Un cop acabada la tasca de desballestar l’interior de la caravana, els alumnes d’Aula Oberta retiren tota la runa generada.
-
Publicacions recents
Hem publicat…

Un cop acabada la tasca de desballestar l’interior de la caravana, els alumnes d’Aula Oberta retiren tota la runa generada.
Els alumnes d’Aula Oberta continuen desballestant la caravana. Dediquen una bona colla de dies desmuntant l’interior.
Per muntar primer s’ha de desballestar l’interior de la Gastroneta. Durant unes quantes jornades el alumnes de l’Aula Oberta s’han dedicat a desmuntar tots els antics mobles que hi havia a l’interior de la caravana. Amb molta cura ho han anat traient tot, deixant l’interior buit.
Es dividiran els alumnes en comissions de manera que cada comissió tindrà una tasca assignada:
Des de l’àrea de llengües els alumnes aniran preparant i redactant diferents documents. El docent explicarà, mostrarà i vetllarà en tot moment perquè els alumnes assoleixin les diferents tasques encomanades amb èxit.
L’avaluació de la redacció, de l’estructura i presentació dels diversos textos es farà a través de rúbriques autoavaluatives.
És l’àrea que farà visible la gastroneta, al centre i fora d’ell. La docent proposarà i explicarà les tasques i projectes a fer. Els alumnes treballaran molt en la pluja d’idees. Es tracta que ells es facin responsables de la projecció externa de la gastroneta, que pensin de quina manera serà més atractiva i visible a tota la comunitat educativa i a la ciutadania. Es treballarà a l’aula de dibuix, distribuïts per grups-taula.
L’avaluació serà contínua per part de la docent i, al final de cada projecte, l’alumnat s’autoavaluarà amb una graella d’autoavaluació amb rúbriques.
Elaborar un pla d’empresa.
El docent explicarà, guiarà i vetllarà l’alumne perquè l’elaboració d’aquest pla sigui un èxit. Els alumnes es repartiran en comissions, i cada comissió estudiarà i desenvoluparà un tema diferent. Al final, s’ajuntarà el treballs de tots i cada comissió exposarà i mostrarà els seus resultats. El docent farà un seguiment continuu de la feina dels alumnes a classe i, en l’exposició, avaluarà el docent, però també la resta d’alumnes avaluaran el treball final de cada comissió.
Aquestes comissions portaran el nom que definirà el treball de cadascuna, i seran:
Gestionar, supervisar, coordinar i dur a terme les tasques de cada àrea.
En aquestes tasques, s’organitzaran també comissions, algunes hauran d’interactuar amb l’àrea de llengües, amb l’Aula oberta i amb el SIEI. El docent organitzarà i controlarà les comissions, vetllarà perquè els alumnes entenguin en cada moment el que han de fer i com fer-ho.
L’avaluació final constarà d’una avaluació contínua del docent i una graella amb rúbrica d’autoavaluació.
Des dels diferents grups de tecnologia del centre, els alumnes es repartiran per blocs.
Des de l’Aula Oberta, els alumnes, en l’Área de Tecnologia.
Des del SIEI, els alumnes faran:
L’avaluació serà continuada i es faran rúbriques d’autoavaluació.
Quan el setembre el professorat i el personal no docent van arribar a l’institut, ens emportarem una agradable sorpresa. S’havia aconseguit l’objectiu de trobar la caravana i aquesta estava presidint el pati del centre.
El claustre de professors de l’Institut La Plana, amb la caravana de fons, donà la benvinguda al curs 2018-2019.
I s’aprofità per anunciar que aquest any estarem tots molt enfeinats en un nou projecte: La Gastroneta. Aquí us en mostrem l’abans. Esperem poder-vos mostrar el després al tercer trimestre.
Que tinguem tots un feliç curs!
La crida donà resultat. A mitjans d’estiu dues professores van anar a recollir una caravana, que fou cedida per un particular a l’Institut per al projecte la Gastroneta La Plana.
Aquesta caravana es va portar al pati del centre i va restar allà esperant la tornada de l’alumnat, el professorat i el personal no docent.
Per començar el projecte es necessita una caravana vella per transformar-la en una Food truck. Per aquest motiu el professorat, personal no docent i famílies del centre donen veus arreu per aconseguir-ne una, que esdevingui la Gastroneta de l’Institut La Plana.
El 19 de juliol de 2018 la Judith Font, coordinadora de 4t d’ESO, fa una trucada al programa de ràdio de RAC1, Tot és possible d’Elisenda Camps, en la qual exposa el projecte i fa la petició als oients del programa d’una caravana vella. Qui en tingui una, que vulgui cedir, només s’ha de posar en contacte amb la directora, l’Anna Roca.
A continuació es pot escoltar el tall radiofònic.