PROJECTE FINAL

El meu projecte porta el nom de la classe: LES GRANOTES, ja que és un recull de coses que fem a l’aula i que volem compartir amb les famílies.

Tot i que treballem les 3 àrees interrelacionades, el fil conductor que he segut és la DESCOBERTA DE L’ENTORN.

Els alumnes a qui van adreçades les activitats són de P4.

Totes les activitats que exposaré a continuació i que formen part d’aquest projecte final estan inserides en el bloc.

1. EL BALL DE MÀSCARES.
– Presentació i objectiu: És un conte que s’explica a partir de l’obra “El Minuet”, on els objectius són que els nens descobreixin aquesta obra, sobre la qual farem una petita explicació, i presentar el tema del Carnaval com a festa en la que tot pot passar.
– Metodologia: Escoltem el conte, presentem l’obra i després el comentem entre tots
– Temporització: 20 minuts
– Paper dels alumnes: El paper dels alumnes primer serà més passiu i d’escolta i després ja serà actiu participant en la conversa.
– Recursos: La PDI i el canó.

2. ELS MITJANS DE TRANSPORT
– Presentació i objectius: És una presentació d’imatges i paraules on treballarem el vocabulari de la unitat dels transports i aprendrem la classificació dels mateixos en terra, mar i aire.
– Metodologia: Posem una primera vegada la presentació sense dir res, després l’anem aturant i els nens sortiran a llegir les paraules. Després la posem al seu ordinador individual i el nen sol anirà llegint i passant la imatge.
-Temporització: 30 minuts.
– Paper dels alumnes: La primera vegada d’observació i la segona activament quan els hi toca sortir a llegir i d’escolta quan surt un altre company. A l’ordinador individual paper completament actiu i autònom.
– Recursos: PDI, canó i ordinadors.

3. LA RÍNXOLS D’OR
– Presentació i objectius: És el conte a treballar a la classe enregistrat per la mestra. L’objectiu és que el coneguin i en aquest cas, serà la primera presa de contacte. També es treballa amb el contingut del conte el respecte i la resolució de conflictes.
– Metodologia: Escoltem el conte amb l’únic suport de la veu enregistrada, després farem preguntes per assegurar la seva comprensió i el presentarem amb imatges.
– Temporització: 20 minuts.
– Paper dels alumnes: Mentre senten el conte és un paper d’escolta i després ja és més actiu amb les preguntes i respostes.
– Recursos: Ordinador de l’aula, imatges del conte.

4. GLOGSTER DE L’HIVERN
– Presentació i objectius: Conèixer els elements de l’hivern (roba, colors…), així com cançons i imatges relacionades amb aquesta estació, també aprendrem a descriure paisatges i coneixerem al compositor Vivaldi.
– Metodologia: Presentem el glogster, cada nen clicarà sobre una imatge i descobrirà que s’amaga darrere, la mestra explicarà què és i si és una presentació o cançó, la gaudirem entre tots, si és un joc, aniran sortint a fer-lo.
– Temporització: 45 minuts.
– Paper dels alumnes: actiu, i d’escolta quan hem d’estar atents a alguna cançó o imatge.
– Recursos: PDI i canó.

5. QUIN NADAL!
– Presentació i objectius: És un conte que ens endinsa al món del Nadal amb la història de dos germans. L’objectiu és aprendre a valorar més les coses que tenim al voltant i endinsar-nos en la màgia del Nadal.
– Metodologia: Primer escoltem el conte, després els nens explicaran quina sensació els ha provocat i mantindrem una conversa sobre el Nadal i la familia.
– Temporització: 30 minuts.
– Paper dels alumnes: Primer escoltar i després paper actiu a la conversa.
– Recursos: canó i PDI.

6. ELS RACONS DE TREBALL.
– Presentació i objectius: Visualitzarem la presentació en la qual surten diferents racons per relitzar a l’aula, l’objectiu és que els nens vegin racons que també fan nens i nenes d’altres escoles, intentar esbrinar què necessitem per fer-los, i posteriorment realitzar-los a la classe. També identificarem els que sí que fem nosaltres i votarem si ens agraden o no. Valorarem la importància d’aprendre coses dels altres.
– Metodologia: Mirarem la presentació, parant-nos a identificar quins racons fem nosaltres i quins no coneixiem, ja que surten nens i nenes d’altres escoles. Mirem què necessitem per realitzar els que no coneixiem i apuntem entre tots el material en una llista. (L’activitat continuarà a l’aula en un altre moment preparant i realitzant els racons.)
– Temporització: 30 minuts.
– Paper dels alumnes: Comentar el que veiem i participar apuntant.
– Recursos: Canó, PDI, llapis i paper.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

EL BALL DE MÀSCARES

Aqui tenim una història relacionada amb el carnaval i explicada al voltant de l’obra “El Minuet”.
Edu3.cat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS MITJANS DE TRANSPORT

Aquests dies treballarem els transports, en aquesta presentació podeu veure alguns dels que estem treballant a la classe.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LA RÍNXOLS D’OR

Aquí teniu el conte de la Rínxols d’or que hem explicat a la classe aquests dies.contemarta

Publicat dins de General | Deixa un comentari

HIVERN

Com que estem a l’hivern, aqui tenim unes activitats, imatges i cançons per treballar aquesta estació.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESTEM DE FESTA MAJOR

Ja que estem celebrant aquests dies la Festa Major de Sant Antoni, els nens i nenes de P4 hem anat a l’Ajuntament a veure els nostres gegants: el Ton, la Pineda, la Donzella del rescat i el Galcerà de Pinós. També hem anat a visitar l’exposició “Cinc anys de xumets”, on cada escola del poble li ha portat al gegantó Tonet un treball com a regal del su cinquè aniversari.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS NOSTRES CAPGROSSOS

Com ja sabeu el nom de la nostra classe és GRANOTES i durant el curs hem anat estudiant aquest animal, a la classe hem tingut uns capgrossos que poc a poc han anat creixent i convertint-se en granota. Us els presentem.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

M’AGRADA EL NADAL

Gaudiu d’aquesta nadala de la Dàmaris Gelabert que tant ens agrada i no parem de sentir aquests dies.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

QUIN NADAL!

S’apropen les Festes de Nadal i tots ens anem preparant, guarnint l’escola, escoltant nadales i explicant contes. Aqui teniu un conte sobre el Nadal que us agradarà sentir.
Edu3.cat

Publicat dins de General | Deixa un comentari

ELS RACONS DE TREBALL

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar,
dintre de l’aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de
manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.

La manera d’organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les
quals els nens poden accedir d’una forma oberta. Els nens poden realitzar
activitats autònomament, amb d’altres companys o amb l’adult.

Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, en
la que el rol del mestre es dinamitzar els aprenentatges i proporcionar
oportunitats per que els alumnes puguin explorar tots els centres
d’aprenentatges.

Per a que us feu una idea, aquí us deixem una petita mostra de racons que fem a l’aula:

Publicat dins de General | Deixa un comentari