va agradar molt, esperem poder-ho repetir un altre dia.

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

QUANTS METRES QUADRATS TÉ LA PISTA DE BÀSQUET?

El dimecres 27 de febrer a l’hora de classe amb l’Alba i la Maria, vam sortir al pati, a la pista de Bàsquet per saber quants metres té.

Per parelles vam agafar diferents cintes mètriques i vam mesurar l’amplada i la llargada de la pista de bàsquet.

Quan vam entrar a la classe les mateixes parelles, amb les dades que vam obtenir: 22m de llargada per 12m d’amplada, vam intentar mesurar l’àrea de la pista.

Per calcular la superfície que ocupa el camp de bàsquet alguns vam multiplicar, altres sumar, etc…: 22m X 12m= 264 metres quadrats.

Quan vam arribar ho vam representar en un paper quadriculat on cada quadrat  representava un metre en la realitat, aixi vam comprovar que dins de  cada rectangle hi havia 264 quadrats com si representessin els metres quadrats. Alguns ho van fer amb un paper blanc per centímetres, i després van dibuixar la quadrícula.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

FORMES GEOMÈTRIQUES DEL NOSTRE ENTORN

Fa dies vam començar un projecte sobre les formes geomètriques del nostre entorn.

El primer que vam fer va ser sortir de l’escola per buscar figures geomètriques que hi ha pel carrer.

Quan vam arribar a l’escola ens vam adonar que ens  faltaven formes geomètriques amb volum: com les piràmides, els cubs, els cilindres…

Vam tornar a sortir una altra vegada i vam aconseguir les fotos que ens faltaven. Un altre dia vam fer a la classe papiroflexia amb les formes geomètriques amb volum i vam buscar el seu nom per internet .

Un cop teníem les imatges impreses, vam pensar com podíem classificar-les per fer-ne una exposició.

 

També vam posar noms matemàtics a totes les fotografies.

Ara estem treballant els angles i els graus d’obertura. Continuarem treballant i investigant sobre aquest tema.

 

Publicat dins de General | 1 comentari

UNIVERSITAT DELS NENS I LES NENES (UDN2)

El dia 13 de febrer del 2013 vam anar a la universitat de Tarragona només la classe dels grans.

Quan vam arribar a la Universitat vam anar a una sala on ens van presentar la Mònica, que ens va acompanyar durant tot el matí.

Després, vam anar a la  Facultat d’enginyeria  i per un  ordinador controlàvem a un robot que es diu “curiosity” i cadascú havia d’agafar una pilota amb el robot, que simulava que era a Mart.

 

Després d’esmorzar ens va tocar inventar un medicament, i vam fer un experiment amb pastilles. Haviem de disenyar una  pastilla que fos ràpida, i que només actués als intestins.Vam arribar a la conclusió que la pastilla “ideal” seria una càpsula, amb una pastilla esmicolada a dins.

Ara a l’escola hem de disenyar el nom de la pastilla, el gust que creiem que pot agradar més i també el diseny de la capsa.

Al sortir de la Universitat vam anar al parc a dinar i quan vam acabar de dinar vam estar jugant una mica i després vam anar a visitar la muralla de Tarragona.

A les 4:30h vam arribar a l’escola molt contents, havíem après moltes coses i a més a més, ens vam divertir!!!

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA COCA-COLA TÉ CONSEQÜÈNCIES

Avui dia 12 de Febrer hem llegit una noticia al diari sobre el consum en excés d’aquesta beguda energètica.

Com que a la classe hem estat investigant el consum de coca-cola ens ha interessat molt.

La Natasha Harris, neozenlandesa de 30 anys, consumia uns 10 l. diaris de coca-cola. Hem calculat que són aproximadament unes 30 llaunes; cada llauna conté uns 90mg de cafeïna, per tant, aquesta noia consumia 2.700mg, superant el límit de 1.200 mg de consumició que recomana la OCU màxims diaris.

Aquest abús i el consum de tabac li ha provocat un atac cardiac i segons els metges també tenia una mal nutrició.

