Avaluació

Entenem l’avaluació com l’instrument que ens permet obtenir evidències, informació objectiva de tipus quantitatiu i qualitatiu sobre el projecte, de manera sistemàtica, per tal de prendre decisions o de rendir comptes.

L’avaluació del projecte serà sempre contínua i formativa. S’avaluarà el procés i els resultats anuals. Utilitzarem bàsicament dos instruments: les rúbriques i les enquestes de satisfacció.

D’una banda, cada àmbit de coneixement serà el responsable d’establir els criteris i instruments d’avaluació més adequats, però s’unificarà i es consensuarà perquè almenys un dels formats sigui la rúbrica, a través de la qual es determinarà el grau d’assoliment de cada competència. Una rúbrica és un instrument que permet fer una desagregació de les activitats d’aprenentatge i avaluació d’una manera gradual, mostrant les diferents expectatives d‟assoliments. Permet que l’alumnat faci un seguiment de les activitats desenvolupades, mitjançant un procés d’autoavaluació. Hem de tenir en compte que les competències de l’àmbit digital i de l’àmbit personal i social s’han d’avaluar des de tots els àmbits. Per tant, cada professor avaluarà des de la seva matèria o consensuarà la nota amb algun altre docent quan comparteixin tasques i alumnes.

D‟altra banda, l’equip impulsor del projecte elaborarem una enquesta mitjançant un Doodle per a alumnes, professorat, famílies i agents externs participants. L’objectiu serà conèixer el nivell de satisfacció, les millores aconseguides, l’assoliment dels objectius i les propostes de millora, a partir d‟una relació de punts forts i de punts febles.

Pel que fa a l’avaluació d’impacte, aquesta ha de mesurar el nivell d’aportació del projecte a la consecució dels objectius de millora. La dificultat rau a passar dels indicis que el projecte ha funcionat a les evidències que realment ha estat així.

Idealment el que s’hauria de fer és comparar els resultats obtinguts amb l’alumnat que participa en el projecte amb els resultats que haguessin obtingut en el cas de no haver-hi participat. Com que això no és possible perquè o bé hi participen o bé no hi participen, en el projecte que ens ocupa considerarem el progrés maduratiu i emocional que han desenvolupat els alumnes, donat que la majoria tindran entre 15 i 17 anys i els coneixem des que en tenien 12. Podrem mesurar si el nombre de conflictes, d’incidències o de crides d’atenció ha disminuït, aquests seran els nostres indicadors de l’avaluació.