Els conceptes clau responen tots a afavorir la inclusió i la igualtat d’oportunitats a través d’aprenentatges funcionals i significatius i del treball col·laboratiu. Es vol mantenir el diàleg amb alumnes que interpretaran que els fem treballar en el seu benefici, combatre estereotips que cuinar és feina de dones, desmuntar prejudicis, etc.
Com a centre de nova creació no disposem de cantina i amb la Gastroneta volem cobrir aquest dèficit; no obstant, el projecte de fons pretén donar resposta a:
⇒ Salut alimentària. Donarem resposta a la varietat d’esmorzars fomentant esmorzars sans i saludables. Els alumnes decidiran com costumitzar una base de pizza amb ingredients del nostre hort o amb productes de proximitat. Implícitament treballarem l’autoestima, el fet de cuidar-nos, fer seu el Som el que mengem.
⇒ Model de negoci. Impulsem l’esperit emprenedor, l’esforç laboral, el valor dels diners i del que costen les coses oferint-los la responsabilitat econòmica de tirar el projecte endavant. Guiats pel professor d’economia faran l’estudi de viabilitat, el control de costos i beneficis, la gestió de la comptabilitat, entre d’altres responsabilitats.
⇒ Interacció entre alumnes i amb el professorat. Compartirem el treball en equip, activarem la solidaritat, la participació, la creativitat de tota la comunitat educativa. El projecte estarà integrat en els diferents currículums i els alumnes participaran activament en la presa de decisions tant en el disseny i la costumització de la gastroneta, com la proposta d’activitats que s’hi durà a terme i en la gestió.
⇒ Igualtat de gènere. Apostem per la igualtat entre gèneres fomentant la igualtat de responsabilitats, posant en valor les mares, que ens poden ajudar fent tallers de cuina, tastos de tes, especialitats culinàries del món.
⇒ Element identificatiu de centre. Despertarem el sentiment de pertinença i d’autoreconeixement dels alumnes que sovint se senten desarrelats i amb una autoestima baixa. Serà motiu d’orgull fer-la rodar en ocasions especials per fires i mercats o visitar futurs alumnes de les escoles de l’entorn.
⇒ Aprenentatge per la vida. Veuran néixer una idea i com amb esforç creix i es materialitza. Potenciarem la iniciativa i l’autonomia personal, empoderant els alumnes fent-los partícips perquè l’experiència els serveixi de possible model per la seva vida.