El meu projecte porta el nom de la classe: LES GRANOTES, ja que és un recull de coses que fem a l’aula i que volem compartir amb les famílies.
Tot i que treballem les 3 àrees interrelacionades, el fil conductor que he segut és la DESCOBERTA DE L’ENTORN.
Els alumnes a qui van adreçades les activitats són de P4.
Totes les activitats que exposaré a continuació i que formen part d’aquest projecte final estan inserides en el bloc.
1. EL BALL DE MÀSCARES.
– Presentació i objectiu: És un conte que s’explica a partir de l’obra “El Minuet”, on els objectius són que els nens descobreixin aquesta obra, sobre la qual farem una petita explicació, i presentar el tema del Carnaval com a festa en la que tot pot passar.
– Metodologia: Escoltem el conte, presentem l’obra i després el comentem entre tots
– Temporització: 20 minuts
– Paper dels alumnes: El paper dels alumnes primer serà més passiu i d’escolta i després ja serà actiu participant en la conversa.
– Recursos: La PDI i el canó.
2. ELS MITJANS DE TRANSPORT
– Presentació i objectius: És una presentació d’imatges i paraules on treballarem el vocabulari de la unitat dels transports i aprendrem la classificació dels mateixos en terra, mar i aire.
– Metodologia: Posem una primera vegada la presentació sense dir res, després l’anem aturant i els nens sortiran a llegir les paraules. Després la posem al seu ordinador individual i el nen sol anirà llegint i passant la imatge.
-Temporització: 30 minuts.
– Paper dels alumnes: La primera vegada d’observació i la segona activament quan els hi toca sortir a llegir i d’escolta quan surt un altre company. A l’ordinador individual paper completament actiu i autònom.
– Recursos: PDI, canó i ordinadors.
3. LA RÍNXOLS D’OR
– Presentació i objectius: És el conte a treballar a la classe enregistrat per la mestra. L’objectiu és que el coneguin i en aquest cas, serà la primera presa de contacte. També es treballa amb el contingut del conte el respecte i la resolució de conflictes.
– Metodologia: Escoltem el conte amb l’únic suport de la veu enregistrada, després farem preguntes per assegurar la seva comprensió i el presentarem amb imatges.
– Temporització: 20 minuts.
– Paper dels alumnes: Mentre senten el conte és un paper d’escolta i després ja és més actiu amb les preguntes i respostes.
– Recursos: Ordinador de l’aula, imatges del conte.
4. GLOGSTER DE L’HIVERN
– Presentació i objectius: Conèixer els elements de l’hivern (roba, colors…), així com cançons i imatges relacionades amb aquesta estació, també aprendrem a descriure paisatges i coneixerem al compositor Vivaldi.
– Metodologia: Presentem el glogster, cada nen clicarà sobre una imatge i descobrirà que s’amaga darrere, la mestra explicarà què és i si és una presentació o cançó, la gaudirem entre tots, si és un joc, aniran sortint a fer-lo.
– Temporització: 45 minuts.
– Paper dels alumnes: actiu, i d’escolta quan hem d’estar atents a alguna cançó o imatge.
– Recursos: PDI i canó.
5. QUIN NADAL!
– Presentació i objectius: És un conte que ens endinsa al món del Nadal amb la història de dos germans. L’objectiu és aprendre a valorar més les coses que tenim al voltant i endinsar-nos en la màgia del Nadal.
– Metodologia: Primer escoltem el conte, després els nens explicaran quina sensació els ha provocat i mantindrem una conversa sobre el Nadal i la familia.
– Temporització: 30 minuts.
– Paper dels alumnes: Primer escoltar i després paper actiu a la conversa.
– Recursos: canó i PDI.
6. ELS RACONS DE TREBALL.
– Presentació i objectius: Visualitzarem la presentació en la qual surten diferents racons per relitzar a l’aula, l’objectiu és que els nens vegin racons que també fan nens i nenes d’altres escoles, intentar esbrinar què necessitem per fer-los, i posteriorment realitzar-los a la classe. També identificarem els que sí que fem nosaltres i votarem si ens agraden o no. Valorarem la importància d’aprendre coses dels altres.
– Metodologia: Mirarem la presentació, parant-nos a identificar quins racons fem nosaltres i quins no coneixiem, ja que surten nens i nenes d’altres escoles. Mirem què necessitem per realitzar els que no coneixiem i apuntem entre tots el material en una llista. (L’activitat continuarà a l’aula en un altre moment preparant i realitzant els racons.)
– Temporització: 30 minuts.
– Paper dels alumnes: Comentar el que veiem i participar apuntant.
– Recursos: Canó, PDI, llapis i paper.