PROJECTE
EL CAVALL
Atenent a les propostes, demandes i interessos dels infants podem utilitzar, en el seu procés d’ensenyança aprenentatge,
un dels mètodes d’educació infantil: els projectes.
En què consisteix?
De forma globalitzada ajudem al nen/a a progressar en el seu coneixement tenint en compte els seus desitjos.
Per realitzar aquest treball seguim unes fases:
1. Propostes
Una pluja d’idees sobre què ens agradaria aprendre. Els nens donen a conèixer les seves demandes: tortuga, cargol, tigre, lleó, conill, serp, cavall, esquirol, elefant.
2. Elecció del tema
-
TEMA
VOTS
tortuga
IIIII
cavall
IIIII
esquirol
I
tigre
I
lleó
II
serp
I
elefant
I
conill
III
cargol
III
3. Comunicació als pares
El que es pretén és afavorir la relació família- escola fent participar els pares en les activitats educatives dels seus fills. Les tutores envien una nota informativa amb la qual demanem un recull d’informació sobre el tema elegit i lliurar-la a l’escola.
Propostes més la justificació nen per nen
-
Joel
– el cavall perquè m’agrada.
Casto
-
el conill perquè m’agrada i està al carrer
Adrian
-
la tortuga perquè neda per l’aigua.
Nadia
-
el cargol perquè m’agrada molt.
Carmen
-
el cargol perquè m’agrada molt.
Nerea
-
la tortuga perquè m’agrada molt.
Ruben
-
el cavall perquè m’agrada molt.
Najat
-
el cavall perquè m’agrada molt.
Yasmina
-
el cargol perquè m’agrada molt.
Aleix
-
l’elefant perquè m’agrada molt.
Paula
-
l’esquirol perquè m’agrada molt.
Zeus
-
el cavall perquè m’agrada molt.
Victor
-
el conill perquè m’agrada.
Hugo
-
el lleó perquè m’agrada.
David
-
el lleó perquè m’agrada.
Raluca
-
la tortuga perquè m’agrada molt.
Hector
-
la serp perquè m’agrada molt.
Rachid
-
el conill la tortuga perquè m’agrada molt.
Mingle
-
el cavall la tortuga perquè m’agrada.
Bernat
-
la tortuga perquè m’agrada molt.
Marc
-
el cavall perquè m’agrada.
-
Què sabem sobre el cavall?
-
Joel
– Res.
Casto
-
Res. Que viu a la granja.
Adrian
-
Que corre.
Nadia
-
Mengen pomes.
Carmen
-
Dóna cosses.
Nerea
-
Mengen plàtans.
Ruben
-
Res.
Najat
-
Que corre.
Yasmina
-
No sé res.
Aleix
-
Que corre i és de color negre.
Paula
-
Que menja pastanagues.
Zeus
-
El cavall fa “jiiiii, jiiii, jiiii!!!”
Victor
-
Que quan li dones menjar et fa pessigolles a la mà. I són de color marró i blanc.
Hugo
-
Et dóna la pota a la mà.
David
-
Que no deixa dormir a la gent perquè fa soroll.
Raluca
-
Res.
Hector
-
El cavall fa soroll.
Rachid
-
No sé res.
Mingle
-
Que corre.
Bernat
-
El cavall dorm.
Marc
-
Que menja.
-
-
Què volem saber sobre el cavall?
Amb l’orientació de la mestra per mitjà d’un plantejament de preguntes i una petita pluja d’idees en gran grup intentem muntar el projecte anomenant quines coses ens agradaria saber sobre el tema elegit; el cavall. En aquest cas ha estat:
-
Tenen fills? La reproducció dels cavalls.
-
És salvatge? Tipus d’animal què és.
-
Hi ha cavalls de diferents colors… Tipus de cavalls.
-
On viuen? Hàbitat.
-
Què mengen i beuen? Alimentació dels cavalls.
-
Les parts del cos del cavall
-
etc.
A partir d’aquesta fase iniciem a l’aula el desenvolupament del projecte el qual consistirà en la realització d’unes activitats d’aprenentatge a partir de l’observació, manipulació i vevinciació consolidant-ho amb diverses fitxes que la mestra prepararà tenint en compte l’edat i capacitat dels nens i nenes.
QUÈ HEM APRÈS?
El cavall és un animal mamífer, salvatge però fàcil de domesticar.
Les femelles reben el nom d’egua, i els petits i joves són els pollins i els poltres.
Com són?
Són animals forts i grans amb unes potes llargues que els permet córrer molt.
Tot el seu cos està cobert de pèl i les parts més importants són: el cap, el cos, la crinera, les potes i la cua.
Viuen en ramats i s’han adaptat a tota mena de terrenys i climes.
És un animal herbívor. Menja herba i cereals. Per recompensar-los els donen poma i pastanaga.
Els podem trobar a la granja on té la seva quadra, l’estable és el lloc on menja i descansa.
Hi ha una gran varietat de races existents, poden ser de diferents colors: marró, blanc, negre, gris…
altres animals de la família del cavall són la zebra i l’ase. El poni és com un cavall però en petit.
La reflexió final sobre el desenvolupament del projecte, com a mestra, serà breu:
els nens han gaudit aprenent sobre aquest animal tan proper al seu entorn.
Els ha agradat i se senten motivats perquè saben donar una resposta correcta quan els planteges una pregunta al voltant d’aquest petit projecte!
Ha estat interessant i cal conscienciar-los del respecte i cura de l’entorn natural i els seus elements!
Per més informació podeu entrar a la Viquipèdia:
