Elaborar un pla d’empresa.
El docent explicarà, guiarà i vetllarà l’alumne perquè l’elaboració d’aquest pla sigui un èxit. Els alumnes es repartiran en comissions, i cada comissió estudiarà i desenvoluparà un tema diferent. Al final, s’ajuntarà el treballs de tots i cada comissió exposarà i mostrarà els seus resultats. El docent farà un seguiment continuu de la feina dels alumnes a classe i, en l’exposició, avaluarà el docent, però també la resta d’alumnes avaluaran el treball final de cada comissió.
Aquestes comissions portaran el nom que definirà el treball de cadascuna, i seran:
- Comissió viabilitat comercial. Estudi de mercat i pla de màrqueting mixt (producte, preu, distribució i promoció).
- Comissió viabilitat econòmica i financera. Comprovació si l’activitat del projecte permetrà generar beneficis o no que implica el càlcul del llindar de rendibilitat i un compte de pèrdues i guanys provisional. Hauran de calcular aspectes com el marge de contribució, els costos fixos, costos directes i indirectes.
- Comissió viabilitat tècnica (Pla de Producció) i mediambiental. Procés de producció. Recursos materials (maquinàries, eines,…) i humans, necessitats d‟existències per a elaborar els productes. Tecnologies associades als diferents processos.
- Comissió viabilitat. Conèixer l’entramat legal a l’hora de produir, comercialitzar o distribuir els nostre productes. Esbrinar i estudiar les normatives de seguretat alimentària i permisos per participar en fires o esdeveniments.
Gestionar, supervisar, coordinar i dur a terme les tasques de cada àrea.
En aquestes tasques, s’organitzaran també comissions, algunes hauran d’interactuar amb l’àrea de llengües, amb l’Aula oberta i amb el SIEI. El docent organitzarà i controlarà les comissions, vetllarà perquè els alumnes entenguin en cada moment el que han de fer i com fer-ho.
- Àrea de compres (Aprovisionaments). Contacte amb proveïdors, determinar de les necessitats de material, comprar, control de factures, emmagatzematge i control d’existències.
- Àrea comercial (Vendes): establir política de preus, control i seguiment de les vendes, definir les promocions (producte del dia, descomptes,…), formar i motivar als venedors de la Gastroneta per aconseguir els objectius marcats, gestionar l’app, la qual permetrà passar les comandes a producció.
- Àrea de màrqueting. Manteniment i actualització de la pàgina web, gestió de les xarxes socials, elaboració de cartes de preus i actualització, realització de campanyes de promoció, enquestes de satisfacció, definir noves campanyes de promoció…
- Àrea de Recursos Humans (Aprovisionaments). Determinació de les necessitats de la plantilla, definició dels perfils dels llocs de treballs i de les tasques a realitzar, selecció de personal, acollida dels nous treballadors: formació dels empleats, valoració del lloc de treball…
- Àrea de Direcció (Administració i Finances). Elaboració, seguiment i control del compte de pèrdues i guanys, quadrar caixa, gestionar el canvi, coordinar, planificar i determinar els objectius, estratègies i tasques; controlar els diferents departaments…
L’avaluació final constarà d’una avaluació contínua del docent i una graella amb rúbrica d’autoavaluació.