Falca sonora: reciclatge a l’escola Antoni Gaudí
Logo sonor gaudim la ràdio
EL QUE ES DIU… UN BON FINAL
Marta acaba la seva jornada a l’escola. Quan sona el timbre i els nanos marxen endreça una mica l’aula. Agafa la moto i marxa al gimnàs. Fa unes piscines per desentumir els músculs. Pren una dutxa i s’eixuga el cabell.
Surt com a nova i camina decidida cap al bar a sopar una mica i prendre una copa.
Lucas acaba d’arribar de Buenos Aires i està amb uns amics. La veu entrar i ja no li pot treure els ulls de sobre. Demana un tango. La treu a ballar i protagonitzen una escena de pel·lícula entortolligats entre notes musicals, mirades alienes i passes de tango. En acabar Lucas li planta un gran petó i el públic ovaciona.
Mòdul2.Activitat3
Mòdul2.Activitat2
Mòdul2. Activitat1
Arxiu de veu
Nou logo Gaudim la ràdio!
Aquí teniu el nou logo per al bloc que hem fet des de l’escola Antoni Gaudí de Castelldefels. El disseny base pertany a l’artista muralista local Naïm Anki i el nostre especialista TAC Fernando Lorza, al que coneixereu de la ràdio Castellderels, li ha posat “les eines”. Espero els vostres comentaris!!!!
Per què ràdio?
Incorporar l’activitat de ràdio de les pràctiques escolars esdevé un recurs d’aprentatge globalitzat i d’accés a la comptència digital de primer ordre.
Comporta la necessitat de treballar en equip, de programar i per tant d’organitzar-se, la formació d’una mirada més analítica i crítica en l’alumnat, que apren a mirar i viure el que passa al seu entorn des d’uns ulls que no només miren, sinó que assumeixen la gran responsabilitat d’informar d’allò que passa, d’explicar-ho bé, de mostrar-ho. Requereix creativitat, perquè preten mostrar, però sense imatges gràfiques, sense emoticones, sense GIFS. Requereix per això un ús del llenguatge més rigurós, més ajustat, més exquisit. Requereix un treball de la veu. Implica un domini d’un canal molt concret però potentíssim: l’auditiu. Permet treballar la grandesa i la màgia del so, de la música, dels silencis,… perquè l’oïda és el primer canal que ens connecta al món, i també el darrer, i per tant, el que està més íntimament lligat a la nostra essència humana, a les nostres emocions, al nostre pensament, a la identitat d’un mateix i dels pobles,… , Demana reflexió, demana recerca, exigeix un treball a fons però deixant també un paper important a la improvisació i a la espontaneitat.
La ràdio ens obre les portes a tots aquests canals i llenguatges, encerclant-t’ho tot en una atmosfera de certa intimitat però amb la capacitat d’arribar a tot arreu.
Per totes aquestes qualitats, la ràdio esdevé una experiència educativa única.