Polint les parets interiors

Els alumnes de l’Aula Oberta continuen els treballs de restauració. Ara estan centrats en les parets de l’interior de La Gastroneta.

      

       

 

Publicat dins de General, Tecnologia | Deixa un comentari

Healthy habits en anglès

El professorat del departament d’anglès que participa a la formació Avancem ha elaborat unes seqüències didàctiques perquè els alumnes de 1r d’ESO treballin el text instructiu i creïn un producte final amb un tema comú: La Gastroneta, tasta-la!

El departament de català ha treballat el text instructiu a través de la creació d’un pòster informatiu per promocionar els hàbits saludables.

Pel que fa als objectius d’aprenentatge, en acabar la unitat l’alumnat ha de ser capaç de…

  • Identificar i produir lesestructures del text instructiu (ús de l’imperatiu).
  • Familiaritzar-se amb el vocabulari relacionat amb hàbits, nutrició i salut.
  • Identificar i utilitzar els quantitatius.
  • Fomentar hàbits saludables.
  • Saber utilitzar l’eina digital Canva per crear un pòster.

Vegeu alguns dels bonics pòsters que han realitzat!

        

        

          

         

Publicat dins de General, Llengües | Deixa un comentari

Recetas saludables en castellà

El professorat que participa en la formació Avancem ha elaborat unes seqüències didàctiques perquè els alumnes de 1r d’ESO treballin el text instructiu i creïn un producte final en català, castellà i anglès amb un tema comú: La Gastroneta, tasta-la!

El departament de castellà ha treballat el text instructiu a través de receptes saludables de diverses comunitats autònomes i l’alumnat, individualment, ha creat una presentació powerpoint, que ha exposat a la resta de companys.

Pel que fa als objectius d’aprenentatge, en acabar la unitat l’alumnat ha de ser capaç de…

  • Conèixer les característiques del text instructiu.
  • Conèixer i valorar la diversitat cultural d’un territori a través de la seva gastronomia.
  • Buscar l’informació adequada a l’objectiu.
  • Saber expressar-se oralment amb correcció.
  • Utilitzar correctament el powerpoint.

Publicat dins de General, Llengües | Deixa un comentari

Píndoles audiovisuals en català

En la formació  Avancem del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, un dels objectius és adquirir coneixement i estratègies per al disseny i la implementació de seqüències didàctiques competencials i de projectes de comunicació integrats.

El professorat que hi participa ha elaborat unes seqüències didàctiques perquè els alumnes de 1r d’ESO treballin el text instructiu i creïn un producte final en català, castellà i anglès amb un tema comú: La Gastroneta, tasta-la!

El departament de català ha treballat el text instructiu a través de la publicitat i l’alumnat ha creat unes píndoles audiovisuals.

Pel que fa als objectius d’aprenentatge, en acabar la unitat l’alumnat ha de ser capaç de…

  • Identificar i produir textos instructius i persuasius a través de la publicitat.
  • Produir missatges per captar l’atenció del destinatari a través de l’ús del llenguatge metafòric i el sentit figurat.
  • Aconseguir crear contingut audiovisual per promocionar la gastroneta.
  • Expressar-se oralment amb una correcta dicció i correcció.

Ve’t aquí algunes de les píndoles audiovisuals, realitzades pels alumnes!

Publicat dins de General, Llengües | Deixa un comentari

Mapa d’empatia

Els alumnes de l’optativa d’Economia i empresa de 4t d’ESO han estat elaborant mapes d’empatia dels futurs consumidors de La Gastroneta.

    

Què és una mapa d’empatia?

Una mapa d’empatia es tracta d’una eina que consisteix en posar-se en el lloc del consumidor amb l’objectiu d’identificar les característiques que ens permetin ajustar un producte a les necessitats o interessos dels clients.

Es tracta de conèixer del consumidor:

  • Què sent? Com és l’entorn? Com són els seus amics? Què és el més comú en el seu quotidià?
  • Què escolta? Quines persones o idees l’influencien? Quin són els seus ídols? Quines són les seves marques preferides? Quins productes de comunicació consumeix?
  • Què pensa? Com a persona quina relació té amb el món? Quines són les seves preocupacions? Quins són els seus somnis?
  • Què parla i fa? De quines coses parla? Com actua? Quins són les seves aficions?

I també:

  • Quin són els seus dolors? De què té por? Quines són les seves frustracions? Quins obstacles ha de passar per aconseguir els seus desitjos?
  • Quins són les seves necessitats? Què és l’èxit? A on pretén arribar? Què acabaria amb els seus problemes?
Publicat dins de Economia, General | Deixa un comentari

Imaginem els colors de la Gastroneta

Deixar anar la imaginació ha estat la proposta que se’ls ha demanat als alumnes de l’optativa de Visual i Plàstica de 4t d’ESO.

Els alumnes s’han imaginat els colors de La Gastroneta i aquí tenim alguns dels resultats.

      

 

Publicat dins de General, Visual i Plàstica | Deixa un comentari

Enquestes de consum a l’alumnat

Els alumnes de 4t d’ESO d’Economia i empresa han elaborat una rigurosa enquesta per analitzar el comportament de consum, que estan passant a tot l’alumnat del centre.

Algunes de les preguntes són:

  • Quants dies fas esport?
  • Quina és la xarxa social que més utilitzes?
  • Esmorzes cada dia abans d’anar a l’institut?
  • Portes emorzar a l’hora del pati?
  • Per a tu és important que un producte sigui ecològic?
  • Quantes peces de fruita menges al dia?
  • Quants euros estàs disposat a gastar per un esmorzar?

         

Publicat dins de Economia, General | Deixa un comentari

Finestreta i taullell enllestits

Quin goig que fa la Gastroneta amb la finestreta i el taullell preparats per atendre els clients de La Plana!

       

Publicat dins de General, Tecnologia | Deixa un comentari

El pati és un espai educatiu

El pati de l’Institut La Plana està concebut com un espai educatiu, ja que ofereix multitud de possibilitats d’aprenentatge:

  • Tenir cura de les instal·lacions.
  • Respectar les normes de comportament de cada zona específica.
  • Promoure l’educació ambiental a través del reciclatge de residus.
  • Afavorir les relacions entre professorat i alumnat.
  • Potenciar la possibilitat de crear vincles afectius, compartint moments agradables.
  • Fomentar els esmorzars saludables.
  • Assolir la responsabilitat de portar a terme una activitat.

La Gastroneta és un projecte, que ajuda positivament al desenvolupament d’aquests objectius.

IMG-20190315-WA0030    

Publicat dins de Comunicació, General | Deixa un comentari

Distribució de la cuina

Un cop reparada la Gastroneta, els alumnes de l’Aula Oberta comencen a dissenyar la cuina.

Primer fan l’estudi de la distribució de l’espai disponible, perquè esdevingui una cuina organitzada i funcional. En aquest estudi cal pensar on aniran els armaris, mobles, electrodomèstics, instal·lacions de llum i aigua… a través de la realització d’un plànol.

            

Publicat dins de General, Tecnologia | Deixa un comentari