Títol: ELS POLÍGONS.
Nivell Educatiu: Segon de cicle superior (5è i 6è Primària)
Temps: Primer trimestre curs ( una hora a la setmana per cada curs.)
Objectius didàctics:
-
Distingir de manera correcta les formes bàsiques en espai.
-
Enumerar les línies en espai.
-
Destriar en polígon o no polígon de qualsevol forma en espai.
-
Classificar de manera correcta les classes de triangles:
-
a) Segons la mesura dels costats.
-
b) Segons els angles interiors.
-
-
Resoldre el número de graus dels angles interiors d’un triangle.
-
Calcular sense equivocar-se el perímetre de qualsevol triangle.
-
Calcular sense error l’àrea dels triangles aplicant la fórmula: base i alçada.
-
Dir de manera correcta el nom de qualsevol polígon que tingui menys de onze costats.
-
Destriar els quadrilàters paral.lograms amb el seu nom sense equivocar-se.
-
Identificar sense error els no paral.lograms.
-
Calcular de manera correcta el perímetre de qualsevol polígon.
-
Calcular l’àrea sense error d’un paral.lelogram. (Aplicar la fórmula a cada figura).
-
Resoldre sense equivocar-se el perímetre i l’àrea d’objectes de l’escola senzills: llibreta, taula, porta, finestra, rajola, pissarra…..
-
Redactar les diferències entre polígons regulars i irregulars.
-
Dibuixar quatre polígons regulars i quatre d’ irregulars amb els respectius noms.
-
Calcular sense error els angles interiors de qualsevol quadrilàter.
Criteris i sistemes d’avaluació:
- Assolir els objectius proposats: Treball individual (llibreta de classe i clic).
- Observació directa de la seva participació.
- Confeccionar un mural per a classificar els polígons
- Solucionar problemes de perímetres i àrees.
- Valorar l’ interès en la seva tasca.
Activitats proposades.
-
GRUP CLASSE: Explicació general dels conceptes en la PDI. Programa Polígons. Notebook i triangles.notebook. Un alumne realitza els exercicis, els demés ho fan de manera individual a la seva llibreta de classe.
-
PETIT GRUP: Dibuixar polígons amb un programa dibuix (paint). Retallar i classifica`ls.
-
INDIVIDUAL: Amb l’ajut del mestre cercar a internet el polígon triat, i amb l’audaciti posar-li el nom: Col.lex. Calcular perímetres: (programa JAVA). Programa Clic (activitats de reforç). Mesurar objectes reals de l’aula: calcular l’àrea i perímetre.
Educació inclusiva:
L’aula disposa d’una PDI (amb el seu ordinador) i un altre ordinador ambdós connectats en xarxa a la resta del centre.
En aquesta unitat didàctica es treballa amb els programes: notebook, clic, col.lex i java.
Es fa servir internet per a cercar polígons i cada alumne disposa d’un arxiu a l’ordinador de l’aula per desar les seves cerques, així com la gravació amb el programa audaciti.
Per regla general a la PDI es treballa en gran grup i es fa servir l’altre per a treball individual i de reforç.
Llicència: Lliure i pública.
