Els alumnes de P4 estem de vacances.
Esperem que passeu un bon nadal i feliç any nou!
- Aquest és el nostre àlbum del 1r trimestre
- La nostra manualitat nadalenca: ESTELS i…
- CAMPANES de plastilina per decorar l’arbre a casa
Els alumnes de P4 estem de vacances.
Esperem que passeu un bon nadal i feliç any nou!
Aquest matí hem trobat al Tió un poc estrany. Semblava que ja no tenia més gana. Pot ser siga ja hora de fer-lo cagar… pensàvem tots. Llavors li hem cantat la cançò i li hem picat amb un pal. I… sí!!! Ens ha cagat un munt de llepolies i per la classe 2 pilotes noves per jugar al pati! Estem súpercontents!!!
Ja ha vingut a l’escola el patge del rei Baltasar! Li hem donat la carta amb les joguines que volem i ens fet fotos. Moltes gràcies pels caramels, senyor patge!!!
Per fi arriba l’ambient de nadal a l’escola!!! I ho celebrem amb el Festival de Nadal on cantem nadales i recitem poemes.
Enguany Roser, la nostra mestra de música, ens ha ensenyat la cançó de les joguines. (pròximament penjarem música i lletra)
Aquestes són les fotos de la nostra actuació!
Les Papallones i els Peixos hem anat al gimnàs per fer un altre taller. Aquesta vegada han vingut els de SúperNova. Hem construït vaixells de vela i hem fet carreres per l’aigua amb l’ajuda d’un petit ventilador. Ha sigut molt divertit i emocionant!
Per saber més de SúperNova, entreu a: Caixa Tarragona – SúperNova
Avui han vingut uns nois a les classes d’Infantil a ensenyar-nos coses sobre els cargols. Ara ja sabem com són, què mengen, on viuen, com es reprodueixen… També hem aprés a construir un terrari per a tindre’ls a la classe i observar-los.
Ens ha agradat molt i hem fet moltes fotos!
Durant les últimes setmanes, hem estat aprenent moltes coses sobre les papallones. Per fi, hem acabat el projecte i podem mostrar com ens ha quedat.
Fitxes que han fet els alumnes (papallones)
A la classe hem fet un gran mural de totes les coses que hem conegut sobre aquest insecte.

També hem anat recopilant molta informació gràcies a les famílies. Així ha quedat el nostre racó:

I així de bonics han quedat els àlbums del projecte!

PROJECTE
EL CAVALL
Atenent a les propostes, demandes i interessos dels infants podem utilitzar, en el seu procés d’ensenyança aprenentatge,
un dels mètodes d’educació infantil: els projectes.
En què consisteix?
De forma globalitzada ajudem al nen/a a progressar en el seu coneixement tenint en compte els seus desitjos.
Per realitzar aquest treball seguim unes fases:
1. Propostes
Una pluja d’idees sobre què ens agradaria aprendre. Els nens donen a conèixer les seves demandes: tortuga, cargol, tigre, lleó, conill, serp, cavall, esquirol, elefant.
2. Elecció del tema
|
TEMA |
VOTS |
|
tortuga |
IIIII |
|
cavall |
IIIII |
|
esquirol |
I |
|
tigre |
I |
|
lleó |
II |
|
serp |
I |
|
elefant |
I |
|
conill |
III |
|
cargol |
III |
3. Comunicació als pares
El que es pretén és afavorir la relació família- escola fent participar els pares en les activitats educatives dels seus fills. Les tutores envien una nota informativa amb la qual demanem un recull d’informació sobre el tema elegit i lliurar-la a l’escola.
Propostes més la justificació nen per nen
|
Joel |
– el cavall perquè m’agrada. |
|
Casto |
|
|
Adrian |
|
|
Nadia |
|
|
Carmen |
|
|
Nerea |
|
|
Ruben |
|
|
Najat |
|
|
Yasmina |
|
|
Aleix |
|
|
Paula |
|
|
Zeus |
|
|
Victor |
|
|
Hugo |
|
|
David |
|
|
Raluca |
|
|
Hector |
|
|
Rachid |
|
|
Mingle |
|
|
Bernat |
|
|
Marc |
|
Què sabem sobre el cavall?
|
Joel |
– Res. |
|
Casto |
|
|
Adrian |
|
|
Nadia |
|
|
Carmen |
|
|
Nerea |
|
|
Ruben |
|
|
Najat |
|
|
Yasmina |
|
|
Aleix |
|
|
Paula |
|
|
Zeus |
|
|
Victor |
|
|
Hugo |
|
|
David |
|
|
Raluca |
|
|
Hector |
|
|
Rachid |
|
|
Mingle |
|
|
Bernat |
|
|
Marc |
|
Què volem saber sobre el cavall?
Amb l’orientació de la mestra per mitjà d’un plantejament de preguntes i una petita pluja d’idees en gran grup intentem muntar el projecte anomenant quines coses ens agradaria saber sobre el tema elegit; el cavall. En aquest cas ha estat:
Tenen fills? La reproducció dels cavalls.
És salvatge? Tipus d’animal què és.
Hi ha cavalls de diferents colors… Tipus de cavalls.
On viuen? Hàbitat.
Què mengen i beuen? Alimentació dels cavalls.
Les parts del cos del cavall
etc.
A partir d’aquesta fase iniciem a l’aula el desenvolupament del projecte el qual consistirà en la realització d’unes activitats d’aprenentatge a partir de l’observació, manipulació i vevinciació consolidant-ho amb diverses fitxes que la mestra prepararà tenint en compte l’edat i capacitat dels nens i nenes.
QUÈ HEM APRÈS?
El cavall és un animal mamífer, salvatge però fàcil de domesticar.
Les femelles reben el nom d’egua, i els petits i joves són els pollins i els poltres.
Com són?
Són animals forts i grans amb unes potes llargues que els permet córrer molt.
Tot el seu cos està cobert de pèl i les parts més importants són: el cap, el cos, la crinera, les potes i la cua.
Viuen en ramats i s’han adaptat a tota mena de terrenys i climes.
És un animal herbívor. Menja herba i cereals. Per recompensar-los els donen poma i pastanaga.
Els podem trobar a la granja on té la seva quadra, l’estable és el lloc on menja i descansa.
Hi ha una gran varietat de races existents, poden ser de diferents colors: marró, blanc, negre, gris…
altres animals de la família del cavall són la zebra i l’ase. El poni és com un cavall però en petit.
La reflexió final sobre el desenvolupament del projecte, com a mestra, serà breu:
els nens han gaudit aprenent sobre aquest animal tan proper al seu entorn.
Els ha agradat i se senten motivats perquè saben donar una resposta correcta quan els planteges una pregunta al voltant d’aquest petit projecte!
Ha estat interessant i cal conscienciar-los del respecte i cura de l’entorn natural i els seus elements!
Per més informació podeu entrar a la Viquipèdia: