Aquest final de trimestre els alumnes de 2n d’ESO han estat treballant les tecnologies musicals, i més concretament l’edició de so amb el programa Audacity. Durant aproximadament les últimes tres setmanes han hagut de crear un podcast triant un text ja escrit o inventant un de nou, enregistrar-lo i acompanyar-lo d’un fons musical, amb la possibilitat d’afegir-li diversos efectes sonors.
Per tal que els diferents grups poguessin treure el major profit a l’activitat, abans de començar a treballar vaig compartir amb ells els objectius de l’activitat i una rúbrica d’avaluació amb els aspectes més rellevants a tenir en compte.
Ha estat una sorpresa ben agradable comprovar com, tot i haver ofert la possibilitat de triar un text ja escrit, la gran majoria de grups ha optat per deixar volar la imaginació i crear ells mateixos les seves històries, com una versió molt particular de “La caputxeta vermella”, anuncis –no us podeu ni imaginar les noves prestacions de l’Iphone 8-, tràilers de pel·lícules i reculls d’acudits.
En espera d’afegir-ne d’altres en breu, de moment aquí deixo com a mostra el treball del grup format per la Violeta Arana, en Camilo Londoño i en Yojackson Villamizar, de 2ESOB, el tràiler d’una pel·lícula de ciència ficció que ha entusiasmat tant a la resta de companys de la seva classe com a mi mateixa. La selecció de fragments musicals i efectes sonors ha estat realment encertada!
							
Caram, que divertit, està molt bé això de combinar diversos codis per fer creacions. Coneixia el trailer, el booktrailer i ara he descobert el podtrailer!
A seguir amb la recerca.
Gràcies Joan Marc! I el millor ha estat les ganes que han posat els alumnes.
Molt bé!! Quina por! Els efectes molt ben trobats! Espero la segona part…Bona feina!
Gràcies Damià! Com ja dic a l’article, m’ha sorprès molt gratament la imaginació desplegada pels alumnes, han fet guions molt xulos.