LES PREPARACIONS DE NADAL

EL PESSEBRE

Com cada any ja tenim el pessebre fet!

L’han fet els nens i nenes de primària amb l’ajuda dels mestres, i fa molts dies que ho preparen, primer van sembrar llavors per poder-les posar al pessebre, van recollir els materials necessaris, van pintar el cel… i finalment han fet el muntatge!!

Avui ens han dit que faltava el caganer, que ningú l’havia fet, i els nens i nenes d’educació infantil s’han encarregat de fer-lo!

Ha quedat preciós!! mireu!!

pessebre2.wmv

JUGUEM A FER NUSOS I EMBOLICS

Els nens i nenes de P5 van jugar amb el cos.

Desprès de adoptar diferents postures i maneres de desplaçar-se van jugar a fer embolics i nusos amb els seus cossos, s’ho van passar molt bé!

El que els va costar més era a l’hora de desembolicar, s’animaven molt a l’hora de fer l’embolic, i com més embolicats millor, però llavors quan s’havien de desembolicar n’hi havia que no tenien paciència i es deixaven anar de les mans.

Aquí deixo unes fotos on podeu veure com fan embolics.

nusos.wmv

UNA SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT A P3

Els nens i nenes de P3, van una hora a la setmana a fer psicomotricitat, habitualment anem al gimnàs, lloc on hi ha tot el material necessari per dur a terme la sessió.

L’estructura de les sessions sempre és la mateixa, quan els nens arriben es treuen les sabates i les guarden a un petit armari, s’asseuen al banc suec i esperen que jo passi llista i els digui bon dia un per un!

Tot seguit acostumo a explicar el que farem, i ens posem a fer l’activitat. Si l’activitat requereix preparació prèvia intento haver-ho fet abans.

L’activitat en si està dividida en dues parts, sempre hi ha una estona on es treballa l’atenció i el joc o el moviment, i una segona part que és més lliure, aquí no cal tant l’atenció.

Finalment, els últims 10 minuts recollim el material utilitzat, i els nens es posen en parelles per realitzar l’activitat de relaxació. Un s’asseu amb cames creuades i l’altre s’estira recolzan el cap a les cames del company. Tot escoltant la música es fan massatges a la cara, s’intenta que els nens estiguin uns 2 o 3 minuts estirats amb els ulls tancats. Es relaxin.

Finalment, es posen les sabates i ens preparem per tornar a la classe!!

Amb aquest video podreu veure una mica el que he explicat.

psico-p3.wmv

JUGUEM AMB PILOTES

Avui els nens i nenes de P3, de la classe dels indis han anat a psicomotricitat a jugar amb pilotes. L’objectiu de l’activitat era treballar la coordinació ull – mà, havien d’anar agafant les pilotes i fer -les passar pels cercles que hi havia penjats. Durant una estona han estat fent el que sel’s ha demanat al principi, però llavors han optat per imaginar i inventar nous jocs!

Ells mateixos s’han proposat un nou objectiu, col.locar totes les pilotes entre el banc i la paret, sense que caiguessin a terra. 

Jo els estava observant sense intervenir en cap moment en el seu joc, i he observat com  anava l’activitat, una nena ha començat a posar les pilotes allà, i els altres volien agafar-les per tirar-les als cercles, ella s’ha enfadat perquè li volien agafar les pilotes, i els altres s’han unit al seu joc.

Aquí deixo un video amb l’empremta del que ha passat a l’hora de psicomotricitat.

video5.wmv

ANEM A INFORMÀTICA

Cada setmana els nens i nenes de P4 van a la classe d’informàtica a treballar amb els ordinadors. Ara a l’àrea de matemàtiques estan treballant les formes geomètriques, i a informàtica hem aprofitat per treballar-les a través de l’ordinador. L’últim quart d’hora sempre fer alguna activitat més lúdica, i a la sessió d’avui han jugar a vestir i desvestir nens.

Els agrada molt anar a informàtica!!

video4.wmv

Aquí teniu un petit video.

ANÀLISI DELS BLOCS

Valoració del Bloc: El Calderet Encantat 

El bloc del qual faré la valoració ha estat cercat a la pàgina de l’XTEC, i es titula El Calderet Encantat.

Aquest bloc està estructurat a partir de videos d’activitats que han anat fent els nens. A la dreta del bloc, hi ha diferents apartats, l’hora, el calendari, les diferents categories, els articles més recents, els comentaris més recents, articles arxivats i llista de blocs.

Com ja he dit, al bloc hi ha molts videos dels nens fent diverses activitats, així doncs podem dir que mostra la vida del grup classe. I alhora, el bloc està actualitzat ja que l’últim video és del dia 7 de novembre.

He estat mirant el bloc i penso que els alumnes, de primària, poden moure’s amb certa autonomia pel bloc, ja que tot el bloc està molt ben estructurat, i això fa que es noti la participació dels alumnes. Els alumnes surten als videos i poden fer comentaris en tot moment.

Com ja he dit anteriorment, la bona estructuració facilita la participació dels alumnes.

Pel que fa els enllaços a pàgines interessants, segons el meu critèri, n’hi ha poques.

OBSERVACIONS: m’ha agradat molt l’estructura del bloc en general. Crec que la bona organització del bloc fa que sigui molt més fàcil la participació del demés.

Valoració del bloc: Música i dansa

El bloc del qual faré la valoració he estat cercat a la pàgina de l’XTEC, i es titula Música i Dansa.

Aquest bloc està conté molts videos, i a la dreta, hi ha diferents apartats, els quals estructuren i organitzen el bloc.

Molts del videos que hi ha penjats són dels nens i nenes fent diferents activitats, així doncs,  aquest bloc mostra la vida del grup classe. 

Els bloc està actualitzat, ja que hi ha posts que es van escriure el dia 7 de novembre.

Els alumnes, pel bloc, es poden moure amb certa autonomia, ja que està molt ben estructurat.

Es nota la participació dels alumnes, ja que hi ha molts comentaris escrits pels més grans, i els nens són els protagonistes de molts dels videos.

Com ja he dit anteriorment, la bona estructuració facilita la participació dels alumnes.

Pel que els enllaços a pàgines interessants n’hi ha molts, penso que són molt importants i útils per ampliar informació i conèixer altres activitats.

OBSERVACIONS: m’ha agradat molt el bloc en general, penso que està molt ben estructurat i a més hi ha activitats molt interessants.

EL NOSTRE COS!

pop-rock.mp3

A les classes de p4, hi havia nens que encara els costava veure en què es diferencien un nen i una nena. Avui, a la sessió de psicomotricitat hem repassat les parts del cos, les d’un nen i les d’una nena, primer ha costat molt veure que tant un com l’altre som iguals però diferents. Quan els he demanat perquè la Wiam és una nena i en Samir un nen, m’han dit pel cabell, llavors hem parlat que no, que els nens també poden portar el cabell llarg…, llavors m’han dit per les ungles, que les nenes porten les ungles pintades… ha costat una mica veure què és el que ens defineix com a nens i com a nenes, però en acabar la sessió semblava que tots ho tenien molt més clar!

Finalment, per acabar vam fer aquesta fitxa, on els nens havien de dibuixar el que falta a la silueta del costat de la nena, i el que falta a la silueta del costat del nen.

fitxa_psicop4.jpg