EL RUC CATALÀ A L’INSTITUT

L’any passat vam participar a la UdN2 (Universitat del Nens i Nenes). Vam anar a la UAB a la Facultat de Veterinària i vam veure els animals que hi havia. en aquell moment el projecte més interessant que vam trobar va ser el ruc català i la genètica; durant el curs vam estar investigant sobre aquesta espècie, la genètica i l’ADN. Havíem d’assistir al Paranimf de la Universitat a fer una exposició final, però no va  ser possible.

No hem volgut renunciar a fer la conferència i els vam proposar a l’institut de Vacarisses anar allà a explicar-los el que havíem après. aixi, el dimarts dia 11 de desembre, al matí, un grup d’alumnes de la classe i algun ex-alumne que ja va a l’institut vam explicar què enteníem sobre l’ADN, què són les espècies, les races, els híbrids i un mestís.

Nosaltres valorem molt bona aquesta col.laboració, i pensem que els alumnes de l’Institut van aprendre moltes coses amb nosaltres. estàvem força nerviosos, sobretot el primer torn. La segona vegada que ho vam explicar, la vergonya ja havia desaparegut i per tant, creiem que va sortir millor.

Des de l’escola volem agrair a la Montse, la mare de la Marina, que ens acompanyes a aquest acte!