 

Publicat dins de General | 1 comentari

Gracies a la Nuria i al Kilian

La Núria Burgada, mestra d’una escola rural i mare del Kilian Jornet, ens va enviar un comentari al nostre bloc.  D’aquesta manera ens vam poder posar en contacte amb ella per demanar-li alguns favors…

Vam enviar un correu a la Núria dient-li que si podia enviar-nos fotos de com era el Kilian de  petit, també  li vam enviar un powerpoint que vam fer nosaltres sobre el projecte. La Nuria Burgada ens va enviar un correu dient:

Que estava sorpresa del treball que haviem fet, i també ens va enviar les fotos que li haviem demanat sobre els treballs que havia fet de petit, i fotos del Kilian, a l l’escola que treballava la  seva mare.

També ens va ensenyar un arbre afectiu fet pel Kilian, i li hem demanat què és, i si ens pot dir com es fan perquè cadascú de nosaltres en poguem fer un. Estem esperant la seva resposta.

Finalment el Kilian ens va respondre dient que estava sorprès de tot el treball que havíem fet també ens va enviar una foto signada per ell. Li hem donat les gràcies per haver-nos dedicat una mica del seu temps lliure.

Som molt afortunats i volíem compartir-ho amb vosaltres.

Publicat dins de General | 1 comentari

ENS VISITA LA NÚRIA PICAS

La Núria Picas, campiona del mon d’skyrunning 2012, va venir a la classe el dia 28 de gener del 2013.

Ens va explicar la importància de la planificació, els entrenaments, la recuperació per poder fer una bona cursa.

Ens va parlar de les seves companyes dient: ” La rivalitat no treu el companyarisme” , referin-se a l’Anne Frost, una gran amiga de curses.

Ella també ens va explicar i ensenyar imatges de les curses que ha fet: Les templiers, Els Cavalls del vent,  Kima, Everest,  Zegama, Transvulcania, Skymarathon…

Aquest any vol fer la ultra trail del mont blanc (166km, 25 hores).

La Núria entrena 6 dies /setmana, unes 15 hores. Els seus íddols són el Pep Guardiola i el Kilian Jornet.

Per últim, ens va aconsellar que si mai anem a córrer per la muntanya, a la motxilla hem de dur: paravent, mòbil, menjar, beure, i un frontal.

Ens va fer molta il.lusió poder conèixer a la Núria i que ens expliques tantes coses. Des d’aquí un agraïment molt gran i desitjar-li molta sort.

Publicat dins de General | 1 comentari

COM ENS IMAGINEM QUE ACTUA LA CAFEïNA AL NOSTRE COS

A la classe vam estar fent unes maquetes sobre com ens imaginem que actua la cafeïna dins el cervell.

Per fer-les vam utilitzar  material com llana, plastelina, fil ferro, pals i escuradents. Ara sabem que la adenosina fa comunicar les celules del nostre cervell quan estem cansats; la cafeïna s’assembla molt a l’adenosina i impedeix que la sensació de cansament es trasmeti sobre les celules ( això és el que nosaltres vam entendre perque no som experts)

Un cop vam acabar, ens vam explicar totes les maquetes i després vam fer una exposició a la classe.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EXPOSICIÓ SOBRE ECOLOGIA

Al vestíbul de l’escola, durant una setmana, hi ha hagut una exposició sobre els productes ecològics.

És una exposició itinerant del Departament d’Agricultura  i l’organisme d’Agricultura ecològica.

Els productes ecològics són l’agricultura i la ramaderia naturals, sense additius químics i que és preocupen per la salut dels animals, per tant, eviten alguns medicaments.

Tant les materies primeres (llet, ous, etc..) com els productes elaborats han de passar uns controls de qualitat i garantir la conservació d’aquests aliments.

Aquesta exposició té a veure amb la sostenibilitat perquè consumint productes de proximitat ( km0) contribuim al medi.

 

 

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Fisica?

El Gorka ens va portar a la classe un artefacte que va fer a casa, i que li havia explicat un físic. L’artefacte consta d’un tap de suro, que se sosté amb un escuradents i que porta un pont de forquilles (que mantenen l’equilibri). Ens va explicar que era molt difícil de fer, i us ho volíem ensenyar per si algú que ens visita ens sap explicar perquè passa?

Aquí teniu algunes imatges…

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari