Necessitats de producció

Els alumnes de l’optativa d’Economia i empresa de 4t d’ESO continuen treballant el procés productiu, en concret el procés de producció.

En aquesta sessió estan valorant els productes, dels quals cal analitzar les necessitats de producció, seguint les pautes de proveïdors, existències, personal,  recursos materials i temporalització. Així com elaborant un informe sobre costos de cada producte.

       

Publicat dins de Economia, General | Deixa un comentari

Catesmorzars?

Els alumnes de l’optativa Lego de 3r d’ESO s’han presentat a participar, com s’ha explicat en una altra entrada al bloc, en el programa REPTE: STEAM X HEALTH. Nutrició: aliment intel·ligent. Un concurs de treballs de recerca participativa dissenyat en col·laboració amb el Living Lab de Salut d’irsiCaixa.

Els Cataplans, el nom que identifica el grup, han partit de la hipòtesi Què podem fer per millorar els hàbits d’esmorzar dels alumnes de la nostra comunitat? 

Aquesta ha estat el punt de partida i el seu procés d’investigació ha estat del tot divers: confeccionar una agenda de treball, cercar informació, comparar els costos dels productes, confeccionar menús, buscar sinèrgies, programar difusió… i crear una pàgina web, Catesesmorzars, on queda recollit tot el procés i el resultat del seu aprenentatge.

Cliqueu sobre la imatge per entrar a la web.

Publicat dins de General, Tecnologia | Deixa un comentari

Recursos materials

Els alumnes de l’optativa d’Economia i empresa de 4t d’ESO van a bon ritme. En aquesta ocasió, en la sessió 7 de treball, estan elaborant un pla de recursos i materials necessaris; així com propostes de  distribució de cadascun d’ells.

Un cop elaborat el llistat de material necessari, s’ha procedit a l’anàlisi d’inversions que caldran i un pressupost econòmic de totes les costes.

   

Publicat dins de Economia, General | Deixa un comentari

Presentació de l’ApS La Gastroneta a la XESVIC

Fa 10 anys la Generalitat de Catalunya -a través del Programa escoles verdes- i Ajuntaments -a través d’Agendes 21 escolars o Programes d’educació ambiental- impulsen programes d’educació per a la sostenibilitat adreçats als centres educatius.

Al 2009 la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya, una xarxa de xarxas de centres educatius que desenvolupen programes d’educació ambietal. L’Institut La Plana forma part d’aquesta xarxa, la XESVIC.

Cada centre té un Comitè ambiental que s’encarrega de coordinar i dinamitzar diverses accions formatives. Enguany, entre d’altres moltes accions, han participat en un seminari que ha constat de sis sessions. El Seminari és un espai de formació dirigit a docents de les escoles que formen part de la XESVIC, en el qual se’ls dona formació i eines sobre temes ambientals i es comparteixen i intercanvien experiències realitzades en els diferents centres.

Biodiversitat als patis de les escoles

Aquest curs el seminari ha continuat treballant la biodiversitat i com portar-la als patis de les escoles i treballar-la amb els infants i joves dels centres. Enguany s’ha centrat en el tema dels arbres, la vegetació i també en els projectes d’Aprenenetage-Servei (ApS) en aquesta temàtica.

Així, els docents participants van presentar en la sessió del dimecres diferents projectes que han creat o bé han portat a terme a les seves escoles com a ApS, amb uns resultats i experiències molt interessants.

El comitè de La Plana, format per les professores Anna Guasch i Esther Díez, van presentar l’ApS de la Gastroneta.

 

Publicat dins de Comunicació, General | Deixa un comentari

Steam and Health, un nou repte

Els alumnes de l’optativa Lego de 3r d’ESO no paren. Ara s’han animat a participar en el programa REPTE: STEAM X HEALTH. Nutrició: aliment intel·ligent.

Aquest repte s’emmarca dins del nou programa educatiu STEAM x Change, que té com a objectiu desenvolupar la cultura científica com un bé social que integra coneixement científic, valors, comportaments, opinions, actituds i accions, alhora que fomenta la recerca científica.

El Repte STEAM x Health convida estudiants de segon cicle d’ESO, batxillerat i cicles formatius d’àmbit estatal, els seus professors i els seus centres educatius, a analitzar i enriquir la cultura científica de la seva comunitat mitjançant un concurs de treballs de recerca participativa dissenyat en col·laboració amb el Living Lab de Salut d’irsiCaixa en els quals:

  • S’identifiqui un problema de la comunitat.
  • S’involucri aquesta en la recerca.
  • S’apliqui el mètode científic per obtenir coneixement.
  • Es fomenti l’aprenentatge de tots els participants.
  • Es dissenyi un pla de difusió i acció en la comunitat que contribueixi a induir canvis que es tradueixin en la promoció de la seva salut.

El premi al qual s’opta amb la presentació dels treballs de recerca al Repte STEAM x Health consta de dues fases:

  • Campus a CosmoCaixa
  • Viatge formatiu a Boston (Massachusetts), dins d’un programa educatiu en col·laboració amb el MIT.

El repte Steam and Health dels nostres alumnes, els Cataplans, és:

Podem millorar els hàbits d’esmorzar dels joves de la nostra comunitat? CATESMORZARS LA PLANA.

Felicitats per la bona feina feta i ara només dir-vos alea iacta est!

 

Publicat dins de Comunicació, General, Tecnologia | Deixa un comentari

Normativa, legalitat, tràmits…?

Abans no posem en marxa la nostra Gastroneta, hi ha tota una sèrie de passos que cal fer. Un d’aquests passos són els temes legals: normativa d’ús, higiene, permissos, fiscalitat, viabilitat tècnica…

Els alumnes de l’optativa d’Economia i empresa de 4t d’ESO estan treballant tots aquests temes i n’estan aprenent molt!

         

Publicat dins de Economia, General | Deixa un comentari

Polint les parets interiors

Els alumnes de l’Aula Oberta continuen els treballs de restauració. Ara estan centrats en les parets de l’interior de La Gastroneta.

      

       

 

Publicat dins de General, Tecnologia | Deixa un comentari

Healthy habits en anglès

El professorat del departament d’anglès que participa a la formació Avancem ha elaborat unes seqüències didàctiques perquè els alumnes de 1r d’ESO treballin el text instructiu i creïn un producte final amb un tema comú: La Gastroneta, tasta-la!

El departament de català ha treballat el text instructiu a través de la creació d’un pòster informatiu per promocionar els hàbits saludables.

Pel que fa als objectius d’aprenentatge, en acabar la unitat l’alumnat ha de ser capaç de…

  • Identificar i produir lesestructures del text instructiu (ús de l’imperatiu).
  • Familiaritzar-se amb el vocabulari relacionat amb hàbits, nutrició i salut.
  • Identificar i utilitzar els quantitatius.
  • Fomentar hàbits saludables.
  • Saber utilitzar l’eina digital Canva per crear un pòster.

Vegeu alguns dels bonics pòsters que han realitzat!

        

        

          

         

Publicat dins de General, Llengües | Deixa un comentari

Recetas saludables en castellà

El professorat que participa en la formació Avancem ha elaborat unes seqüències didàctiques perquè els alumnes de 1r d’ESO treballin el text instructiu i creïn un producte final en català, castellà i anglès amb un tema comú: La Gastroneta, tasta-la!

El departament de castellà ha treballat el text instructiu a través de receptes saludables de diverses comunitats autònomes i l’alumnat, individualment, ha creat una presentació powerpoint, que ha exposat a la resta de companys.

Pel que fa als objectius d’aprenentatge, en acabar la unitat l’alumnat ha de ser capaç de…

  • Conèixer les característiques del text instructiu.
  • Conèixer i valorar la diversitat cultural d’un territori a través de la seva gastronomia.
  • Buscar l’informació adequada a l’objectiu.
  • Saber expressar-se oralment amb correcció.
  • Utilitzar correctament el powerpoint.

Publicat dins de General, Llengües | Deixa un comentari

Píndoles audiovisuals en català

En la formació  Avancem del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, un dels objectius és adquirir coneixement i estratègies per al disseny i la implementació de seqüències didàctiques competencials i de projectes de comunicació integrats.

El professorat que hi participa ha elaborat unes seqüències didàctiques perquè els alumnes de 1r d’ESO treballin el text instructiu i creïn un producte final en català, castellà i anglès amb un tema comú: La Gastroneta, tasta-la!

El departament de català ha treballat el text instructiu a través de la publicitat i l’alumnat ha creat unes píndoles audiovisuals.

Pel que fa als objectius d’aprenentatge, en acabar la unitat l’alumnat ha de ser capaç de…

  • Identificar i produir textos instructius i persuasius a través de la publicitat.
  • Produir missatges per captar l’atenció del destinatari a través de l’ús del llenguatge metafòric i el sentit figurat.
  • Aconseguir crear contingut audiovisual per promocionar la gastroneta.
  • Expressar-se oralment amb una correcta dicció i correcció.

Ve’t aquí algunes de les píndoles audiovisuals, realitzades pels alumnes!

Publicat dins de General, Llengües | Deixa un comentari