El principal motiu per endegar un projecte com el de la Gastroneta, i que es pugui treballar des de diferents àmbits i de manera transversal, és canviar la metodologia d’aprenentatge.
L’alumne partirà d’un context autèntic i tindrà una producció final com a evidència d’aquest aprenentatge. És a dir, partirem d‟un context real: una caravana desballestada; i l’alumne haurà de seleccionar d’entre el bagatge acumulat, allò que ha d’aplicar per a la resolució d’una nova situació; en aquest cas, convertir aquella caravana en una food truck, per nosaltres Gastroneta, per a vendre productes. Per tant, serà aprenentatge totalment competencial, on l’alumne tindrà un paper més actiu: l’alumne en lloc de reproduir el coneixement, haurà de crear, integrar i aplicar els seus coneixements en situacions noves. Aprendre des de l’acció i en un context real ens permetrà un treball transversal que inclourà nombroses tècniques i aprenentatges; i on, sobretot, es desenvoluparan actituds com la iniciativa, la responsabilitat, la planificació i el treball en equip.
Els enfocaments pedagògics del segle XXI condueixen el docent a motivar l’alumnat mitjançant preguntes que necessiten respostes. El projecte que teniu entre mans en planteja moltes. Pot reproduir-se en múltiples contextos diversos. La temporització prevista pot veure’s afectada d’entrada per l’obtenció de la caravana, però pensem que és factible desenvolupar el projecte en un curs escolar.
Es desglossarà la metodologia de les àrees principals que intervindran en el projecte: Tecnologia, Economia, Visual i Plàstica i Llengües.