Per què ràdio?

Incorporar l’activitat de ràdio de les pràctiques escolars esdevé un recurs d’aprentatge globalitzat i d’accés a la comptència digital de primer ordre.

Comporta la necessitat de treballar en equip, de programar i per tant d’organitzar-se, la formació d’una mirada més analítica i crítica en l’alumnat, que apren a mirar i viure el que passa al seu entorn des d’uns ulls que no només miren, sinó que assumeixen la gran responsabilitat d’informar d’allò que passa, d’explicar-ho bé, de mostrar-ho. Requereix creativitat, perquè preten mostrar, però sense imatges gràfiques, sense emoticones, sense GIFS. Requereix per això un ús del llenguatge més rigurós, més ajustat, més exquisit. Requereix un treball de la veu. Implica un domini d’un canal molt concret però potentíssim: l’auditiu. Permet treballar la grandesa i la màgia del so, de la música, dels silencis,… perquè l’oïda és el primer canal que ens connecta al món, i també el darrer, i per tant, el que està més íntimament lligat a la nostra essència humana, a les nostres emocions, al nostre pensament, a la identitat d’un mateix i dels pobles,… , Demana reflexió, demana recerca, exigeix un treball a fons però deixant també un paper important a la improvisació i a la espontaneitat.

La ràdio ens obre les portes a tots aquests canals i llenguatges, encerclant-t’ho tot en una atmosfera de certa intimitat però amb la capacitat d’arribar a tot arreu.

Per totes aquestes qualitats, la ràdio esdevé una experiència educativa única.

Altre lloc XTECBlocs